پیشکسوت استقلال در گفت و گو با جی پلاس؛

طاهری: کم پیش آمده بود استقلال با صدرنشینی به داربی برود/ شاگردان فکری وارد مرحله جدیدی شدند

یک کارشناس فوتبال می گوید استقلال بعد از گذشت 9 هفته وکسب هماهنگی بیشتر، وارد مرحله جدیدی شده است و می تواند نتایج بهتری را به دست آورد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ استقلال و محمود فکری با یک پیروزی دیگر قائله صدرجدول را به رقیب جنوبی خود واگذار نکردند و با کسب سه امتیاز و افزایش روحیه و انگیزه تییم خود به داربی تهران رسیدند.

شاگردان محمود فکری در هفته دهم میزبان آلومینیوم اراک و رسول خطیبی به عنوان گربه سیاه فصل گذشته خود بودند و بازی را با نتیجه دو بر صفر به سود خود تمام کردند تا یک کلین شیت دیگر به نام رشید مظاهری، ستاره این روزهای استقلال ثبت شود.

علاوه بر پیروزی و کسب سه امتیاز، استقلال در درون زمین هم بازی به مراتب بهتری نسبت به هشت هفته گذشته انجام داد و در خط دفاعی اشتباهات کمتری داشت تا علاوه بر زدن دو گل، چندین موقعیت گل خراب شود و از طرفی دروازه‌ تیمش در تعداد دفعات کمتری تهدید شود.

محمود فکری که در گذشته چوب تاکتیک‌ دفاعی تیمش در هنگام پیش افتادن از حریف را خورده بود، در این مسابقه دیاباته را از دقیقه 70 وارد زمین کرد و تیمش با سه مهاجم، صاحب حملات جدی تری شد ولی اشتباهات دیاباته و قایدی مانع از به ثمر رسیدن گل سوم بود. در نهایت آن ها حالا چشم انتظار بازی پرسپولیس و سپاهان برای داربی معوقه از هفته هشتم هستند.

بیژن طاهری، کارشناس فوتبال و مربی فصول گذشته استقلال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره پیروزی اخیر استقلال مقابل آلومینیوم اراک می‌ گوید: مطمئنا بازی بهتری نسبت به بازی های قبل تر شاهد بودیم. استقلال در همه خطوط پیشرفت محسوسی داشت و مزد این برتری را با پیروزی دو بر صفر و بسته ماندن دروازه تیمش گرفت. این موضوع قبل از داربی تهران نوید روزهای خوبی را برای استقلال می دهد. کمتر پیش آمده بود که استقلال با صدرنشینی به مصاف داربی برود. حالا به نظرم استقلال دست بالاتر را از نظر روحی دارد.

این پیشکسوت آبی های تهران درباره نمایش شاگردان فکری در برابر رسول خطیبی که فصل گذشته در دو بازی رفت و برگشت پیروز شده بود خاطرنشان کرد: استقلال در برابر گل گهر یک نیمه خوب بازی کرد اما بعد عقب نشست و شانس آورد که بازی را از دست نداد اما این بار در هر دو نیمه عملکرد خوبی داشت. قایدی و مطهری سرحال‌ تر بازی کردند و گلزنی این دو بازیکن روحیه آن ها و استقلال را هم بالاتر می برد. از طرفی دیاباته هم اگر موفق به گلزنی می شد، اوضاع برای استقلال بهتر و بهتر می شد.

وی با اشاره به خط هافبک استقلال در این مسابقه گفت: به اعتقاد من حضور ریگی، مهدی پور، اسماعیلی و غفوری در خط هافبک نتیجه خوبی داشت. در حال حاضر شاهد هماهنگی بیشتر مهدی پور به عنوان طراح بازی استقلال هستیم. او می تواند با بازی های بیشتر هماهنگی بهتری ایجاد کند و در حملات تیم موثرتر ظاهر شود. در حال حاضر وریا غفوری در بهترین شرایط قرار دارد و در سمت چپ و راست توقف ناپذیر است. او در 33 سالگی از انگیزه و آمادگی بالایی برخوردار است و امیدوارم تا پایان فصل در همین سطح بماند. فرشید اسماعیلی به تازگی به ترکیب برگشته و مشخصا فعلا در بهترین شرایط خود نیست اما یک گل یا پاس گل زیبا انگیزه های او را افزایش خواهد داد.

