از اولین روبوتاکسی خودران آمازون رونمایی شد+ تصاویر

شرکت "زوکس"(Zoox) متعلق به شرکت "آمازون"(Amazon) از نخستین روبوتاکسی خودران خود که یک وسیله نقلیه کوچک چهار چرخ دو جهته و فاقد فرمان است، رونمایی می کند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تقریباً شش ماه از زمانی که آمازون استارتاپ توسعه فناوری خودران "Zoox" را خریده است، می گذرد و امروز این شرکت اولین خودروی خودران خود را آماده کرده است.

ایسنا نوشت؛ استارتاپ "زوکس" به جای خودران کردن یک خودروی استاندارد با یک راننده انسانی، به طور خاص روی یک وسیله نقلیه خودران کوچک برای حمل و نقل در محیط های متراکم شهری ساخته شده است.

این روبوتاکسی تنها ۳.۶۳ متر طول دارد که آن را به یکی از کوچکترین خودروها در صنعت خودرو تبدیل می کند. این روبوتاکسی همچنین با فرمان پذیری چهار چرخ و رانندگی دو جهته ساخته شده است. همچنین دارای هیچ فرمان یا صندلی استانداردی که برای دیگر خودروهای رایج تعبیه می شود، نیست.

در عوض، چهار مسافر امکان نشستن در مقابل یکدیگر را داخل این وسیله نقلیه جمع و جور که بیشتر شبیه یک واگن در یک تراموا است تا یک خودروی متعارف، دارند.

روبوتاکسی "زوکس" با وجود جمع و جور بودن، می تواند تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت سرعت بگیرد. این وسیله نقلیه توسط دو بسته باتری جداگانه تأمین نیرو می شود که با هر بار شارژ کامل حدود ۱۶ ساعت این روبوتاکسی را به حرکت درمی آورند. بنابراین هر روبوتاکسی می تواند قبل از تخلیه شارژ، یک روز کامل فعالیت کند.

 

 

این خودرو همچنین دارای ویژگی های ایمنی منحصر به فردی است که متناسب با طراحی غیرمتعارف آن از جمله سیستم کیسه هوای مخصوص طراحی دو جهته آن طراحی شده است. "زوکس" می گوید که هر چهار صندلی این روبوتاکسی دارای ۵ ستاره ایمنی در هنگام تصادف است.

در عین حال، دوربین، سیستم لیدار و سیستم رادار یک میدان دید ۲۷۰ درجه ای از هر چهار گوشه این وسیله نقلیه فراهم می کند که اساساً نقاط کور را از بین می برد.

"زوکس" می گوید که در حال حاضر در حال آزمایش این روبوتاکسی جدید خود در لاس وگاس، سانفرانسیسکو و فاستر سیتی کالیفرنیا است. به گفته بلومبرگ، این شرکت قصد دارد یک سرویس حمل و نقل مبتنی بر اپلیکیشن را در کنار سرویس های "اوبر" و "لیفت" راه اندازی کند، اما فعلا تا سال ۲۰۲۱ راه اندازی تجاری نخواهد داشت.

دیدگاه تان را بنویسید