در گفت و گو با جی پلاس؛

پیش‌بینی شاخص بورس در هفته آخر دی ماه/ تحلیلگر بازارسرمایه: بازار صعودی خواهد شد

خاندوی تحلیلگر بازار بورس از رشد شاخص در دو هفته اینده خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد، کار و درآمد جی پلاس: شاخص بازار سرمایه یک بار دیگر به ارتفاعی رسیده است که نگرانی ها را درباره وضعیت سهام داران این بازار را افزایش داده است. در روزهای اخیر روند نزولی این شاخص در پی اخبار مرتبط با گروه فولادی و نرخ ارز که توسط مقامات رسمی مجلس و دولت ابهامات زیادی را ایجاد کرده بود، تشدید شد. 

برای بررسی علت این ریزش و آینده شاخص بازار بورس با نوید خاندوزی تحلیلگر بازار سرمایه گفت و گو کرده ایم که در ادامه مشروح آن را از نظز می گذرانید:

 

بازار از روال منطقی خود خارج شده است

خاندوزی در تشریح شرایط فعلی شاخص بازار سرمایه به خبرنگار جی پلاس گفت: بازار مدت ها است از روال منطقی خارج شده است و نمی توان آن را بر اساس اصول خود بازار، تحلیل کرد اما نکته ای که می توان گفت این است که آن جریان پولی در یک مقطع با هیجان وارد بازار شده بود اکنون با هیجان در حال خروج است.

 

قیمت های فعلی سهام شرکت ها ارزنده است

وی با بیان اینکه فروش سهام در این شرایط اشتباه است، افزود: قیمت های فعلی به سطحی رسیده است که سود آوری آن ها توجیه می شود و فروش فعالان این بازار بر این اساس است که فکر می کنند در روزهای آینده نیز بازار ریزشی خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه همچنین در خصوص نقش مسائل مربوط به نرخ ارز، در تشدید روند کاهشی شاخص بورس گفت: بازار به افت و ابهامات موجود نرخ ارز واکنش محافظه کارانه نشان می دهد و دوست دارد تکلیف این نرخ مشخص شود و بعد سرمایه گذاری انجام دهد. صحبت هایی که در مورد دلار می شود حس ترس را بیشتر می کند به گونه ای که دیدیم درست دقایقی پس از انتشار سخنان رییس جمهور درباره ارزش دلار، شدت فروش در بازار بورس بیشتر شد.

بازار در دو هفته آینده صعودی خواهد شد

خاندوزی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است شاخص از ارتفاع فعلی خود نیز عبور کرده و به کانال های پایین تر برسد، گفت: امکان پایین تر رفتن شاخص وجود دارد ولی خیلی بعید است و افت آن را بیشتر از این تصور نمی کنم.قطعا دو هفته آینده از دو روزهای اخیر وضعیت بازار بهتر خواهد بود  اما باید دقت کرد که دلایل بنیادین قوی هم برای شروع رشد بازار برسد برای مثل گزارش های ماهانه می تواند کمک کند تا کف بازار محکم تر شود.

وی افزود: باید ریسک هایی مانند تحولات سیاسی، ماجرای اخیر فولادی ها وتصمیمات مجلس در خصوص نرخ ارز  که پیش روی بازار است تبدیل به اخبار مثبت شود و بعد بازار از این کف شروع به رشد کرد.

وی در خصوص اینکه کدام گروه های بازار بورس می توانند در روزهای آینده وضعیت بهتری را شاهد باشند گفت: با توجه شرایط فعلی نمی توان آینده بازار را روی گروه خاصی متمرکز کرد و در نهایت می توان گفت اگر بازار صعودی باشد تمام گروه ها صعودی خواهند  شد و اگر بنا بر کاهش شاخص باشد تمام گروه ها اعم از نمادهای بزرگ و خرد  ریزش خواهند داشت.

 

دیدگاه تان را بنویسید