در گفت و گو با جی پلاس؛

علت ریزش شاخص بورس در معاملات امروز چه بود؟/ وضعیت بازار در روزهای آینده چگونه خواهد؟

یک کارشناس بازار بورس در گفت و گو با خبرنگار جی پلاس، به تشریح عوامل موثر در سقوط شاخص بورس پرداخت و از رشد سهام شرکت های بزرگ تا انتهای سال جاری خبر داد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه اقتصاد و درآمد جی پلاس: سقوط چهل و سه هزار واحدی بازار بورس وصفوف فروش سهام بسیاری از شرکت ها، اتفاقی بود که پس از دورها صلاح جدی ابازر در سال جاری کم سابقه بود. 

با توجه به رونق نسبی معاملات در ماه های گذشته، چنین ریزشی دور از انتظار سهام داران بود. 

 

علت ریزش شاخص بورس در معاملات امروز چه بود؟

 

فریدون دارابی کارشناس بازار سرمایه در خصوص ریزش اخیر بازار بورس در گفت و گو با خبر نگار جی پلاس گفت:  روندی که امروز شاهد ان بودیم ناشی از خروج هایتکنیکال و رفتاتر احساسی سهام داران بود.

وی افزود: برخی از معامله گران روی شاخص یک و نیم میلیون واحد اقدام به فروش سهام خود کردند تا بتوانند در شاخص های  یک میلیون دویست تا یک میلیون سیصد هزار واحدی به بازار برگردند. موضوع هم زمان شد با روزهای پایانی دولت ترامپ  و مباحثی که درباره آن مطرح است و از سوی دیگر مباحث مطرح شده حول لایحه  بودجه سال آینده و تعیین نرخ ارز مبنای آن نیز یکی از فاکتورهای تاثیرگذار بر وضعیت فعلی بازار سرمایه است.

دارابی با بیان اینکه دربازار حالت بی انگیزگی و انتظار وجود دارد گفت: باید بدانیم بازار بورس از کمبود نقدینگی نیز رنج می برد و تلاقی این موضوع با مواردی که ذکر شد باعث شده شاخص تن به اصلاح بدهد.

 

سهام داران به شایعات توجه نکنند

 

دارابی در پاسخ سه سوالی در خصوص نقش شایعات اخیر دربراه احتمال وقوع درگیری نظامی در منطقه بر معاملات بازار، گفت: متاسفانه کشور ما جولانگاه شایعه سازان است. ما می بینیم که اخباری مبنی بر وقوع درگیری نظامی فقط در ذهن برخی سهام داران به وجود آمده است و واقعیت ندارد. سهام داران باید بدانند که نباید تحت تاثیر شایعات قرار بگیرد  .

پیشبینی بازار بورس در روزهای آینده

این کارشناس بازار سرمایه درخصوص روند بازار در روزهای آینده خاطرنشان کرد:بعد از پایان این شایعات و مشخص شدن تکلیف بودجه، وضعیت بهتری پیش رو خواهیم داشت.

وی همچنین به برآورد خود از وضعیت سهام شرکت های بزرگ و شاخص ساز پرداخت و گفت: شرایطبازارهای جهانی برای این دسته از سهام ها خیلی است و هم اکنون شرکت های بزرگ با سودآوری و فروش بالایی برخوردار هستند در نتیجه می توان گفت این دسته از سهام ها قطعا در سه ماهه پایانی امسال شاهد رشد انها خواهیم بود.

  • ناشناس ارسالی در

    دنباله ناامید از تدبیر

  • احمدمحمدی ارسالی در

    کی میخواین بورس و درست کنین وقت گل نی فقط بلدین بگین علت ریزش چیه دوازده ماه سال فقط ریزش میکنه وعده سر خرمن ندین خواهشا بس کنین یه جا تمومش کنین حداقل کاری کنین سه ماه سال خوب بشه ما که غیر از منفی بودن بورس چیزی ندیدیم شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه کارشناسای بورس هر چی گفتن بر عکسش شده یه مشت بیسواد

دیدگاه تان را بنویسید