جی پلاس؛

داوود عابدی یا ابراهیم هادی دیگر؟!

داوود (شهید عابدی) عضو سپاه و مداح اهل بیت علیهم السلام مثل همه بچه های گردان، علاقه شدیدی به ذکر مصیبت بی بی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها داشت. امکان نداشت مجلس بگیرد ولی از حضرت زهرا(س) نگوید. او آرزو داشت مانند صدیقه طاهره سلام الله علیها به شهادت برسد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس: حمید داوود آبادی از رزمندگان و نویسندگان دفاع مقدس در صفحه اینستاگرامش درباره شهیدی نوشت که شباهت عجیبی به شهید ابراهیم هادی دارد، او نه تنها در چهره که همه سعی اش این بود تا در رفتارش نیز مانند ابراهیم عمل کند.

داوود که عاشق حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها بود، به همان شکلی که دوست داشت به شهادت رسید و حالا مطلب داوود آبادی را با هم پی می گیریم:

 

داوود عابدی از نیروهای باصفای گردان میثم لشکر ۲۷ حضرت رسول (ص) بود که بعدها فرماندهی گردان را به عهده گرفت و در زمستان سال ۱۳۶۳ در عملیات بدر(۱) در شرق رود دجله به شهادت رسید. داوود عضو سپاه و مداح اهل بیت علیهم السلام مثل همه بچه های گردان،  علاقه شدیدی به ذکر مصیبت بی بی دو عالم حضرت زهرا سلام الله علیها داشت. امکان نداشت مجلس بگیرد ولی از حضرت زهرا(س) نگوید. از آنهایی بود که اول خودش می سوخت بعد دیگران را می سوزاند.

 

غلامحسین رزاقی از نیروهای گردان حبیب بن مظاهر لشکر ۲۷ حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله  بود، خیلی شجاع و نترس. در ادای تکلیف و انجام وظیفه، حرف نداشت. با اینکه در عملیات کربلای پنج(۲) در شلمچه، ترکش ها بدنش را چاک چاک کرده بودند، از بیمارستان خارج شد و راه جبهه را در پیش گرفت، غلام در حالی که از شدت جراحت، یک پایش را نمی توانست بر زمین بگذارد و مجبور بود دستش را روی شانه یکی از دوستانش قرار دهد و لی لی کنان راه برود یا به قولی بپرد، در خاکریز دو جداره شلمچه، بهار سال ۱۳۶۶ در عملیات کربلای هشت، خودش و دو تن از دوستانش که با او همراه بودند به شهادت رسیدند.

 

پاییز سال ۱۳۶۴ بود دو سه ماه قبل از عملیات والفجر هشت در پادگان دوکوهه، در گردان شهادت بودیم که غلام رزاقی تعریف کرد: 

 

داوود عابدی خیلی دوست داشت مثل حضرت زهرا سلام الله علیها شهید بشود همیشه این را می گفت. صبح روز عملیات بدر در مسیری که دوشکاهای دشمن بدجوری شلیک می کردند، داوود را دیدم که چهار زانو روی زمین نشسته و چشم های مشکی اش همچنان زیبا می نمود. چفیه سفیدی به دور کمر بسته بود. جلو که رفتم، دیدم گلوله ای از پهلوی چپ او وارد و از پهلوی راستش خارج شده، خون داشت بیرون می زد اما داوود خونسرد نشسته بود. انگشتان دست هایش را درهم پیچیده بود و فشار می داد. خیلی به خودش فشار می آورد. در همان حال نشسته با صدایی گرفته و سخت زمزمه ای به گوشم رسید، داوود بود که می خواند: 

ذکر دل بود یا علی مدد

بی حد و عدد یا علی مدد

 

این را که به پایان رساند، آرام با صورت بر زمین افتاد و به شهادت رسید. همان گونه که خودش دوست داشت، با عشق به حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت علی علیه السلام.

 

شهید داوود عابدی مزار : بهشت زهرا س قطعه ۲۷ ردیف ۱۱۷ شماره ۹

شهید غلامحسین رزاقی مزار بهشت زهرا س قطعه ۲۹ ردیف ۸۴ شماره ۱۸

 

۱. عملیات بدر عملیات گسترده نظامی نیروهای مسلح ایران، در خلال جنگ ایران و عراق بود، که در نوزدهم اسفندماه ۱۳۶۳ به مدت ۱۰ روز در منطقه هورالعظیم، به فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و با مشارکت نیروی زمینی ارتش، علیه نیروهای ارتش عراق انجام شد و تا تاریخ بیست و نهم اسفند یعنی اخرین روز سال ادامه پیدا کرد. نیروهای ایرانی در پیشروی اولیه از جزایر مجنون، موفق به گرفتن پاسگاه ترابه و تسخیر بخشی از بزرگراه بغداد - بصره شدند.

۲. عملیات کربلای پنج با رمز یا زهرا (س) در تاریخ نوزدهم دی ماه سال 65 در منطقه عملیاتی شلمچه ـ کانال ماهی (شرق بصره) آغاز شد و تا آخرین روزهای سال ادامه داشت و از بزرگ ترین نبردهای دوران دفاع مقدس به شمار می آید چرا که پس از فتح خرمشهر، تسلط بر شلمچه به عنوان یکی از معابر وصولی بصره از اهداف قوای نظامی ایران بود و عملیات کربلای پنج بهترین موقعیت را برای عملی کردن این ایده داشت.

دیدگاه تان را بنویسید