نتایج روز دوم از هفته نهم لیگ برتر فوتبال؛

جدال فکری و قلعه نویی را استقلال بُرد/ صدر جدول آبی شد+ویدیو گل‌ها

تیم فوتبال استقلال در دیدار مقابل گل گهر توانست با نتیجه دو بر یک به پیروزی دست یابد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، تیم فوتبال استقلال از ساعت 16:20 امروز (چهارشنبه) در چارچوب هفته نهم لیگ برتر در ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان میهمان گل‌گهر بود و با نتیجه 2 بر یک به برتری دست یافت تا به صدر جدول صعود کند. 

وریا غفوری (8 - پنالتی) و مهدی قایدی (14) زننده گل‌های استقلال بودند. احمد زنده‌روح نیز در دقیقه 78 از روی نقطه پنالتی گل گهر را به ثمر رساند.

ترکیب گل‌گهر: علیرضا حقیقی، علیرضا علیزاده، علیرضا ابراهیمی، مهران گلزاری (54 - محسن کریمی)، بهنام برزای، علی‌اصغر عاشوری (88 - امین پورعلی)، میلاد زکی‌پور، یونس شاکری، سعید صادقی، احمدرضا زنده‌روح و گادوین منشا.

ترکیب استقلال: رشید مظاهری، محمد دانشگر، عارف غلامی، محمدحسین مرادمند، سیداحمد موسوی، مهدی مهدی‌پور، مسعود ریگی (62 - فرشید باقری)، وریا غفوری، آرش رضاوند(62 - فرشید اسماعیلی)، مهدی قایدی(75 - سبحان خاقانی (1+90 کریم متین‌زاده)) و ارسلان مطهری.

داور: محمدرضا اکبریان

نیمه اول/ گل گهر صفر - استقلال 2
دقیقه 2: 
مهدی قایدی در کنج محوطه جریمه گل‌گهر با سر توپ زدن یک بازیکن را از پیش رو برداشت و موقعیت خوبی ایجاد کرد، اما مدافعان گل‌گهر توپ را از منطقه خطر دور کردند. 

دقیقه 6: علیرضا حقیقی در شرایطی که می‌توانست توپ را دور کند، اقدام به دریبل ارسلان مطهری گرفت که مهاجم استقلال توپ را گرفت و حقیقی روی این بازیکن مرتکب خطا شد. محمدرضا اکبریان داور بازی دستور به ادامه بازی داد، اما داور کنار دروازه اعلام کرد که پنالتی بوده است. دروازه‌بان گل‌گهر به دلیل این خطا با کارت زرد جریمه شد. 

دقیقه 8: وریا غفوری از روی نقطه پنالتی موفق به زدن گل شد. 

دقیقه 9: امیر قلعه‌نویی، سرمربی گل‌گهر به دلیل اعتراض به داور کارت زرد گرفت. 

دقیقه 14: پاسکاری ترکیبی استقلالی‌ها باعث جا ماندن بازیکنان گل‌گهر شد و وریا غفوری با پاس خوب مهدی قایدی را صاحب موقعیت کرد و این بازیکن با یک ضربه سر توپ گل دوم استقلال را به ثمر رساند. 

دقیقه 15: محمد دانشگر به دلیل خطا با کارت زرد داور جریمه شد. 

دقیقه 23: نفوذ قایدی بار دیگر موقعیتی را برای این بازیکن ایجاد کرد که شوت مهاجم جوان استقلال را حقیقی این بار راهی کرنر کرد. 

دقیقه 27: بار دیگر پاسکاری استقلالی‌ها در جناح راست به وریا غفوری رسید و این بازیکن با عبور از حقیقی پاس را به ارسلان مطهری رساند که ضربه مهاجم استقلال را مدافعان دفع کردند، اما چون حقیقی اقدام به تکل زدن کرده بود، داور پنالتی گرفت.

دقیقه 30: وریا غفوری از روی نقطه پنالتی اقدام به ضربه زدن کرد که توپ کاپیتان استقلال به بالای دروازه رفت. 

دقیقه 36: شوت سعید صادقی را رشید مظاهری راهی کرنر کرد. 

دقیقه 2+45: علیرضا ابراهیمی، بازیکن گل‌گهر به دلیل اعتراض شدید کارت زرد گرفت.

نیمه دوم/ گل گهر 1 - استقلال 2
دقیقه 50: سعید صادقی اقدام به شوت زدن کرد که توپ او به تیر دروازه استقلال برخورد کرد.

دقیقه 52: شوت قایدی از بالای دروازه حقیقی به بیرون رفت.

دقیقه 56: ضربه سر مطهری را حقیقی در آغوش گرفت.

دقیقه 59: ضربه یونس شاکری با اختلاف راهی اوت شد.

