جی پلاس

رقیب پرسپولیس در فینال آسیا چه تیمی خواهد بود؟

از میان هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی منطقه شرق، یک تیم به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود می کند و حریف پرسپولیس خواهد شد.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ چهره هشت تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا در منطقه شرق مشخص شد و در نهایت سه تیم ژاپنی، دو تیم چینی و دو تیم کره‌ای و همینطور یک تیم از استرالیا توانستند مجوز حضور در جمع هشت تیم نهایی منطقه شرق را کسب کنند.

با توجه به برگزاری مسابقات به صورت متمرکز در کشور قطر، مسابقات این منطقه به صورت تک بازی انجام می شود و از این مرحله تا دیدار فینال، فقط هفت دیدار باقی مانده تا چهره رقیب پرسپولیس در روز 29 آذر در ورزشگاه الجنوب قطر مشخص شود.

بدون شک بزرگترین غایب این مرحله، گوانگژو اورگرانده، قهرمان دو دوره این مسابقات است که در ترکیب خود ستاره‌هایی مانند پائولینیو، تالیسکا و ... را داشت ولی با وجود سرمربیگری کاناوارو، موافق به صعود به مرحله بعد نشد.

از میان تیم‌ های حاضر در مرحله یک هشتم نهایی (منطقه شرق) تیم‌ هایی مانند بیجینگ گوان چین و اولسان هیوندای علاوه بر موفقیت در مسابقات باشگاهی خود توانستند با امتیازات بالایی به مرحله حذفی راه پیدا کنند. با این حال حضور بازیکنان سرناش در ویسل کوبه و شانگهای SIPG نیز آن ها را هم به تیم های خطرناکی تبدیل کرده است. تیم های ژاپنی از جمله یوکوهاما مارینوس نیز از مدعیان اصلی صعود به فینال هستند.

در این گزارش قصد داریم به عملکرد این هشت تیم در مسابقات باشگاهی کشورهایشان و همینطور دیدارهای بزرگ شده در لیگ قهرمانان آسیا بیاندازیم.

ویسل کوبه ژاپن (لیگ قهرمانان: اول/ لیگ ژاپن: دوازدهم)

اینیستا/ ویسل کوبه

 

تیم پرستاره ژاپنی که بازیکنان سابق بارسلونا یعنی اینیستا و فرمالن را در اختیار دارد، در گروه G با 6 امتیاز از 4 بازی صدرنشین شد (در این گروه نماینده مالزی از شرکت در مسابقات انصراف داد). با این حال ویسل کوبه در مسابقات باشگاهی کشورش وضعیت چندان خوبی نداشت. آن ها با 36 امتیاز از 33 بازی در رده دوازدهم لیگ هجده تیمی کشورشان قرار داشتند که به هیچ وجه برای تیمی با این همه ستاره مناسب نیست.

هم تیمی‌های اینیستا برای موفقیت در دور بعد مسابقات کار دشواری نسبت به دور گروهی خواهند داشت و باید دید در بازی مرحله یک هشتم نهایی مقابل شانگهای SIPG چین، از تیم‌های قدرتمند مسابقات موفق خواهند بود یا خیر.

اف سی توکیو ژاپن (لیگ قهرمانان: دوم/ لیگ ژاپن:ششم)

 

ای سی توکیو/ لیگ قهرمانان آسیا

 

دیگر تیم ژاپنی حاضر در این مرحله برای صعود از گروهش 3 پیروزی، یک تساوی و دو شکست را تجربه کرد و با 10 امتیاز بالاتر از شانگهای شنهوا چین و پرث گلوری استرالیا قرار گرفت ولی در مصاف با اولسان کره‌جنوبی، صدرنشین مسابقات عملکرد خوبی نشان نداد. در ترکیب توکیو چهار بازیکنی برزیلی حضور دارند که نقش موثری در صعود این تیم به مرحله یک هشتم نهایی ایفا کردند.

آن‌ها در مسابقات باشگاهی کشورشان هم در رده ششم هستند و باید دید می‌توانند در مرحله یک هشتم نهایی مقابل قهرمان چین یعنی بیجینگ گوان عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارند یا خیر.

یوکوهاما مارینوس ژاپن (لیگ قهرمانان: اول/ لیگ ژاپن: نهم)

 

یوکوهاما مارینوس ژاپن

 

سومین نماینده ژاپن در مرحله گروهی که مجوز حضور در مرحله یک هشتم را کسب کرد، در این مسابقات عملکرد خوبی را به جای گذاشته است. آن ها در گروهی متشکل از شانگهای SIPG و چونبوک موتورز کره جنوبی با 13 امتیاز صدرنشین شدند و با اقتدار به این مرحله راه یافتند.

با این حال یوکوهاما در لیگ داخلی ژاپن حال و روز خوبی ندارد و برخلاف سال گذشته در رده نهم قرار گرفته است اما با عملکرد درخشان در مرحله گروهی این موضوع را به گوش فراموش سپرد.

یوکوهاما از معدود تیم‌های ژاپنی است که از بازیکنان دو ملیتی استفاده می کند. آن‌ها به جز سه بازیکنی برزیلی، دو بازیکنی برزیلی با تابعیت ژاپن هم بهره می برند.

