کارشناس فوتبال ایران در گفت وگو با جی پلاس؛

طباطبایی: نمی توانیم مشکلات استقلال را ببینیم و تمجید کنیم/ پرسپولیس امسال شانس بیشتری برای قهرمانی آسیا دارد

یک کارشناس فوتبال می گوید با این روند و نبود طرح و برنامه در بازی استقلال نمی توان انتظار معجزه از این تیم داشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ هفته پنجم لیگ برتر با برگزاری هفت دیدار و به تعویق افتادن یک مسابقه فعلا به پایان رسید. مهم ترین اتفاق این هفته توقف استقلال در ورزشگاه آزادی مقابل صنعت نفت آبادان بود؛ دیداری که استقلالی‌ ها نمایش چندان خوبی از خود ارائه نکردند اما نسبت به عملکرد داور مسابقه معترض بودند.

البته کارشناسان مختلفی معتقدند داور در این دیدار به ضرر استقلال قضاوت نکرد اما این موضوع چیزی از اعتراضات کادرفنی استقلال کم نکرده است. در سایر بازی‌ ها، نفت مسجد سلیمان سپاهان را غافلگیر کرد، آلومینیوم به اولین بردش رسید و تراکتور و فولاد در یک دیدار جنجالی به تساوی بدون گل رضایت دادند.

شاگردان یحیی گل محمدی به علت پیشگیری از ویروس کرونا و بازی نکردن در زمین چمن مصنوعی، به مصاف نساجی نرفتند و هنوز مشخص نیست که در هفته ششم برابر ذوب آهن به میدان خواهند رفت یا خیر؛ تیمی که خیلی از بازیکنان خودش را به علت کرونا در اختیار ندارد اما قانون آن ها را مجاب به حضور در میادین کرده است.

همزمان با برگزاری لیگ برتر، مهم ترین اتفاق روزهای آینده دیدار پرسپولیس و یکی از نمایندگان شرق در فینال آسیا است که به همین بهانه پرسپولیس از روز چهارشنبه تا برگزاری بازی، در اردو و قرنطینه به سر خواهد برد.

هادی طباطبایی، کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس، درباره نتایج اخیر استقلال و توقف این تیم مقابل صنعت نفت آبادان گفت: در بازی اخیر استقلال، طرح و برنامه مشخصی در خط دفاعی ندیدم. استقلال سازماندهی خوبی برای غلبه بر صنعت نفت نداشت و نمی توانیم به این شکل انتظار معجزه داشته باشیم. امیدوارم با گذر زمان فکری و بازیکنان با شناخت از همدیگر به طرح و برنامه مشخصی دست پیدا کنند.

*استقلال حریفانش را تحت فشار نمی گذارد

او درباره علت ناکامی استقلال در خلق موقعیت مشابه آنچه در فصل گذشته وجود داشت، اظهار کرد: مهم ترین دلیل این موضوع عدم شناخت بازیکنان و کادرفنی از همدیگر است. تیم دچار تحولات بسیاری شده و در مرکز زمین بازیکنان جدید حضور دارند. از طرفی استقلال تیمی که حریف را به شدت تحت فشار می گذاشت، نیست. در بازی اخیر خط دفاعی هم سازماندهی خوبی نداشت و چندین موقعیت به حریف داده شد. اگر فکری طرح و برنامه ای برای موفقیت دارد، باید بیش از این با بازیکنان تمرین کند تا امتیازات ابتدای فصل را از دست ندهد.

*نمی توانیم مشکلات را ببینیم و تعریف و تمجید کنیم

بازیکن سابق استقلال درباره عملکرد کادرفنی این تیم خاطرنشان کرد: واقعیت این است که عملکرد تیم راضی کننده نیست اما همچنان باید به کادرفنی مهلت داد. آن ها هم چاره ای جز شنیدن انتقادات ندارند. نمی توانیم مشکلات را ببینیم و تعریف و تمجید کنیم. فکری و دستیارانش باید گره مشکلات را پیدا کنند. البته من هم قبول دارم که چند بازیکن کلیدی به خصوص در خط حمله تیم مصدوم هستند اما همچنان بازیکنان خوبی در ترکیب داریم.

*بخشی از مصدومیت استقلالی ها بدشانسی است اما حتما مشکلی وجود دارد

طباطبایی درباره مصدومیت بازیکنان استقلال در بازی‌ های گذشته که رفته رفته نیمکت این تیم را خالی کرده است می گوید: مصدومیت بازیکنان می تواند دلایل متعددی داشته باشد اما در استقلال شمار این مصدومیت ها زیاد است. فکری باید ببیند گره این مشکل کجاست؟ آیا تمرینات مناسب این مقطع نیستند یا زمین چمن نامناسب است؟ بخشی از مصدومیت به بدشانسی مربوط است اما به نظرم مشکلی وجود دارد که فکری با حضور در تیم می تواند جواب سوالش را بداند. اگر این موضوع را بررسی نکنند، ممکن است شمار مصدومیت‌ها از دستشان در برود.

این کارشناس فوتبال درباره عصبانیت محمود فکری در کنار زمین و پرخاش به داور مسابقه تصریح کرد: هر کسی در مربیگری سبکی دارد. نمی توان به یک مربی گفت که آرام باشد. این موضوع به خلق و خوی هر کسی ارتباط دارد. کسی هم نمی تواند محمود فکری را عوض کند. اما اگر او احساس می کند که این اتفاق ممکن است روی تیمش تاثیر منفی بگذارد، باید دست از این کار بکشد اما به طور کلی عصبانیت در کنار زمین یک تاکتیک از سوی مربیان برای تحت فشار قراردادن تیم و داور مسابقه است.

*پرسپولیس باید راهکار بهتری در خط حمله پیدا کند

دروازه‌بان سابق تیم ملی درباره روند پرسپولیس برای حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا گفت: پرسپولیس سازماندهی خوبی در خط دفاعی دارد و تمام مشکلش به خط حمله مربوط می شود. با این حال بازی اخیر این تیم لغو شد و قطعا نمی توانند در این صورت برنامه های خود را در بخش تهاجمی مرور کنند. فکر می کنم پرسپولیس قبل از رفتن به یک یا دو بازی تدارکاتی یا رسمی نیاز دارد تا در خط حمله راهکار بهتری را مرور کند.

او استقرار پرسپولیس در اردو را منطقی دانست و گفت: اگر حضور در اردو سلامت بازیکنان این تیم را تضمین می کند بهتر است این اتفاق رخ بدهد. پرسپولیس در حساس ترین مقطع چند فصل اخیر قرار دارد و امسال شانس بیشتری برای قهرمانی دارند. باید تمام جوانب را در نظر بگیرند تا آرامش تیم حفظ شود و در نهایت سلامتی و انگیزه به مصاف فینال آسیا بروند.

طباطبایی درباره نتایج سایر مسابقات لیگ برتر گفت: همانطور که مشخص است، در لیگ ایران اختلاف تیم ها خیلی زیاد نیست. می بینید که تیم ها در هر جایگاهی می توانند تیم های مدعی را هم شکست دهند. به همین دلیل از الان قضاوت درباره تیم ها زود است. با این حال فکر می کنم امسال تیم هایی مانند پرسپولیس، استقلال، فولاد و سپاهان مدعیان اصلی هستند و شگفتی آنچنانی نخواهیم داشت.

دیدگاه تان را بنویسید