دقیقه 61: اشتباه رشید مظاهری توپ را به مهاجم گل‌گهر رساند که توپ را مظاهری این بار دفع کرد. 

دقیقه 71: استقلال صاحب ضد حمله شد، اما قایدی ضربه خوبی نزد و توپش از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 77: اشتباه دانشگر در دفع توپ باعث خطای این بازیکن در محوطه جریمه شد تا داور به سود گل‌گهر اعلام پنالتی کند. 

دقیقه 78: احمد زنده‌روح ضربه پنالتی را تبدیل به گل کرد.

دقیقه 83: ضربه یونس شاکری به شکل خطرناکی به بیرون رفت.

دقیقه 84: رشید مظاهری به دلیل تلف کردن وقت کارت زرد گرفت. 

دقیقه 86: زنده‌روح به دلیل خطا روی مطهری با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 89: ضربه سر ابراهیمی را مظاهری در آغوش گرفت. 

دقیقه 2+90: علیرضا علیزاده از گل‌گهر با کارت زرد جریمه شد.

دقیقه 5+90: منشا در محوطه جریمه موقعیت خوبی داشت که مظاهری به خوبی توپ را راهی کرنر کرد.

استقلال که جنگ صدرنشینی با شاگردان امیر قلعه‌نویی را به سود خود تمام کرد، 15 امتیازی شد و گل‌گهر نیز با 14 امتیاز در رده چهارم قرار گرفت.

اکبریان داور این مسابقه سه ضربه پنالتی در این دیدار گرفت تا پس از دیدار روز گذشته ماشین سازی و سپاهان که 5 ضربه پنالتی داشت، این بار هم جشنواره پنالتی‌ها ادامه پیدا کند.

نفت مسجد سلیمان صفر- پیکان 1

دیدار دو تیم نفت مسجد سلیمان و پیکان تهران از هفته نهم لیگ برتر و در ورزشگاه شهید بهنام محمدی شهر مسجدسلیمان با پیروزی یک بر صفر شاگردان مهدی تارتار به پایان رسید.

پیکان با این پیروزی 13 امتیازی شد و موقتا جای استقلال را در پله چهارم جدول گرفت. نفت مسجد سلیمان نیز با قبول این شکست در امتیاز 12 و رتبه هفتم باقی ماند.

داور: رضا کرمانشاهی

کمک‌ها: سعید علی‌نژادیان - مهدی شفیعی

کارت زرد: مهدی محبی از نفت مسجد سلیمان

کارت قرمز: -

گل: فرزاد حاتمی(82) برای پیکان

تراکتور صفر - شهرخودرو صفر

تیم‌های فوتبال تراکتور تبریز و شهر خودروی مشهد در چارچوب دیداری از هفته نهم لیگ برتر از ساعت 16:40 امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز به مصاف یکدیگر رفتند که این مسابقه با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

قضاوت این دیدار را سیدرضا مهدوی بر عهده داشت و به وفا هخامنش، حمید بوحمدان و میلاد فخرالدینی از تراکتور و علی نعمتی از شهر خودرو کارت زرد نشان داد.

شاگردان مسعود شجاعی با این تساوی 13 امتیازی شدند و در جایگاه پنجم جدول قرار گرفتند و شاگردان سیدمهدی رحمتی نیز با 9 امتیاز در جایگاه دوازدهم جدول قرار گرفتند.

شجاعی که در سه بازی گذشته و از زمان پذیرش مسئولیت سرمربیگری موقت تراکتور برای این تیم به زمین نرفته بود، از دقیقه 76 این مسابقه وارد زمین شد، اما حضور او نیز نتوانست تیمش را به پیروزی برساند.

فولاد خوزستان 1 - نساجی مازندران صفر (دیدار معوقه هفته هشتم)

تیم‌های فوتبال فولاد خوزستان و نساجی مازندران در چارچوب دیداری معوقه از هفته هشتم لیگ برتر از ساعت 16:45 امروز (چهارشنبه) در ورزشگاه شهدای فولاد خوزستان به مصاف هم رفتند که این دیدار با برتری یک بر صفر میزبان به پایان رسید تا فولادی‌ها به سومین پیروزی فصل‌شان دست یابند.

آیاندا پاتوسی در دقیقه 16 تک گل این بازی را برای فولاد به ثمر رساند.

محمد‌حسین زاهدی‌فرد قضاوت دیدار فولاد - نساجی را بر عهده داشت که این داور محمد میری از فولاد را با کارت زرد دوم در دقیقه 84 از زمین اخراج کرد. همچنین به مجتبی نجاریان و محسن فروزان از فولاد کارت زرد نشان داد. کریم اسلامی از نساجی نیز از داور کارت زرد گرفت.

جدول رده بندی

دیدگاه تان را بنویسید