درخواست متفاوت بازیگر پیشکسوت از مسئولان و مدیران تئاتر کشور

بازیگر پیشکسوت تئاتر با اشاره به آنکه با شیوع کرونا و کاهش فعالیت هنرمندان تنها شاهد درخواست حمایت مالی مسئولان از خانواده تئاتر کشور هستیم گفت: در کنار لزوم این مهم؛ درخواستم از متولیان نمایش کشور تلاش آنها برای به روز رسانی دانش این هنر به ویژه در مناطق کم‌برخوردارتر است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، علیرضا اوسیوند بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که خود دانش‌آموخته تئاتر است به‌تازگی داوری بخش آثار مسابقه صحنه‌ای هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت را پشت سر گذاشته است.

ایرنا نوشت؛ او در این باره گفت: طی بیش از ۹ ماه اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا با وجود آنکه شاهد محدودیت و یا حتی تعطیلی فعالیت هنرمندان تئاتر در استان‌ها و شهرستان‌های کشور بودیم، زمانی که به‌عنوان داور بخش صحنه‌ای هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت انتخاب شدم گمان نمی‌کردم به دلیل همان محدودیت در فعالیت‌ هنرمندان تئاتر شاهد آثار با کیفیتی برای حضور در این جشنواره باشیم.

اوسیوند تصریح کرد: در کنار کیفیت بالای برخی از آثار هنرمندان استان‌ها و شهرستان‌ها در مواجهه با برخی از گروه‌ها می‌شد این نکته را به‌وضوح دید که با وجود تمام همت، تلاش، پشتکار و عشقی که این جوانان فعال در تولید آثار نمایشی داشتند، شاید مهم‌ترین آسیبی که به چشم می‌آمد ضعف و عدم آگاهی آن‌ها نسبت به برخی از شیوه‌ها، تکنیک‌ها و قوانین علمِ هنر تئاتر بود.

بازیگر فیلم سینمایی روزگاری عشق و خیانت ادامه داد: در شرایط فعلی که شیوع ویروس کرونا مسافرت را نیز منع کرده و استفاده از بستر فضای مجازی را بسیار سهل‌الوصول‌تر و کاربردی‌تر نسبت به گذشته ساخته مسئولان و متولیان امر تئاتر می‌توانند با سرمایه‌گذاری مطلوب و به‌کارگیری هنرمندان شناخته شده و اساتید نامدار هنر تئاتر، کلاس‌ها و ورک شاپ‌هایی در قالب فضای مجازی با اطلاع‌رسانی کافی در سراسر کشور برگزار کنند.

درخواست متفاوت اوسیوند از مسئولان و مدیران تئاتر کشور

اوسیوند در پایان تاکید کرد: با چنین برنامه‌ریزی و اشتیاقی که در میان اساتید و همچنین فعالان و هنرمندان جوان سراسر کشور به‌ویژه در استان‌ها و شهرستان‌های کم برخوردارتر وجود دارد می‌توانیم شاهد برقراری عدالت این بار در امر آموزش و انتقال دانش و علم روز تئاتر به هنرمندانی باشیم که در آینده قرار است آینده‌ساز فرهنگ و هنر کشورمان و پیش‌قراولان عرصه توسعه و تعالی هنر نمایش در کشور باشند.

 

دیدگاه تان را بنویسید