واکنش هاشمی طبا به حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال

هاشمی‌طبا گفت: علی کریمی هم باهوش است و هم در کارش توانمند است،‌ اما به نظر من کسی که می‌آید هم باید به فوتبال آشنایی داشته باشد، هم دارای سوابق مدیریتی باشد. واقعاٌ سخت است این فدراسیون را کسی که سابقه مدیریت یک فدراسیون دیگر یا هیئت استانی ندارد، به دست بگیرد. به نظرم ما بعضی وقت‌ها نیروسوزی می‌کنیم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، مصطفی هاشمی‌طبا درباره وضعیت کنونی فوتبال کشور و اساسنامه فدراسیون فوتبال اظهار داشت: طبق قانون، اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی باید به تصویب هیئت دولت برسد و کفایت نمی‌کند که فیفا آن را تأیید کرده باشد یا مجمع، زیرا قانون است. اساسنامه پس از این مرحله باید در ثبت شرکت‌ها به ثبت برسد تا اجرای قانونی پیدا کند. من نمی‌دانم الان اساسنامه به تصویب هیئت دولت یا ثبت شرکت‌ها رسیده است یا خیر. اگر این اتفاق نیفتاده باشد، همان داستان شش سال قبل می‌شود که معلوم نبود فدراسیون به چه اساسنامه‌ای استناد می‌کند.

وی در مورد اینکه انتخابات آتی مطابق اساسنامه جدید و با رأی 89 عضو مجمع برگزار می‌شود، بیان کرد:‌ اساسنامه باید به تصویب برسد و به نظر من این کار غیرقانونی است، مگر اینکه ما ندانیم و به تصویب رسیده باشد. متأسفانه مدیریت فدراسیون فوتبال در چند سال گذشته ضعف‌هایی داشته است. مدیران پاسخگو نبودند و هر مصاحبه‌ای به صورت کوتاه انجام می‌شد. همچنین مشکلات بسیار زیادی در قراردادها، داوری و تغییرات و تضادهایی در فدراسیون وجود داشت که اگر هر کسی وارد فدراسیون فوتبال شود، هیچکس از او انتظار ندارد از آن بدتر شود و این یک فاجعه است. مدیریت ما باید روز به روز بهتر و تواناتر شود.

رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در فوتبال، فدراسیون و ارتباطات بین‌المللی ما وجود دارد، نیاز است که یک روش و مرام مشخصی در فدراسیون داشته باشیم که همه تکلیف خودشان را بدانند. برای اینکه فدراسیون و فوتبال‌مان مسیرش را خوب پیش برود، واقعاً نیرویی مثل صفایی فراهانی می‌خواهیم که هم با فوتبال و هم با مدیریت آشنا بود و هم اینکه اهل مجامله و لابی کردن با دیگران و تحت تأثیر قرار گرفتن نبود.

هاشمی‌طبا همچنین درباره علی کریمی و نامزد شدن وی در انتخابات فدراسیون اظهار داشت: علی کریمی هم باهوش است و هم در کارش توانمند است،‌ اما به نظر من کسی که می‌آید هم باید به فوتبال آشنایی داشته باشد، هم دارای سوابق مدیریتی باشد. واقعاٌ سخت است این فدراسیون را کسی که سابقه مدیریت یک فدراسیون دیگر یا هیئت استانی ندارد، به دست بگیرد. به نظرم ما بعضی وقت‌ها نیروسوزی می‌کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید