2 گزینه داوری برای داربی 94

ظاهرا شانس زاهدی‌فر به مراتب از کرمانشاهی بیشتر بوده و او با توجه به اتفاقات و چیدمان هفته‌های اخیر گزینه نخست قضاوت دربی به‌شمار می‌رود، هر چند رضا کرمانشاهی و سیدمهدی سیدعلی نیز برای این دیدار از گزینه‌های کمیته داوران هستند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، داربی حساس پایتخت بین تیم‌های استقلال و پرسپولیس دوشنبه هفته آینده به میزبانی آبی‌های پایتخت در ورزشگاه آزادی به عنوان دیدار عقب افتاده از هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر برگزار خواهد شد. اگرچه دو تیم طی امروز و فردا ۲ دیدار دیگر را به‌عنوان پیش‌دربی برگزار می‌کنند اما حساسیت‌های داربی به‌طور قطع از مدت‌ها قبل از این دیدار بر سایر رقابت‌های لیگ سایه افکنده و اخبار مربوط به آن سایر مسابقات را نیز تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

روزنامه فرهیختگان نوشت؛ این درحالی است که به جز موارد فنی و حاشیه‌ای که معمولا به‌طور مستقیم در نتیجه پایانی این مسابقه تاثیر‌گذار بوده انتخاب داور این دیدار نیز همواره حساسیت‌ها و پیچیدگی‌های خاص خودش را داشته است. در هر صورت کمیته داوران و دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در این خصوص از مدت‌ها قبل از این دیدار تدابیر لازم را برای انتخاب یک داور شایسته به‌کار می‌گیرد، هرچند انتخاب داور دیدار نیمه‌نهایی جام حذفی فصل گذشته این امر را به اثبات رساند که شاید داور این دیدار هم مثل سایر برنامه‌ها مانند روز و ساعت برگزاری دربی و نکاتی از این دست با برخی دخالت‌ها تعیین می‌شود اما با این حال دیدار داربی پیش رو درحالی برگزار خواهد شد که به احتمال زیاد یکی از داورانی که تا پیش از این قضاوت داربی را تجربه نکرده است این مسابقه را سوت خواهد زد.

 2 داور ناکام داربی حذفی گزینه اصلی

داربی نیمه‌نهایی جام حذفی فصل گذشته درحالی برگزار شد که در ابتدا قرار بود رضا کرمانشاهی این دیدار را قضاوت کند اما این اتفاق نیفتاد و به دلایلی قضاوت این داور برای داربی منتفی شد. البته در آن زمان علیرضا سهرابی، رئیس دپارتمان داوری فدراسیون درباره قضاوت داربی عنوان کرده بود که در فدراسیون فوتبال کمیته‌ای به نام کمیته صیانت از مسابقات وجود دارد که تمامی موارد و مسائل مربوط به همه بازی‌ها را رصد می‌کنند. ازجمله وقتی وی فهرست داوران مورد تایید کمیته برای داربی را ارائه کرد با حضور کرمانشاهی مخالفت شد.

در ادامه کمیته داوران فدراسیون فوتبال اسامی داوران نیمه‌نهایی جام حذفی را اعلام کرد که بر این اساس اعلام شد محمدحسین زاهدی‌فر بازی استقلال و پرسپولیس را سوت می‌زند. آن هم در شرایطی که داورانی مثل پیام حیدری، سیدعلی و کوپال ناظمی به‌عنوان دیگر گزینه‌های اصلی معرفی شده بودند. با این حال انتخاب زاهدی‌فر نیز پایان کار برای انتخاب داور داربی جام حذفی نبود و درنهایت پیام حیدری با تغییری ۳ باره با انتخاب دپارتمان داوری به عنوان قاضی این دیدار انتخاب شد!

با همه این تفاسیر اما طبق چیدمان داوری هفته‌های گذشته رقابت‌های لیگ و هفته دهم رقابت‌ها از کمیته داوران خبر می‌رسد به احتمال زیاد یکی از ۲ داوری که برای قضاوت داربی قبل ناکام ماندند دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس که دوشنبه آینده به‌عنوان دیدار عقب افتاده هفته هشتم برگزار می‌شود را قضاوت می‌کند و ظاهرا شانس زاهدی‌فر به مراتب از کرمانشاهی بیشتر بوده و او با توجه به اتفاقات و چیدمان هفته‌های اخیر گزینه نخست قضاوت داربی به‌شمار می‌رود، هر چند رضا کرمانشاهی و سیدمهدی سیدعلی نیز برای این دیدار از گزینه‌های کمیته داوران هستند.

 

دیدگاه تان را بنویسید