کارشناس فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

معینی: پیروزی پرسپولیس مقابل فولاد ارزشمندتر از سه امتیاز بود/ فکری و استقلال موفق می شوند

یک کارشناس فوتبال می گوید پیروزی سرخپوشان تهرانی مقابل فولاد خوزستان بیش از سه امتیاز ارزش داشت چرا که فشار روحی و روانی را از روی دوش پرسپولیس برداشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ هفته یازدهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که استقلال و پرسپولیس شب خوبی را پشت سر گذاشتند. شاگردان محمود فکری در تبریز یک پیروزی ارزشمند مقابل تراکتور به دست آوردند و با زدن سه گل و دریافت یک گل، توانستند با 22 امتیاز به صدر جدول بازگردند. این برد حواشی بعد از دربی تهران را هم به دست فراموشی سپرد.

در تهران هم وضعیت به همین منوال بود. شاگردان یحیی گل محمدی که تشنه پیروزی بودند، در یک بازی پردردسر و با وجود اشتباه داوری، تیم سرسخت جواد نکونام را شکست داد تا نوار تساوی های متوالی این تیم پاره شود و بالاخره به پیروزی دست یابد. با این نتیجه شاگردان یحیی خودشان را تا رده ششم جدول بالا کشیدند و این شانس را دارد که با کسب دو پیروزی متوالی در بازی های عقب افتاده خود، به یک امتیازی استقلال در صدر جدول برسند.

با اتفاقاتی که در این دو بازی رقم خورد، حالا رقابت در صدرجدول جذاب تر از همیشه دنبال می شود و استقلال و پرسپولیس آماده یک فصل هیجان انگیز در کنار تیم هایی مانند صنعت نفت و سپاهان خواهند شد.

مسعود معینی، کارشناس فوتبال ایران در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ پیروزی پرسپولیس مقابل فولاد را ارزشمند تر از سه امتیاز این مسابقه دانست و گفت: این یک پیروزی مهم بود. پرسپولیس درگیر مشکلات روحی و روانی شده بود و شاهد بودیم با وجود بازی های خوب نمی توانست دروازه رقبای خود را باز کند. در نتیجه پیروزی برابر فولاد، غلبه بر حریفی سرسخت و عدم تمرکز در گلزنی بود که این ماموریت به خوبی توسط شاگردان یحیی گل محمدی انجام شد و حالا آن ها بار سنگینی را از روی دوش خود برداشته  اند.

این مدرس بین المللی فوتبال ایران درباره تقابل پرسپولیس و فولاد و ارائه بازی هجومی از سوی هر دو تیم گفت: هر دو مربی جزو نسل جدید فوتبال ایران هستند و تفکرات جدیدی در عرصه مربیگری دارند. اگر چه دو تیم از نظر تدافعی ساختار بسیار قدرتمندی دارند اما شاهد بودیم که به همین اندازه در امور تهاجمی بسیار تند و تیز ظاهر شدند. در یک نگاه کلی پرسپولیس تیم برتر این بازی بود اما فولاد می توانست به راحتی بازی را به تساوی بکشاند و یا در مقطعی گل دوم خود را بزند و از حریف پیش بیفتد. به همین علت باید گفت پرسپولیس سه امتیاز را از دهان شیر خارج کرده و حالا همین پیروزی مکملی برای موفقیت های بعدی سرخپوشان است.

او درباره عملکرد خط تهاجمی پرسپولیس و تبدیل مهدی عبدی به مهاجمی تمام کننده یادآور شد: پرسپولیس در این سال ها نیازش به گلزنی را با استفاده از داشته های خود برطرف کرده است. مهدی طارمی، علی علیپور و مهدی عبدی هر سه مهاجمان کم نام و نشانی بودند که در پرسپولس مطرح شدند. مهدی عبدی از فصل گذشته توانمندی های خود را نشان داده بود. او بازیکنی است که در دیدارهای بزرگ کم نمی آورد و در برنامه های تیم مقابل گم نمی شود. این یک موضوع مهم است که عبدی در بازی های بزرگ به راحتی گلزنی می کند. در نتیجه با این پیروزی مهدی عبدی هم با فشار روانی کمتری در خط حمله به میدان خواهد رفت و می تواند بیش از این ها در پیروزی های تیمش نقش آفرینی کند.

معینی پرسپولیس را جزو رقبای اصلی قهرمانی در فصل جاری قلمداد کرد و گفت: نگاهی به وضعیت تدافعی پرسپولیس و مشکلات تیم ها در گشودن دروازه این تیم گواهی بر این است که پرسپولیس سازماندهی خوبی در زمین دارد. تنها مشکل این تیم در خط حمله بود که رفته رفته حل شده و حالا آن‌ ها یک تیم کامل هستند که می توانند برای قهرمانی گام بردارند. این موضوع جذابیت لیگ برتر را هم بالاتر می برد.

این کارشناس فوتبال درباره دیدار استقلال و تراکتور در تبریز و پیروزی ارزشمند شاگردان محمود فکری می گوید: فکری نشان داده که میل به استفاده از هر سه مهاجم خود دارد. این موضوع تبدیل به نقطه قوت استقلال در این دیدار شد چرا که این سه بازیکن به علت بازیخوانی بالا و تحت فشار گذاشتن حریف، بارها روی اشتباهات خط دفاعی تراکتور موفق به گلزنی شدند. هر سه گل استقلال حاصل تجمع مقابل خط دفاعی تراکتور بود و توانستند از این راه ضربات اساسی را به رقیب خود بزنند.

او درباره عملکرد استقلال در این فصل و انتقادات از محمود فکری گفت: انتقاد همیشه وجود دارد و مربی باید خودش را با این موضوع سازگار کند. حتی باید به گونه ای رفتار کند که هوادار یا کارشناس بفهمد انتقاداتش حتی اگر درست نباشد به گوش سرمربی تیم رسیده است. به اعتقاد من بخشی از انتقادات درست و برخی نادرست هستند اما در یک نگاه کلی باید به محمود فکری به خاطر این نتایج خسته نباشید گفت.

معینی به مقایسه وضعیت استقلال و یوونتوس پرداخت و گفت: درست است که فکری تیم پرمهره ای را در اختیار دارد اما سال اول حضورش در استقلال است و به طور قطع نباید از او انتظار قهرمانی را داشته باشند. حتی بهترین مربیان مانند پیرلو هم در یوونتوس با وجود ستاره های بزرگ به مشکل خورده اند. در نتیجه باید به محمود فکری هم حق داد اگر هنوز نتوانسته تیمش را به طور تمام و کمال بنشاسد. کما اینکه در بازی با تراکتور ترکیب خط دفاعی و حمله این تیم دستخوش تغییراتی شده بود؛ در نتیجه او هنوز در حال شناختن تیمش است.

این کارشناس فوتبال درباره آینده استقلال و فکری می گوید: فکری و استقلال موفق می شوند. آن ها جزو دو سه تیم اول خواهند بود و می توانند برای قهرمانی گام بردارند. روند این تیم گویای این است که استقلال روز به روز بالغ تر می شود و اعتماد به نفس بازیکنان و مربیان برای کسب قهرمانی بالاتر می رود. به طور کلی استقلال در کنار پرسپولیس و سپاهان جزو مدعیان اصلی فصل جاری هستند. البته نمی توان از صنعت نفت به عنوان شگفتی ساز لیگ غافل شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید