پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

درخشان: پرسپولیس مجددا شانس اول قهرمانی می شود/ یحیی مشکلات تیمش را می داند

سرمربی سابق سرخپوشان غیبت دو مدافع کلیدی در دیدار با آلومینیوم را از عوامل شکست پرسپولیس دانست. او می گوید با وجود این مسئله، پرسپولیس باز هم مستحق مساوی یا کسب پیروزی بود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ در هفته ای که استقلال شکست خورده بود و رقبا می توانستند فاصله را با این تیم کاهش دهند، پرسپولیس هم به تعارف رقیب همشهری نه گفت و در اراک مغلوب تیم تازه لیگ برتری شده رسول خطیبی شد. شاگردان یحیی گل محمدی با وجود گل زودهنگام کمال کامیابی‌ نیا، روی دو ضربه ایستگاهی، ضعف خط دفاعی خود را در غیاب سیدجلال حسینی و محمدحسین کنعانی زادگان نشان دادند تا در نهایت بازی را با حساب 2 بر یک واگذار کنند.

 

غیاب دو مهره کلیدی سرخپوشان بعد از بازی با فولاد موجب نگرانی هواداران شد اما گل محمدی در نشست خبری در واکنش به این سوال گفته بود که مشکلی در این منطقه نیست چرا که او و افشین پیروانی (هر دو مدافع سال های دور پرسپولیس بودند) در این پست هستند اما همان موقع یحیی پازل هایش را برای خط دفاعی چیده بود تا مهدی شیری و احسان حسینی رهبری قلب خط دفاعی را بر عهده بگیرند و فرصت هایی را در اختیار مهاجمان آلومینیوم قرار دهند که تا پیش از این بی سابقه بود.

 

با این حال پرسپولیس تیم برتر میدان بود ولی دروازه بان قرضی استقلال در آلومینیوم ناجی این تیم بود تا خطیبی که سال گذشته بازی های جنجال برانگیزی را مقابل پرسپولیسی ها داشت، این بار به پیروزی دست یابد و اولین شکست پرسپولیس درر فصل جاری رقم بخورد.

حمید درخشان در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره نمایش پرسپولیس مقابل آلومینیوم که منجر به شکست این تیم شد می گوید: به نظرم پرسپولیس می توانست برنده این بازی شود. موقعیت های بیشتری در اختیار پرسپولیس بود ولی آلومینیوم روی دو ضربه ایستگاهی به گل رسید و بعد از آن جسته و گریخته ضد حملاتی داشت که خطرناک نبودند. پرسپولیس با وجود ضعف در خط دفاعی هم مستحق برد بود و واقعا نمایش خوب دروازه بان حریف فرصت پیروزی و حداقل مساوی را از پرسپولیس گرفت.

سرمربی سابق سرخپوشان به نقشه گل محمدی برای حل معضل خط دفاعی در غیاب سیدجلال و کنعانی زادگان اشاره کرد و گفت: به اعتقاد من یحیی می‌ توانست از محمد انصاری یا یکی از هافبک های تیمش در خط دفاعی هم بهره ببرد تا روی ضربات ایستگاهی عملکرد بهتری داشته باشند. پرسپولیس از نقطه ای ضربه خورد که تا امروز نقطه اتکای تیم بود و نشان داده بود به این راحتی گل نمی خورد و تسلیم نمی شود. البته یحیی بهتر از همه تیمش را می شناسد و باید دید چه شد که این دو مدافع را گزینه بهتری تشخیص داد؟

وی در واکنش به اینکه در صورت طولانی شدن مصدومیت کنعانی زادگان چه اتفاقی در انتظار پرسپولیس است گفت: وقتی تیمی مدافع جانشین نداشته باشد گرفتار این مسائل می شود. البته با توجه به روند نقل و انتقالات این موضوع اجتناب ناپذیر بود. پرسپولیس فکر نمی کرد خلیل زاده را از دست دهد و جایگزینی برای او نداشت. اخیرا هم دنبال مدافع بود که به علت بسته بودن نقل و انتقالات نتوانسته کسی را اضافه کند اما فکر کنم در نیم فصل دو نفر به خط دفاعی این تیم ملحق خواهند شد. در هر حال بازگشت سیدجلال می تواند مقداری از مشکلات را حل کند و او با توانایی بالای خود، بازیکن کناری خود را هم به دفاع هوشمندانه تری وا می دارد.

درخشان درباره اینکه پرسپولیس نسبت به فصول قبل نتایج ضعیف تری کسب کرده و این موضوع تهدیدی برای پنجمین قهرمانی این تیم است گفت: البته هنوز فرصت وجود دارد و پرسپولیس با بازی های معوقه خود می تواند تا یک قدمی صدرجدول بالا برود اما این مسائل طبیعی است. می دانیم در ابتدای فصل چه اتفاقاتی افتاده است و چرا تیم برخی امتیازها را از دست داد. در هر حال هنوز زمان زیادی باقی است و نمی توان از الان گفت کدام تیم ها در پایان فصل در صدرجدول هستند. فکر می کنم پرسپولیس در نیم فصل تقویت خواهد شد و مجددا مدعی اول قهرمانی است. هر چند کسب قهرمانی برای پنجمین بار بسیار بسیار دشوار است و به راحتی به دست نمی آید.

او در واکنش به اینکه چرا مهدی عبدی در بازی های بزرگ راحت تر گلزنی می کند گفت: او هنوز جوان و کم تجربه است. شاید بگویند همسن و سال های او در تیم های دیگر بیش از این گلزنی می کنند اما عبدی از ابتدای فصل گذشته در لیگ برتر بازی می کند و خیلی هم فرصت عرض اندام نداشت چون پشت سر علی علیپور و عیسی آل کثیر بود. این هم یک نکته مهم است که او در بازی های بزرگ گلزنی می کند. من نسبت به آینده این بازیکن خوشبین هستم و فکر می کنم می تواند تبدیل به مهاجم هدف پرسپولیس در فصول آینده شود.

سرمربی سابق سرخپوشان مشکلات کنونی سرخپوشان را حاصل از دست دادن برخی بازیکنان کلیدی می داند و می گوید: نباید به سادگی از کنار این مسئله عبور کرد که پرسپولیس چندین بازیکن کلیدی را از دست داده است. بشار رسن و شجاع خلیل زاده که اخیرا از این تیم جدا شدند و یا عیسی آل کثیر که محروم شدند، بازیکنان مهم و تاثیرگذار در ترکیب اصلی پرسپولیس بودند که همچنان بدون جانشین هستند و هیچ بازیکن نتوانسته جای آن را پر کند. رفع و رجوع جای خالی آن ها حاصل چندین روز نیست. باید به یحیی و پرسپولیس زمان داد و از این تیم حمایت کرد. خوشبختانه خود یحیی هم به مشکلات تیمش واقف است و دنبال سرپوش گذاشتن روی مشکلات نیست.

دیدگاه تان را بنویسید