حضور قطعی تکواندو در بازی‌های اروپایی ۲۰۲۳

رشته تکواندو به صورت رسمی به بازی‌های اروپایی ۲۰۲۳ "کراکف" لهستان اضافه شد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از  فدراسیون جهانی تکواندو ، رشته تکواندو به صورت رسمی در بازی‌های اروپایی ۲۰۲۳ “کراکف” لهستان حضور خواهد داشت.

کمیته المپیک اروپا اعلام کرد، تکواندو در کنار رشته بلم‌رانی و دو میدانی پنجگانه به عنوان سه رشته ورزشی برای بار اول در سومین دوره بازی‌هایی اروپایی حضور پیدا می‌کنند البته تکواندو دومین بار است که در این رویداد شرکت می‌کند و در سال ۲۰۱۵ نیز به میزبانی باکو به همگان معرفی شده است.

” چانگ وان چو” رئیس فدراسیون جهانی تکواندو گفت: از اینکه ورزش تکواندو بار دیگر در بازی‌های اروپایی شرکت می‌کند، خرسند هستیم؛ حضور تکواندو در این رویداد در سال ۲۰۱۵ بزرگترین موفقیت محسوب می‌شود و ما به دنبال تکرار این افتخار در سال ۲۰۲۳ هستیم.

وی افزود: از آنجایی که بازی‌های اروپایی درست یک سال قبل از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار می‌شود، می‌تواند مقدمه‌ای برای آنچه ما از بهترین تکواندوکاران اروپایی انتظار داریم، باشد تا بتوانند سهمیه حضور در المپیک را کسب کنند.

رئیس فدراسیون جهانی تکواندو ادامه داد: از کمیته ملی المپیک اروپا، نایب رییس فدراسیون جهانی تکواندو، رئیس فدراسیون تکواندو لهستان و همچنین اعضای شورای فدراسیون جهانی در اروپا که تلاش‌های بی وقفه‌ای را برای گسترش تکواندو در این قاره داشته‌اند، تشکر می‌کنم. حضور ورزش تکواندو و هنر‌های رزمی در رویداد‌های مختلف نشان دهنده تلاش‌های جمعی است.

بازی‌های اروپایی هر ۴ سال یک بار برگزار و در آن‌ها بهترین ورزشکاران معرفی می‌شوند؛ این رقابت‌ها سال ۲۰۲۳ به میزبانی “کراکوف” لهستان انجام خواهد شد.

دیدگاه تان را بنویسید