بازار خودرو چگونه به استقبال تعطیلات آخر هفته رفت؟

در حالی که دو روزی است برخی سایت‌ها و شبکه ها، روند قیمتی بازار خودرو را افزایشی گزارش می‌کنند، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران، وضعیت فعلی بازار خودرو را آرام توصیف و اعلام کرد که قیمت‌ها همان قیمت‌های هفته پیش است و این بازار ۳۲ درصد افت قیمت را که از ابتدای آبان ماه آغاز کرد، حفظ کرده و اینکه برخی ادعا می‌کنند قیمت‌ها افزایش یافته تنها بر روی کاغذ و در نتیجه جوهای روانی است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس؛ نزدیک به ۱۰ روز است که از  اعلام فرمول جدید قیمت‌گذاری خودروهای داخلی توسط رئیس شورای رقابت می‌گذرد. پس از برگزاری جلسه شورای رقابت و اعلام فرمول جدید برای قیمت‌گذاری تعدادی از خودروها، قیمت‌ها پس از چند ماه، روند کاهشی خود در بازار را متوقف کرد و نوسان افزایشی جزئی به خود دید اما مجدد آرام و به دور از التهاب شد.

ایسنا نوشت: حال مجدد طی روزهای اخیر زمزمه‌هایی مبنی براینکه در نتیجه تصمیمات مسئولان دولتی، علی‌الخصوص شورای رقابت در اتخاذ فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو، بازار خودرو دچار نوسان افزایشی شده و این تصمیم آبی شده است به آسیاب دلالان خودرو!   خبرهایی مبنی براینکه مصوبه اخیر شورای رقابت موجب بر هم زدن آرامش بازار و افزایش قیمت برخی خودروها به گوش می رسد.

در جهت بررسی صحت این موضوع و اطلاع از واقعیت بازار خودرو، به سراغ سعید موتمنی- رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران- رفته‌ایم.

بازار خودرو مجدد آرام گرفت/ افزایش قیمت ها تنها بر روی کاغذ است

وی ضمن تاکید براینکه در بازارهای سرمایه (که خودرو را نیز شامل می‌شود)، هر اظهارنظر از سوی مسئولان چه مثبت و چه منفی، اثر روانی خود را خواهد گذاشت، خاطر نشان کرد: بنابراین در نتیجه اظهارنظرها و اتخاذ تصمیات جدید در رابطه با موضوع قیمت‌گذاری خودرو، بازار کمی دچار نوسان شد اما باتوجه به صحبت‌های رئیس بازرسی کل کشور دیده شد که التهاب بازار، فروکش کرد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران تصریح کرد: زمانیکه قرار باشد تغییری در قیمت‌ها صورت پذیرد، چند روزی زمان خواهد برد تا مجدد به روزهای پیش از آن بازگردد. دو الی سه درصد بازار دچار نوسان افزایشی شد اما در حال حاضر بازار آرام شده و خبرهایی که از گوشه و کنار مبنی بر افزایش قیمت به گوش می‌رسد، در حقیقت تنها بر روی کاغذ است.

موتمنی تاکید کرد: بازار همان بازار هفته گذشته است و همان ۳۲ درصدی که از اوایل آبان ماه ایجاد شده، حفظ کرده است و مشتریان و خریداران نیز این شرایط را پذیرفته‌اند و تنها افرادی که نیاز واقعی به خودرو دارند، به بازار مراجعه می‌کنند. امروز نیز بازار آرام بوده اما در حقیقت همیشه هستند افرادی که به دنبال ایجاد التهاب در بازارند؛ زمانیکه خبرهای منفی همچون همین افزایشی شدن قیمت‌ها در اثر تصمیمات شورای رقابت مطرح می‌شود، برخی دارندگان خودرو از عرضه خودرو خود به بازار امتناع می‌کنند.

و ی افزود: همانطور که پیش از این نیز اعلام کرده‌ام، تا پایان سال به دلیل اینکه نوسان شدید ارز نداریم، افزایش آنچنانی در قیمت خودرو نیز نخواهیم داشت. همانطور که طی چند روز گذشته که بازار ارز با درصد کمی نوسان داشت، بازار خودرو نیز تحت تاثیر همین نوسان و همچنین جو روانی ایجاد شده پس از تصمیم شورای رقابت دو الی سه درصد افزایشی شد، اما در حال حاضر بازار کاملا آرام است.

دیدگاه تان را بنویسید