بیجینگ گوان چین (لیگ قهرمانان: اول/ لیگ چین: اول)

 

بیجینگ گوان چین

 

بیجینگ را باید آماده ترین تیم حال حاضر مسابقات دانست. آن‌ها که امسال به سلطه گوانژو اورگرانده و شانگهای SIPG پایان دادند، توانستند در لیگ قهرمانان هم صدرنشین شوند.

این تیم چینی که هدایت آن را برونو جنسیو از فرانسه بر عهده دارد، چندین بازیکن برزیلی از جمله رناتو آگوستو، بازیکن سابق تیم ملی را در اختیار دارد. به جز این دو بازیکن برزیلی و یک بازیکن فرانسوی در ترکیب بیجینگ قرار دارند.

آن ها بعد از قهرمانی در لیگ کشورشان، در این مسابقات پنج پیروزی و یک تساوی را رقم زدند و با 16 امتیاز راهی دور یک هشتم نهایی شدند و باید در این مرحله به مصاف اف سی توکیو بروند و احتمالا فاتح این دیدار شوند.

شانگهای SIPG چین (لیگ قهرمانان: دوم/ لیگ چین: دوم)

 

شانگهای SIPG چین

 

دیگر تیم چینی و قدرتمند فوتبال آسیا نیز با هدایت ویتور پریرا پرتغالی و حضور سه بازیکن سرشناس و برزیلی به نام‌های اسکار، هالک و ریکاردو لوپس و همچنین آرون موی، بازیکن استرالیایی سابق برایتون در فینال سوپرلیگ چین مقابل بیجینگ گوان شکست خورد و دوم شد.

آن ها در دور گروهی لیگ قهرمانان با کسب 9 امتیاز و رقم زدن سه پیروزی و سه شکست دوم شدند و در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف ویسل کوبه خواهند رفت تا با ستاره های این تیم رقابت کنند.

اولسان هیوندای کره جنوبی (لیگ قهرمانان: اول/ لیگ کره جنوبی: دوم)

 

اولسان هیوندای کره جنوبی

 

تیم دوم لیگ کره جنوبی در لیگ قهرمانان عملکرد خوبی را از خودش به نمایش گذاشت. آن ها با پنج پیروزی و یک تساوی 16 امتیازی شدند و مقتدرانه به مرحله بعد صعود کردند.

نماینده کره در این مرحله هم با قرعه خوبی مواجه شده و با ملبورن ویکتوری رقابت خواهد کرد که رقیب سختی برای اولسان هیوندای به شمار نمی رود.

آن ها که در سال ۲۰۱۲ قهرمان این رقابت‌ها شدند، با هدایت مربی کره‌ای و داشتن چهار بازیکن خارجی از استرالیا، هلند، نروژ و برزیل و برخی از بازیکنان تیم‌ملی کشورشان در جدول رده‌بندی کره در تعقیب چونبوک هستند و به تکرار قهرمانی در آسیا فکر می کنند.

سووان سامسونگ کره جنوبی (لیگ قهرمانان: دوم / لیگ کره جنوبی: هشتم)

 

سووان سامسونگ کره جنوبی

 

تیم کره ای با وجود شرایط نامناسب در کشورش که میان دوازده تیم، رتبه هشتم را در اختیار دارد، در آخرین روز به این مرحله راه یافت. آن ها با پنج امتیاز از چهار بازی و به لطف تفاضل گل بهتر نسبت به گوانگژو توانستند در یک هشتم نهایی حاضر شوند.

در ترکیب سووان سامسونگ چندین بازیکن خارجی نه چندان سرشناس هم حضور دارند و به نظر آن ها در این مرحله شانس چندان زیادی برابر یوکوهاما مارینوس ژاپن نداشته باشند.

ملبورن ویکتوری استرالیا (لیگ قهرمانان: دوم/ لیگ استرالیا: دهم)

 

ملبورن ویکتوری استرالیا

 

تنها نماینده حاضر از استرالیا در این مرحله توانست به چهار سال ناکامی تیم‌های این کشور در صعود به یک هشتم نهایی خاتمه دهد. آن ها در روز پایانی به عنوان تیم دوم راهی این مرحله شدند ولی در واقعیت تیم چندان مقتدری نیستند.

ملبورن ویکتوری در لیگ یازده تیمی کشورشان در رتبه دهم جدول قرار گرفت! ملبورن برای صعود به مرحله بعد تیم آماده اولسان هیوندای را در پیش روی دارد.

به گزارش جی پلاس؛  برنامه کامل دیدارهای مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۰ (منطقه شرق) به این شرح است:

 یکشنبه، ۶ دسامبر (۱۶ آذر)

اف‌سی بیجینگ گوان چین - اف‌سی توکیو ژاپن/ ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران ستادیوم اجوکیشن سیتی

اولسان هیوندای کره جنوبی - ملبورن ویکتوری استرالیا/ ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران استادیوم اجوکیشن سیتی

دوشنبه، ۷ دسامبر (۱۷ آذر)

ویسل کوبه ژاپن - شانگهای SIPG چین/ ساعت ۱۳:۳۰ به وقت تهران استادیوم خلیفه

یوکوهاما مارینوس ژاپن - سووان سامسونگ کره جنوبی/ ساعت ۱۷:۳۰ به وقت تهران استادیوم خلیفه

 

دیدگاه تان را بنویسید