کرونا در جوانان باعث سکته مغزی می شود؟

شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه بیماری کرونا، با روش‌هایی «نامعمول» موجب تشکیل لخته خون در شریان‌های بزرگ شده و می‌تواند به حوادث عروقی از جمله سکته مغزی ایسکمیک منتهی شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، فرناز مشیری متخصص زنان بیان کرد: هر چه زمان بیشتری از پاندمی کووید ۱۹ می‌گذرد، زوایای نهفته بیشتری از این بیماری آشکار می‌شود و در جدیدترین گزارش ها، پزشکان در مورد احتمال افزایش وقوع حوادث عروقی مغزی به دنبال ابتلا به کروناویروس هشدار داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت؛ او ادامه داد: شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه بیماری کرونا، با روش‌هایی «نامعمول» موجب تشکیل لخته خون در شریان‌های بزرگ شده و  می‌تواند به حوادث عروقی از جمله سکته مغزی ایسکمیک منتهی شود.

مشیری همچنین ادامه داد: به گفته «توماس اکسلی» جراح مغز و اعصاب مجتمع درمانی «مونت سینای» نیویورک، در دو هفته گذشته، در جریان پاندمی بیماری کووید - ۱۹، سکته‌های ناگهانی در میان افراد جوان، هفت برابر افزایش یافته است و این در حالی است که این بیماران، ریسک فاکتور و سابقه بیماری زمینه‌ای نداشتند و آزمایش تشخیصی بیماری کرونا، در همه بیماران مثبت بوده است؛ همچنین اکثر بیماران، پیش از وقوع حوادث عروقی با علایم خفیف بیماری کووید ۱۹، در خانه بوده و نیازی به بستری نداشتند.

او ادامه داد: او و گروه همکارانش از مردم درخواست می‌کنند که مراقب نشانه‌های درگیری عروقی، در زمینه ابتلا به ویروس کورونا باشند و در صورت شک به سکته مغزی، سریع با خدمات اورژانس بیمارستانی تماس بگیرند.

مشیری درباره عوامل وقوع سکته مغزی درمیان افراد مبتلا به کرونا گفت: برای یادآوری نشانه‌های هشدار دهنده وقوع سکته مغزی از سرنخ‌های این کلمه کمک بگیرید:FAST  به این معنی که:
F: Face drooping در افتادگی صورت
A: Arm weakness در ضعف بازو
S: Speach difficulty در اختلال تکلم
T: Time for call وقت آن است با اورژانس تماس بگیرید.

دیدگاه تان را بنویسید