این کارشناس فوتبال در واکنش به انتقادات از استقلال به خاطر بازی های نه چندان زیبا و نگرانی از عملکرد تیم اظهار کرد: استقلال در بازی های قبل متزلزل نشان داده بود و ممکن بود سه امتیاز های خود را از دست دهد. همین موضوع نگرانی هواداران را به دنبال داشت. یک نکته مهم این است که در فوتبال همیشه با بازی زیبا موفق نمی شوند ولی تیم های دفاعی هم برای خود اصولی دارند. تیمی که بازی دفاعی انجام می دهد، نباید بارها دروازه اش تهدید شود و دروازه بان منجی تیم باشد. استقلال در بازی های قبل این قبیل ایرادها را داشت ولی به پیروزی رسید و حالا که هماهنگی در تیم بیشتر شده، هواداران می توانند خوشحال باشند که سه امتیازهای حساسی را به جیب زده اند. به نظرم استقلال با گذشت حدود 10 هفته در حال ورود به مرحله جدیدی است و امتیازات بازی های قبل و هماهنگی فعلی تیم را به سمت قهرمانی سوق خواهد داد.

طاهری در واکنش به اینکه استقلال هنوز بازی های مهم دیگری در پیش روی خود دارد که عیار واقعی تیم را مشخص می کند گفت: همینطور است. فکری در شرایط خوبی به این بازی ها رسیده است. هر چقدر بازی های بزرگ سخت و چالش برانگیز هستند، کسب سه امتیاز در این قبیل مسابقات روحیه تیم را بالاتر می برد. اگر چه در بازی با گل گهر نمایش تیم در نیمه دوم خوب نبود اما سه امتیاز بسیار مهمی به دست آمد. گل گهر تیم خوب و باکیفیتی است. حالا بازی با پرسپولیس و موفقیت احتمالی در این دیدار، شخصیت بهتری به تیم خواهد داد.

او درباره داربی تهران و تقابل استقلال و پرسپولیس گفت: از جانب استقلال می توان گفت که تیم بهتر شده و در خط دفاعی وضعیت به سامانی گرفته است. در خط حمله مهاجمان تیم راه افتاده اند و با گلزنی‌ های اخیر روحیه خود را بالاتر بردند. با بازگشت نادری و میلیچ می توان به افزایش بهره وری در سمت چپ زمین هم امیدوار بود تا به این شکل هر دو جناح استقلال آماده داربی شود. اما در سمت دیگر میدان پرسپولیسی حضور دارد که یک تیم خوب و آماده است. اگر چه در چند بازی اخیر نتیجه نگرفته اما داربی بستگی به توانایی تیم‌ ها دارد که هر دو تیم توانمند هستند. پرسپولیس هر چقدر هم در خط حمله مشکل داشته باشد، در خط دفاعی تیم قدرتمندی است. نمی توان گفت کدام تیم این دیدار را با برتری ترک خواهد کرد اما تساوی نتیجه محتمل تری است.

این پیشکسوت استقلال با اشاره به بازی پرسپولیس و سپاهان می گوید: وضعیت پرسپولیس با دو تساوی مقابل نساجی و ذوب آهن مقداری سخت شده و آن‌ ها برای رسیدن به صدر جدول به سه امتیاز بازی با سپاهان احتیاج دارند. از طرفی بازی های این دو تیم همیشه چالش برانگیز بوده و الان هم هر دو تیم از قدرت خوبی برخوردارند. یک تساوی برای پرسپولیس یا شکست در این دیدار، آن ها در بحران فرو می برد و با وضعیت نامناسبی به داربی می رسند که برای استقلال خوب است اما سه امتیاز بازی و پیروزی پرسپولیس، به همین اندازه این تیم را از نظر روحی بالاتر خواهد برد.

دیدگاه تان را بنویسید