نیازمند:‌ تیم اسکوچیچ با برنامه‌تر از زمان ویلموتس است/ روند نباختن سپاهان را در کورس نگه داشت

دروازه‌بان تیم فوتبال سپاهان گفت: رفتار محرم نویدکیا می‌تواند الگوی سرمربیانی باشد که برای توجیه عدم موفقیت به دنبال مسائل دیگر هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پیام نیازمند در مورد شرایط سپاهان و وضعیت این تیم در لیگ برتر صحبت های زیرا را انجام داد:

 سپاهان در این هفته یک بازی سخت را برد که می‌توان گفت شش امتیازی بود. بازی مقابل یکی از بهترین خط حمله‌های لیگ چطور بود؟

فارس نوشت؛ بله، بازی با نفت آبادان واقعا شش امتیازی بود. بازی سخت و مهمی بود. به برد در این مسابقه خیلی نیاز داشتیم. خداراشکر بردیم تا بتوانیم به هدف‌های بزرگتری در آینده فکر کنیم. نفت آبادان تیم شایسته‌ای است و بی‌جهت به این رتبه در جدول نرسیده است. با همت و پشتکار بچه‌ها توانستیم از این بازی سخت به سلامت و با دست پر عبور کنیم.

 بعد از 9 سال این اتفاق در آبادان برای سپاهان افتاد. در آن زمان بردن صنعت نفت در مسیر سومین قهرمانی پیاپی سپاهان بود. آیا امسال قهرمانی به شما چشمک می‌زند؟

هرچند صحبت در مورد قهرمانی یا کسب سهمیه و کلا موفقیت خیلی زود است اما بالاخره طلسمی که چندین سال وجود داشت شکسته شد و ان‌شاالله بتوانیم از این به بعد رکوردهای بهتری را به جا بگذاریم.

سپاهان در دو هفته اخیر دو تیم سخت و چغر را برده که نشان می‌دهد هیچ تیمی مقابل شما تا آخرین لحظه نمی‌تواند حاشیه امنیت داشته باشد و الان در ۷بازی پیاپی شکست ناپذیر بودید.

قطعا دو بازی سختی که پشت سرگذاشتیم و 6 امتیازی که از آن‌ها گرفتیم در آینده خیلی به ما کمک می کند. این روند نباختن خیلی کمک می‌کند که سپاهان در کورس بماند و همچنین به تیم ما شخصیت می‌دهد.

سپاهان شاید تنها تیمی باشد که تا اینجا پرسپولیس را حتی با حضور سیدجلال حسینی تحت فشار زیادی گذاشت و خودت هم مقابل این تیم کلین شیت کردی.

بازی با پرسپولیس سه هفته پیش بوده و خیلی وقت است تمام شده، در مورد آن نظر خاصی ندارم. می‌توانستیم برنده بیرون بیاییم و شایسته کسب سه امتیاز بودیم. آن‌ها موقعیت‌هایی داشتتند و ما هم موقعیت‌های خوبی داشتیم اما به هرحال بدون گل تمام شد.

الان سه بازی پشت سر هم است که دفاع سپاهان با مهدی‌زاده و ولسیانی ترکیب جدید ولی محکمی را به خودش می‌بیند. این زوج دفاعی برای خودت چقدر کمک حال است؟ می‌توانیم بگیم یک دیوار محکم در کنار خودت ساخته شده؟

کلا نه فقط مهدی‌زاده و گئورگی، بلکه همه مدافعین میانی تیم ما مثل عزت پورقاز، محمدنژادمهدی یا هرکس دیگری به نحو احسن بازی کرده‌اند. واقعا مدافعین وسط تیم ما خیلی شایسته هستند. چه آن‌هایی که بازی می‌کنند و چه آن‌هایی که بازی نمی‌کنند، آنقدر از لحاظ فنی درجه یک هستند که قطعا در هر تیم دیگری باشند می‌توانند ستاره آن تیم شوند. امیدوارم بازی به بازی بتوانیم همان طور که در خط هجومی کار می‌کنیم، در بازی‌های آینده روند گل نخوردن را هم شروع کنیم و در هربازی بتوانیم دروازه را بسته نگه داریم که به موفقییت تیم کمک بیشتری کنیم.

 نفر اول تیم هستی که پشت سر همه بازی می‌کنی. کار خط حمله را چطور می‌بینی؟ امسال گل‌های زیادی زدید و شهباززاده در این تیم، مدعی جدی آقای گلی شده است.

خداراشکر خط حمله ما امسال خیلی عالی و بی نقص و سرحال کار کرده، هم سجاد و هم بقیه بازیکنان که در قسمت جلو بازی می‌کنند. واقعا خیلی خوب است که در بیشتر بازی‌ها گل زدیم. عملکرد خط هجومی ما خیلی خوب بوده و امیدوارم در خط دفاعی و قسمت عقب زمین هم این بالانس برقرار شود تا روند گل نخوردن را از بازی آینده استارت بزنیم و بتوانیم کم نقص‌تر کار را پیش ببریم.

 در فصل جدید تا به اینجا کلین شیت‌های زیاد نداشتی ولی سیوهای خیلی خوب و مهم زیادی داشتی.

همیشه گفته‌ام؛ کلین شیت نتیجه کار تیمی است. درست است به اسم دروازه بان ثبت می‌شود اما نتیجه کار تیمی است. فصل قبل هم که رکورددار کلین شیت شدم همان موقع هم گفتم اگر دروازه‌ای بسته می‌ماند همه تیم در آن دخیل هستند. ضمن اینکه واقعا اولویت من کلین شیت نیست. اولویت من کسب موفقیت تیم و پیروزی در هر مسابقه است. بعد از آن به این مسائل فکر می‌کنم. هیچ کس بدش نمی‌آید در هربازی دروازه‌اش بسته باشد اما اگر تیم ببرد همه خوشحالیم و بقیه آن مهم نیست.

امسال نقش دروازه‌بان‌ها در تیم‌ها پررنگتر شده و بیشتر از آن‌ها می‌شنویم. مظاهری، لک، فرعباسی، منادی و... این اتفاق را چطور میبینی؟ آیا فوتبال ایران دوباره به دوران دروازه‌بان سازی برگشته؟

بله، الان فوتبال ما از نظر دروازه‌بان خیلی غنی شده و دروازه‌بان‌های خیلی خوبی چه در لیگ خودمان و چه خارج از کشور داریم. امسال واقعا دروازه‌بان‌ آماده در کشورمان زیاد داریم. کار دروازه‌بان‌ها سخت است و از طرفی کار مربی تیم‌ملی هم برای انتخاب دروازه‌بان واقعا سخت است. این شرایط خیلی خوب است و ان‌شاالله در همه پست‌ها همین طور باشد.

 یکی از ویژگی‌های امسال سپاهان آرامش نویدکیاست که به نظر می‌رسد به تیم هم منتقل شده. رفتارهای سرمربی شما مثل تعریف از تیم پیکان، انتقاد از هجمه‌ها علیه داوری‌ها و اینکه گفت اگر برنامه سازمان لیگ بد است، ما مربیان باید برنامه ریزی دقیقتری داشته باشیم، خیلی مورد توجه اهالی فوتبال قرار گرفته، چقدر این اخلاق و رفتارها به کار شما درون زمین کمک می‌کند؟

رفتار محرم نویدکیا واقعا می‌تواند الگو باشد. او با اینکه خیلی جوان است و تازه سرمربیگری را شروع کرده می‌تواند برای بقیه سرمربیانی که برای توجیه عدم موفقیت به دنبال مسائل دیگر هستند، الگو باشد. نویدکیا خیلی آرامش دارد و همین آرامش به بچه های تیم هم منتقل شده است.

شما دیدید که در هفته‌های ابتدایی، دو باخت بد را تجربه کردیم ولی آرامشی که نویدکیا منتقل کرد باعث شد تیم از لحاظ روحی روانی خیلی سریع برگردد. قطعا در آینده هم مطمئنم همینطور خواهد بود. به این ترتیب می‌توانیم خیلی کارهای بزرگتری انجام بدهیم و با آرامش موفقیت‌های بیشتری کسب کنیم.

 تیم ملی را چطور می‌بینی؟ می‌توانیم با اسکوچیچ به جام‌جهانی برویم؟

تیم ملی خداراشکر در دو بازی مقابل بوسنی و ازبکستان نسبت به دوره قبلی که ویلموتس بود، خیلی امیدوار کننده نشان داد. خیلی با برنامه‌تر و حساب شده‌تر بود و به نظرم با اینکه کارمان خیلی سخت است اما خیلی امیدواریم که از این مرحله سخت به سلامت عبور کنیم و تمام امتیازات لازم را بگیریم تا اسکوچیچ هم با تمرکز بهتر و با استرس کمتر به کارش با قدرت ادامه بدهد.

اسکوچیچ نسبت به کار خیلی مشتاق است و شور و شوق زیادی دارد. او خیلی وقت می‌گذارد و همه بازی‌ها را با دقت و ریزبینی نگاه می‌کند. همه بازیکنان هم از این موضوع آگاه هستند. از خدا می‌خواهم یک سال خیلی فوق العاده برای تیم ملی باشد و استارت آن هم با این 4بازی که باید امتیازات کامل را بگیریم، زده شود.

در کنار تمرینات و مسابقات رسمی، در یک آکادمی فوتبال فعالیت داری و اینطور به نظر می‌رسد که از الان به دوران مربیگری هم فکر میکنی. ضمن اینکه در یک آکادمی زبان هم فعالیت داری. به یادگیری زبان انگلیسی هم توجه زیادی داری، مساله‌ای که بین فوتبالیست‌های ایرانی خیلی کمرنگ است.

بله، همراه یکی دو نفر از دوستان خوبم در اصفهان این کار را انجام دادیم یعنی در آکادمی زبان و همچنین فوتبال فعالیت می‌کنیم. هدف ما هم فقط و فقط خدمت رسانی است. از نظر مالی واقعا چیزی ندارد که بخواهم بگویم برایم سود دارد. اصلا به دنبال منافع مالی نیستم. فقط هدفم خدمت به کسانی است که شاید در سن کم نیاز دارند دیده شوند و کمکشان شود. چون خودم این دوره را گذرانده‌ام.

از لحاظ آموزشی احساس کردم نیاز است چنین کاری انجام شود. به همین خاطر با یکی دو نفر از دوستان زحمتکش و خلاقم توانستیم چنین کاری کنیم. ان‌شاالله کار خوب پیش برود که بتوانیم گسترده‌تر و جامع‌تر کار کنیم. امورات کار، هم در آکادمی زبان و هم در آکادمی فوتبال خیلی عالی، روی اصول و با نظم است.

به تمام کسانی که تا الان آمده‌اند و همچنین بچه‌هایی که در آکادمی فوتبال هستند گفته‌ام زبان انگلیسی اهمیت زیادی دارد. فردی که زبان انگلیسی بلد باشد نسبت به کسی که بلد نباشد خیلی تفاوت پیدا می‌کند و متمایز می‌شود. خودم تا حدی تسلط دارم و امیدوارم تمام کسانی که در فوتبال پایه هستند از همین الان روی این مساله کار کنند چون به پیشرفتشان در آینده خیلی کمک می‌کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید