در گفت و گو با جی پلاس مطرح شد؛

حاج رضایی شانس چه تیمی را برای قهرمانی آسیا بالاتر می داند؟

یک کارشناس فوتبال می گوید نقطه اتکای پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا مقابل اولسان هیوندای خط دفاعی مستحکم این تیم است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ با مشخص شدن قهرمان منطقه شرق آسیا، تیم های پرسپولیس ایران و اولسان هیوندای کره‌ جنوبی هفته آینده در فینال لیگ قهرمانان آسیا به مصاف هم می روند. این دیدار شنبه 29 آذر در ورزشگاه الجنوب برگزار می شود و برای نخستین بار شرایط برای حضور تماشاگران در ورزشگاه فراهم شده است.

شاگردان یحیی گل محمدی که تجربه حضور در فینال این رقابت ها در سال 2018 را دارند، باید به مصاف تیمی بروند که سال 2012 عنوان قهرمانی را در همین مسابقات از خود کرده است؛ در واقع هر دو تیم با شرایط فینال آشنا هستند اما پرسپولیس به واسطه ناکامی در دوره گذشته، تشنه پیروزی در فینال است.

مهم ترین مشکل پرسپولیس برای این دیدار غیبت چندین بازیکن شاخص این تیم است. وحید امیری، احسان پهلوان و همچنین عیسی آل کثیر در این دیدار حضور ندارند و گل محمدی باید از سایر داشته های خود استفاده کند. لغو دو دیدار اخیر این تیم در لیگ برتر هم مزید بر علت شد تا یحیی فرصت استفاده از بازیکنان نیمکت نشین خود برای فینال آسیا را از دست بدهد.

امیر حاج رضایی، کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ در ارزیابی خود از وضعیت پرسپولیس برای این دیدار سخت و سرنوشت ساز تصریح کرد: روند پرسپولیس در لیگ برتر و در چهار هفته ابتدایی حاکی از ثبات در خط دفاعی و برخی ایرادات در خط حمله داشت. متاسفانه به علت لغو بازی های اخیر این تیم، بازی های بیشتری از پرسپولیس ندیدیم اما عمده نگرانی ها از این تیم مربوط به عملکردشان در بخش تهاجمی است که چند بازیکن کلیدی حضور ندارند.

این کارشناس فوتبال با اشاره به غیبت بازیکنانی مانند وحید امیری، احسان پهلوان و عیسی آل کثیر گفت: این سه بازیکن، کلیدی ترین مهره های پرسپولیس برای گلزنی بودند که متاسفانه در فینال حضور ندارند. یحیی سعی کرد با استفاده از بازیکنان نیمکت نشین در خلال بازی های لیگ برتر تیمش را مهیای فینال کند اما به نظرم هنوز خلاء موجود در تیم برطرف نشده است و قطعا غیبت این سه بازیکن کیفیت تهاجمی تیم را پایین می‌آورد. ما نمی توانیم این مهم را منکر شویم.

وی درباره تفکرات یحیی برای فینال و بازیکنانی که قرار است خلاء غیبت امیری، پهلوان و آل کثیر را پر کنند گفت: حضور امید عالیشاه در سمت چپ و سیامک نعمتی در سمت راست به عنوان وینگر تقریبا قطعی به نظر می رسد. از طرفی برای خط حمله مهدی عبدی و آرمان رمضانی گزینه های یحیی هستند. به طور کلی جانشین‌ها بازیکنان خوبی هستند اما نمی توانیم آن ها را با وضعیت بازیکنانی مانند امیری و آل کثیر مقایسه کنیم. مهم ترین مسئله برای وضعیت کنونی افزایش آمادگی ذهنی این بازیکنان است که به خودباوری لازم برسند.

حاج‌رضایی درباره رویکرد پرسپولیس برای این دیدار خاطرنشان کرد: بدون شک پرسپولیس تیمی با ساختار دفاعی قدرتمند است و این موضوع را در لیگ قهرمانان آسیا هم نشان داده. در این دیدار هم یحیی اتکای خود را روی توانمندی دفاعی تیمش می گذارد. اگر خط دفاعی بتواند جلوی حملات اولسان هیوندای را بگیرد، می توانیم امیدوار باشیم که در خط حمله و روی یکی از حملات و یا ضدحملات به گل برسیم.

این کارشناس درباره شناختش از اولسان هیوندای گفت: به اعتقاد من، اولسان شایسته ترین تیم برای رسیدن به فینال بود. آن ها در خط حمله بسیار زهردار هستند و آمارها می‌گوید به راحتی می توانند گلزنی کنند. همین موضوع اهمیت خط دفاعی پرسپولیس را مشخص می کند که باید آماده حملات تند و تیز از این تیم شرقی باشد. به خصوص که آن‌ ها به انجام فوتبال با سرعت بالا مشهور هستند. باید نگاهی به خط دفاعی این تیم هم داشته باشیم که قطعا در هنگام حملات ممکن است، خلاء هایی در آن به وجود آید و همین موضوع تبدیل به نقطه ضعف حریف شود.

وی با اشاره به اهمیت ضربات ایستگاهی و قدرت سرزنی بازیکنان پرسپولیس گفت: پرسپولیس با حضور بازیکنان باتکنیکی مانند نعمتی، رسن و عالیشاه می تواند از حریف خود ضربات ایستگاهی بگیرد و روی قدرت سرزنی ذاتی بازیکنان ایرانی به گل برسد. قطعا یحیی بهتر از هر کسی روی این قبیل مسائل کار کرده است و می توانیم امیدوارم به پیروزی برابر اولسان هیوندای و رسیدن به جام قهرمانی باشیم.

حاج رضایی افزایش تمرکز بازیکنان پرسپولیس برای این دیدار را حیاتی دانسته و می گوید: با توجه به شیوع کرونا، این مسابقات به صورت تک بازی برگزار می شود و هیچ یک از دو تیم امکان اشتباه ندارند. همین موضوع اهمیت بازی را بالاتر می برد. پرسپولیس باید 90 دقیقه بدون اشتباه بازی کند و چشم به اشتباه کوچکی از سوی تیم حریف بدوزد.

دیدگاه تان را بنویسید