جی پلاس

آ.ب؛ یک ژن خوب در فدراسیون فوتبال!/ خواهرزاده کلانی، دست راست دبیرکل شد

یکی از اتفاقات عجیب در چند ماه گذشته روی کار آمدن فردی در فدراسیون فوتبال است که ارتباط نزدیکی با یکی از اهالی فوتبال دارد و از طرفی معلوم نیست با چه رزومه‌ ای در این فدراسیون سمت گرفته است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ مهدی محمدنبی، دبیرکل فدراسیون فوتبال در حال حاضر همه کار این فدراسیون است و همانند سال های گذشته می توان با قوت عنوان "رییس پنهان" را به او لقب داد. نبی در دوره جدید حضورش در این فدراسیون هم دست به اقدامات عجیبی زده است.

بعد از کلید زدن پروژه درخواست ایران برای میزبانی جام ملت های آسیا 2027 که باعث تعجب و تمسخر اهالی فوتبال شده، او یک پروژه دیگر را هم کلید زده است؛ پروژه ای به نام تیم سازی.

در واقع از زمان جدایی نبی از این فدراسیون و بازگشت مجدد به همان سمت سابق که حدود شش سال به طول انجامید، بسیاری از دوستان و همکاران سابق او از فدراسیون فوتبال رفته  اند؛ کسانی که عمدتا با معرفی و تایید همین شخص وارد بدنه اجرایی فدراسیون شده بودند. در نتیجه در هنگام بازگشت لازم بود نبی تیم جدیدی برای خود بسازد.

یکی از این نفرات آرمین بابویی است که به گفته کارمندان فدراسیون، نزدیک ترین شخص به نبی به شمار می رود. مدیر جوانی که چند ماهی است به عنوان مشاور مهدی محمدنبی در پیشبرد امور این فدراسیون و تیم های ملی تبدیل به دست راست دبیرکل شده است.

اگر چه بابویی هیچ رزومه ای در فوتبال ندارد و برای کسی شناخته شده نیست اما او خواهرزاده حسین کلانی، بازیکن سابق تیم ملی و از اسطوره های فوتبال ایران محسوب می شود. نکته جالب اینکه تنها دوران حضور بابویی در فوتبال قبل از فدراسیون هم به دوره مدیرعاملی گرشاسبی در پرسپولیس مربوط می شود که در این سمت هم به واسطه اعتبار کلانی، توانست وارد این باشگاه شود و چند ماهی فعالیت کند.

آرمین بابویی/ یک ژن خوب در فدراسیون فوتبال!/ خواهرزاده کلانی، دست راست دبیرکل شد

 

اما در همین دوره بود که نبی و بابویی با هم آشنا شدند چرا که در آن مقطع نبی عضو هیات مدیره پرسپولیس بود و حالا این دو به همکاری خود در فدراسیون فوتبال هم ادامه می دهند.

نکته جالب اینکه بابویی در اردوی تیم ملی فوتبال در ازبکستان به عنوان مشاور نبی تیم ملی را همراهی کرد و نبی برای حل پرونده محرومیت آل کثیر در تهران مانده بود. در ادامه هم چندین ماموریت دیگر به بابویی محول شد که در مورد آخر تبدیل به یک معضل برای فدراسیون فوتبال شده چرا که به گفته رسانه ها، چند تن از مربیان، مدیران و سرپرستان حاضر در این اردو در کشور تاجیکستان، اردوی تیم ملی را ترک و در دیسکونک حضور یافتند؛ موضوعی که رفته رفته رنگ واقعیت به خود گرفته و فدراسیون هیچ پاسخی برای آن نداشته است.

 

آرمین بابویی/ یک ژن خوب در فدراسیون فوتبال!/ خواهرزاده کلانی، دست راست دبیرکل شد

 

در صورت حضور نبی در انتخابات و تصاحب کرسی ریاست، بابویی نقش پررنگ تری را در چهار سال آینده خواهد داشت چرا که تا به حال نشان داده که گزینه مورد اعتماد دبیرکل کنونی است.

دیدگاه تان را بنویسید