پورموسوی:‌ برای ورود تماشاگران باید برنامه ریزی شود/ حاضریم تا هفته هجدهم بازی کنیم

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: نبود هواداران برای تیمی مثل صنعت نفت سخت است و باید برای ورود آنها برنامه ریزی شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس ، سیروس پورموسوی درباره شکست روز گذشته صنعت نفت آبادان مقابل سپاهان اظهار داشت: بچه‌های ما مستحق شکست نبودند. در بدترین حالت، مساوی حق ما بود. موقعیت‌های خوبی ایجاد کردیم. از جوانان خوب و بومی استفاده کردیم و به گل هم رسیدیم اما به تجربه سپاهان باختیم. سپاهان تیم بزرگ و قابل احترامی است.

وی افزود: واقعا شروع خیلی خوبی داشتیم. در دقیقه 5 غافلگیر شدیم و گل خوردیم. بعد از آن فشار آوردیم و به گل هم رسیدیم. اگر بچه‌های ما غافل نمی‌شدند، می‌توانستیم با یک امتیاز از زمین خارج شویم، اما آنها بعد از گل مساوی به دنبال این بودند که پیروز باشیم؛ نه این که فقط به صدرنشینی فکر کنیم چون هواداران هم به تیم انگیزه داده و می خواستیم به خاطر مردم ببریم. بچه‌های ما کم‌تجربگی کردند.

سرمربی صنعت نفت آبادان در مورد اینکه نبود هواداران چقدر روی کار این تیم تأثیر می‌گذارد، گفت: مطمئنا برای تیم‌هایی که مثل ما با هوادارانشان جان و انگیزه می‌گیرند، تأثیر دارد. بیشتر بچه‌های ما بومی هستند. البته بازیکنانی هم که از خارج استان آمده‌اند، با بقیه عجین شده‌اند. آنها هم شهروند خوزستانی افتخاری هستند. همه با هم هماهنگ شده‌اند.

وی تصریح کرد: ما فقط با کلمات بازی می‌کنیم که می‌گوییم به خاطر پروتکل‌ها هواداران نباید بیایند. پروتکل‌ها هیچ جا رعایت نمی‌شود. این مردم در کوچه و خیابان کنار هم هستند. سازمان لیگ باید برنامه ریزی کند که آنها بتوانند به ورزشگاه بیایند.

پورموسوی در مورد اینکه ممکن است در سال جدید هواداران بتوانند در ورزشگاه‌ها حاضر شوند، گفت: تیم‌هایی که هوادار ندارند، برایشان مشکلی نیست اما برای تیم‌هایی مثل ما که هوادار دارند، سخت است. دیروز هواداران روی دیوار نشسته بودند. مطمئن باشید بازی به بازی بدتر می‌شود چون مردم حوصله‌شان سر رفته و می‌خواهند بازی را ببینند. من می‌گویم در ورزشگاه 10 هزار نفری، 2 هزار نفر را با رعایت پروتکل بنشانند. در فروردین که بازی‌ها فشرده هستند، از هفته بیستم حدود 10 هفته آخر می‌ماند که باز هم می‌تواند به ما کمک کند.

وی در مورد اینکه شنیده می‌شود قرار است تا هفته نوزدهم و پایان اسفند مسابقات ادامه داشته باشد، عنوان کرد: من با سهیل مهدی صحبت کردم. گفت که ما یک بازه 45 روزه به خاطر بازی‌های تیم ملی و لیگ قهرمانان آسیا داریم. تقریبا سه توقف 15 روزه داریم. می‌گفت که اگر این را لحاظ نکنیم، مجبوریم دو ماه تعطیل کنیم که این برای ما سخت است. ما حاضریم تا هفته هجدهم بازی کنیم، به این صورت خیلی بهتر است تا این که تیم دو ماه از شرایط مسابقه خارج شود.

سرمربی صنعت نفت در پاسخ به اینکه آیا می‌پذیرد تا قبل از عید مسابقات برگزار شود، اظهار داشت: سازمان لیگ دو برنامه دارد؛ یا این که دو ماه تعطیل کنیم برویم در خانه بنشینیم و بعد از آن دوباره کار را شروع کنیم یا این که تا هفته هجدهم بازی کنیم و بعد از آن سه بار، 15 روز تعطیلی داشته باشیم. فکر می‌کنم هیچ راهی جز این نداریم. چون فرصتی نداریم و باید همکاری کنیم.

وی در خصوص اینکه بعد از عید دو فیفادی، لیگ قهرمانان آسیا، جام حذفی و بعد از آن هم دو فیفادی در خرداد داریم، گفت: فدراسیون و سازمان لیگ باید تصمیم بگیرند و طبق آن جلو بروند. اگر هفته به هفته برنامه بدهیم و تیم‌ها مدام موضع بگیرند و بیانیه بدهند، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود. باید یک تصمیم قاطع بگیرند و بگویند این برنامه است. اگر زمانی وجود داشت، می‌گفتیم بیایید راه‌های سوم و چهارم را ارائه بدهید اما راهی نیست. باید تعاملی شود که تیم‌ها در کمال آرامش بازی کنند و هر روز حاشیه و مصاحبه نباشد.

پورموسوی در مورد مسائل مالی صنعت نفت گفت: تا امروز 30 درصد به بچه‌ها پرداختی داشتیم. حمایت آنچنانی از ما نمی‌شود. امکانات ما با توجه به مشکلات شهر آبادان محدود است. امیدواریم در ادامه با تلاش مسؤولان مشکلات مرتفع شود.

وی در خصوص این که گفته می‌شود حتی بلیت هواپیما را هم به سختی تهیه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند، اظهار داشت: به آن شکلی که مطرح شده نیست، اما واقعا همین الان برای رفتن به رفسنجان مشکل داریم. شاید مدیریت باشگاه از من گله کند اما واقعیت را باید گفت. کاش برده بودیم و راحت‌تر صحبت می‌کردم. چون باخته‌ایم ممکن است فکر کنند به خاطر فرار از مسؤولیت این حرف‌ها را می‌زنم اما واقعا برای رفتن به رفسنجان مشکل داریم.

 

دیدگاه تان را بنویسید