جی پلاس

عریض و طویل؛ مثل کادرفنی استقلال/ حل مشکلات فنی یا چند صدایی روی نیمکت؟

محمود فکری با وجود حضور سه دستیار فنی و آنالیزورها و بدنسازهای مختلف، یک دستیار دیگری را هم به کادرفنی خود اضافه کرد تا مشکلات فنی تیمش را ریشه کن کند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ نخستین ترکش شکست اخیر استقلال مقابل سایپا، اضافه شدن یک عضو دیگر به کادرفنی آبی پوشان بود. علی اصغر قربانعلی پور از مربیان تمرین دهنده سرشناس که در گذشته هم سابقه حضور در کادرفنی این تیم را داشته از این پس نفر اول محمود فکری خواهد بود.

وظیفه قربانعلی پور طراحی تمرینات و اجرای تاکتیک های آبی پوشان خواهد بود؛ وظیفه ای که مربیان بزرگ دنیا هم به دستیاران خود واگذار می کنند. در تیم پرستاره الکس فرگوسن وظیفه تمرین دادن و طراحی تاکتیک ها بر عهده کارلوس کی روش بود. در پرسپولیس این وظیفه بر عهده حمید مطهری دستیار یحیی گل محمدی است که بازیکنان را تمرین می دهد.

در نتیجه اقدام اخیر محمود فکری در راستای بهبود عملکرد فنی تیمش بوده تا از بار انتقادها کاسته شود. اگر چه فکری منکر انتقادها از تیمش است و معمولا مشکلات فنی تیمش را قبول نمی کند و به موضوعات مختلفی جز این مورد می پردازد اما مشخص است که او هم به مشکلات تیمش واقف است و حالا برای حل این معضل بر آمده است.

محمود فکری در سالیان گذشته از وحید فاضلی برای تمرین دادن و طراحی تاکتیک های تیمش استفاده می کرد اما با حضور فکری در استقلال، مسئولان نساجی فاضلی را جایگزین او کردند که ظاهرا تبحر او در تمرین دادن به اندازه مربیگری تیمش نیست.

کادرفنی استقلال

*یک تیم کامل در کادرفنی فکری

اضافه شدن قربانعلی پور به کادرفنی استقلال، شمار دستیاران فکری را هم افزایش خواهد داد. تا قبل از این سرمربی آبی ها از صمد مرفاوی، آرش برهانی، حنیف عمران زاده، امیدعلی دفتری (بدنساز)، علی شیخ الاسلامی، ، حمیدعزیزیان(مربی دروازه‌بان‌های) و مومنی(بدنساز) کمک می گرفت که حالا یک عضو دیگر به این نفرات اضافه شده است.  در کنار این نفرات، پرویز مظلومی هم به عنوان سرمربی سابق استقلال، عهده دار سمت سرپرستی تیم است. همچنین از این جمع، سیروس دین محمدی در ابتدای فصل جدا شد.

این تعداد مربی باتجربه روی نیمکت استقلال در شرایطی است که در هفته های گذشته بی نظمی های در محوطه فنی آبی پوشان به وجود آمده بود و گاها به علت حضور مربیان مختلف و داد و فریاد آن ها در کنار زمین، چند صدایی به وجود می آمد و بازیکنان هم سر درگم می شدند. حتی در دیدار استقلال و فولاد با وجود گذشت حدود 10 دقیقه از مصدومیت دانشگر و خروج وی از زمین، هیچ یک از اعضای کادرفنی متوجه 10 نفره بودن استقلال نشده بودند.

حال باید دید این کادرفنی عریض و طویل که شلوغ ترین نیمکت را در میان تیم های لیگ برتری تشکیل می دهند می توانند انتظارات هواداران را برآورده کنند یا خیر.

دیدگاه تان را بنویسید