پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

برومند: نمی دانم منظور فکری از دشمنان چه کسانی هستند/ مهم ترین قدم پذیرفتن ایرادها توسط کادرفنی است!

دروازه بان سال های دور استقلال با بیان اینکه فکری باید بگوید حسینی در تمرینات چطور عمل کرده که او را گزینه بهتری نسبت به مظاهری تشخیص داده است. او معتقد است اشتباه حسینی و ادامه فشارها به این بازیکن ممکن است روحیه و خودباوری او را از بین ببرد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ برای استقلال که تشنه کسب سه امتیاز بود، دریافت گل به خودی و هت تریک در زدن توپ به تیر دروازه توسط مهاجمانش می تواند یک کابوس باشد؛ کابوسی که تا پایان مسابقه تمامی نداشت و شاگردان محمود فکری فقط یک بار توانستند کار راحت را انجام دهند و دروازه هفت متری نفت را باز کنند.

با این وجود عجیب ترین اتفاق این دیدار بازگشت سیدحسین حسینی به درون دروازه آبی پوشان بعد از 10 هفته بود اما او در بازگشت یک اشتباه مرگبار انجام داد و ضربه معمولی حریف از روی نقطه کرنر، از آغوشش خارج و مستقیما راهی دروازه تیمش شد و استقلال تا دقایق زیادی به دنبال جبران این گل خورده بود.

در نهایت استقلال یک امتیاز از دیداری کسب کرد که سایر رقبا مانند پرسپولیس و سپاهان هم زمین گیر شده بودند ولی سوالی که برای هواداران به وجود آمد این بود که آیا بازگشت حسینی به درون دروازه فنی بود یا حاصل فشار و اعتراض این دروازه بان به سرمربی تیم؟

پرویز برومند دروازه بان خوزستانی استقلال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ در واکنش به بازگشت حسینی به درون دروازه و در نهایت اشتباه عجیب این سنگربان گفت: باید این سوال را از محمود فکری بپرسند. یک جایی می بینید دروازه بان اول تیم آنطور که باید و شاید خوب عمل نکرده و دروازه بانی دارید که در تمرین به مراتب بهتر عمل می کند. من در بازی های استقلال مشکلی در بازی رشید مظاهری ندیدم اما از تمرینات استقلال خبر ندارم که آیا حسینی به اندازه ای خوب است که فکری را برای بازگشت به دروازه مجاب کند یا خیر؟

پیشکسوت آبی پوشان درباره دلیل اشتباه حسینی در بازگشت به ترکیب می گوید: وقتی بازیکنی هفته ها بازی نکند، در بازگشت ترکیب استرس دارد. حسینی هم به علت اینکه قصد داشت هیچ گلی دریافت نکند و جواب اعتماد کادرفنی و هواداران را بدهد، روی یک توپ راحت دچار اشتباه شد. برای نمونه علیرضا بیرانوند هم در آنتورپ دچار این مسئله شد. او بعد از بازی با تاتنهام در بازی بعدی تیمش اشتباهاتی رو چند گل داشت که سرمربی تیمش هم شدیدا از او انتقاد کرد. الان فشار زیادی روی حسینی است و ممکن است با انتقادهای بیشتر این دروازه بان روحیه و خودباوری خودش را از دست بدهد.

او در پاسخ به این سوال که آیا استقلال در بازی با سایپا مشکلی در درون دروازه داشت که سرمربی تیم تغییرات مدنظر خود را در این بخش انجام داد، گفت: استقلال در ساختار بازی خود تغییراتی را ایجاد کرده بود و این موضوع مشهود بود. این تیم روی به ترکیب 2-5-3 آورده بود که به اعتقاد من بد نبود. برخی می گویند او به سیستم استراماچونی روی آورده اما این سیستم در فوتبال دنیا معروف است و مربیان زیادی در حال حاضر این سبک را اجرا می کنند. استقلال به جز چند اشتباه کوچک در ساختار دفاعی خود، روی حملاتش عملکرد بهتری نسبت به گذشته داشت. دلیل اصلی تغییرات در استقلال اضافه شدن قربانعلی پور است که باید ببینیم می تواند با طراحی تمرینات و تاکتیک ها نواقص موجود در این تیم را برطرف کند.

این کارشناس فوتبال با اشاره به بخش هجومی آبی پوشان در این دیدار می گوید: استقلال به خاطر عقب رفتن تیم حریف توانست راحت تر توپ را در اختیار بگیرد اما نکته امیدوارکننده گشودن حلقه تدافعی نفت بود که در نتیجه این اتفاق سه بار تیرک دروازه را به لرزه در آورد. به نظرم بازی استقلال بعد از ورود بابک مرادی به زمین باز هم بهتر شد و او ویژگی های یک وینگر را نشان داد. فکر می کنم با تداوم این روند استقلال در هفته های بعد هم بهتر شود اما مهم ترین قدم پذیرفتن ایرادها بود که کادرفنی بعضا آن را قبول نداشت!

برومند با بیان اینکه استقلال با وجود داشتن هافبک های بازیساز و تدافعی، وینگرهای زیادی ندارد گفت: به جز قایدی و وریا غفوری که بعضا به عنوان وینگر بازی می کند، استقلال بازیکنان زیادی برای بازی در گوشه زمین نداشت اما بابک مرادی این خاصیت را دارد و می تواند به عنوان وینگر تکنیکی و سرعتی خط دفاعی رقیب را بهم بریزد. برای او خوشحالم که دوران محرومیتش تمام شد و حالا توانایی هایش را نشان داده است.

این کارشناس درباره اینکه به نظرش دشمنان و بدخواهانی که محمود فکری صحبت می کند، چه کسانی هستند، گفت: الان نه فقط محمود فکری بلکه اکثر مربیان ما این فرضیه را دارند که عده ای در حال زمین زدن تیم او هستند. واقعا من نمی دانم منظور چه کسانی هستند. از عملکرد فنی بهترین تیم جهان هم انتقاد می شود اما سوال این است که آیا کلوپ، مورینیو و یا زیدان ناراحت می شوند؟ انتقاد را باید پذیرفت و نشان داد که دنبال یافتن راهکار حل مشکل هستند. اما نمی دانم منظور فکری چیست.

دیدگاه تان را بنویسید