جی پلاس

تقلید کورکورانه از آل کثیر؛ حالا ما نژادپرستیم؟!

با وجود اینکه بعد از محرومیت آل کثیر همه متوجه شدند که شادی بعد از گل او شائبه نژادپرستی دارد اما متاسفانه بسیاری برای حمایت از او این کار را تقلید می کنند و این بازیکن هم در صفحه خود بازنشر می کند؛ حتی در این مدت هیچ گونه عذرخواهی رسمی از سوی آل کثیر به AFC ارسال نشده است.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس، عیسی آل کثیر مهاجم موفق پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا اسیر محرومیت ناخواسته ای شد که در آن هیچ نقشی نداشت. درواقع بسیاری معتقد هستند که بعد از اولین خوشحالی بعد از گل آل کثیر مسئولان پرسپولیس باید به او هشدار می دادند که این اقدام ممکن است باعث سوتفاهم و در نهایت به اعمال جریمه سنگین از سوی AFC ختم شود اما این اتفاق رخ نداد و در فوتبال غیرحرفه ای ایران هیچ کسی از خطرات این شادی گل آگاه نبود؛ هرچند که بسیاری بعد از محرومیت آل کثیر اعلام کردند که خوشحالی بعد از گل او شائبه برانگیز بوده است!

برکسی پوشیده نیست که آل کثیر هیچ منظور توهین آمیزی از حرکت خود نداشته است اما نکته قابل توجه این است که مسئولان پرسپولیس هیچ نامه عذرخواهی از سوی آل کثیر به AFC ارسال نکردند.

با توجه به اینکه آل کثیر به خاطر این شادی گل محروم شده است اولین گام در چنین پرونده هایی ارسال نامه عذرخواهی از سوی بازیکن است اما تاکنون این اتفاق رخ نداده است و این تعلل در نهایت به ضرر هیچ کسی جز پرسپولیس و آل کثیر نیست.

اگر پرسپولیس می خواهد فرجام خواهی کند و ثابت کند که آل کثیر هیچ هدف نژادپرستانه ای از حرکت خود نداشته ابتدا باید ابراز ندامت خود را نشان دهد اما نه تنها این کار را نمی کند بلکه ما شاهد این هستیم که کمپین هایی برای حمایت از آل کثیر با تقلید شادی بعد از گل او به راه افتاده که این هیچ کمکی به رفع محرومیت او نمی کند!

حتی بسیاری از چهره های سرشناس هنری و غیرهنری هم حرکت او را تقلید و در فضای مجازی منتشر کردند؛ در حالی که دیگر امروز همه می دانند که این شادی گل حتی بدون قصد هم نژادپرستانه است.

در نهایت این اصرار بر انجام شادی گل در فضای مجازی یا انتشار آن ها در صفحه رسمی عیسی آل کثیر می تواند تبعات بدتری برای او داشته باشد؛ چرا که در پرونده های قبل همه شاهد این بودند که AFC هرگونه پیام و ایمیلی را مورد بررسی قرار می دهد.

همان طور که روزی این محرومیت برای همه عجیب و حتی خنده دار بود این اتفاق می تواند بار دیگر رخ بدهد.

پرسپولیس و آل کثیر امروز می دانند که خوشحالی صورت گرفته در قوانین، نژاد پرستانه تلقی می شود پس بهتر است ضمن عذرخواهی از این اتفاق اعتراض خود را هم ارسال کنند.

بعد از محرومیت آل کثیر انتظار می رفت رفتارهای سنجیده تری صورت بگیرد اما نه تنها او بلکه بسیاری از سلبریتی ها با تقلید این شادی واکنش نادرستی نسبت به محرومیت اعمال شده داشتند که این به هیچ وجه قابل قبول نیست و نمی توان آن را حمایت از آل کثیر دانست.

دیدگاه تان را بنویسید