در گفت‌وگو با جی پلاس؛

هادی طباطبایی: مدیران چوب لای چرخ مجیدی نکنند، استقلال قهرمان لیگ و حذفی می‌شود/ زوج دیاباته و قائدی ویران‌کننده است

دروازه بان سابق استقلال معتقد است این تیم انگیزه بالاتری برای پیروزی در داربی نسبت به پرسپولیس دارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس؛ تیم فوتبال استقلال توانست در دیداری سخت و پیش از داربی با نتیجه 2 بر 1 نفت مسجدسلیمان را شکست دهد و با یک بازی کمتر نسبت به سایر رقبایش با 32 بازی در رده چهارم قرار بگیرد و آماده داربی پایتخت شود. استقلال در این دیدار علی رغم مصدومیت دیاباته با گل‌های ارسلان مطهری و مهدی قائدی برنده شد تا از حریفان دیگرش در راه قهرمانی عقب نیفتاد و در کورس قهرمانی باقی بماند.

هادی طباطبایی، پیشکسوت استقلال در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ درباره عملکرد استقلال در دیدار برابر شاگردان تارتار گفت: بازی سختی و جذابی برای هر 2 تیم بود. فرهاد مجیدی برای بازی ندادن به غفوری و قائدی و استراحت دادن آن‌ها برای داربی ریسک بزرگی کرده بود زیرا امکان داشت در این دیدار امتیاز از دست دهد. به هر حال نفت مسجدسلیمان تیمی بود که فقط یک شکست داشت و می توانست استقلال را به چالش بکشد.

وی ادامه داد: البته مصدومیت دیاباته باعث به زمین فرستادن قائدی شد اما چیزی که در استقلال مجیدی مشخص است، هماهنگی بالا و روان بازی کردن تیم است. بازیکنان چشم‌بسته همدیگر را پیدا می کنند و مهاجمان می‌دانند کجا قرار بگیرند. تیم مجیدی خط حمله قوی دارد و به خوبی کارهای تاکتیکی را در زمین حریف پیاده می‌کند. تنها دغدغه فعلی مجیدی می تواند مصدومیت دیاباته باشد و البته کمی هم خستگی در ساق پای بازیکنان استقلال دیده می‌شود. تمرینات این هفته باید بیشتر به ریکاوری و کار کردن روی نقاط ضعف پرسپولیس اختصاص داده شود زیرا این استقلال راهش را پیدا کرده است.

طباطبایی درباره درخشش مهاجمان استقلال در 3 بازی اخیر گفت: این که یک تیم 3 مهاجم گلزن داشته باشد، خیلی خوب است و مربی چیزی جز این از خدا نمی‌خواهد. جذب ارسلان مطهری گلزن باعث شده تا نگرانی مجیدی از مصدومیت دیاباته کمتر شود و دلخوش به جوان 26 ساله‌ای باشد که در 3 بازی خودش برای استقلال 3 گل زده است.

دروازه‌بان سابق استقلال در خصوص داربی 91 گفت: استقلال تیم آماده‌تری نسبت به پرسپولیس نشان داده  تنها نکته مثبت پرسپولیس خستگی کمتر این تیم است. سرمربیان دو تیم سابقه حضور در این بازی را دارند و به خوبی می‌توانند تیم‌شان را مدیریت کنند. پرسپولیس نمی تواند دلخوش به صدرنشین بودنش باشد زیرا همین باعث می‌شود محتاط بازی کند و به آب و آتش نزند اما استقلال باید طوری بازی کند که در تمام طول 90 دقیقه به دنبال کسب پیروزی باشد. دیاباته مهاجم کامل و حواس‌جمعی است و می‌داند در کجا قرار بگیرد. زوج او و قائدی ویران‌کننده است و با توجه به غیبت خلیل‌زاده، پرسپولیس مقابل استقلال آسیب‌پذیر است.

او در پایان گفت: مجیدی کار سخت‌تری نسبت به استراماچونی دارد زیرا باید تمرکزش را روی 3 جام بگذارد و بتواند در هر کدام از آن‌ها نتیجه بگیرد. استقلال می‌تواند قهرمان لیگ و حذفی شود و در آسیا نیز دست و پاگیر قدرت‌هایی چون الهلال می‌شود. البته همه این‌ها به شرطی امکان دارد که وزارت ورزش و مدیران استقلال چوب لای چرخ مجیدی نکنند.

 

دیدگاه تان را بنویسید