هر کیلو پسته ایران به چه قیمتی صادر می‌شود؟

هر کیلو پسته ایران در سال جاری به قیمتی برابر با 6.4 دلار صادر شده است که بر پایه قیمت دلار 24 هزار و 750 تومانی بهای هر کیلو پسته صادراتی نزدیک به 158 هزار تومان قیمت داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، بررسی وضعیت تجارت خارجی ایران در هشت ماهه اول امسال نشان می‌دهد که در مجموع بالغ بر ۹۷ میلیون تن کالا با ارزش بیش از ۴۴ میلیارد دلار تبادل تجاری بین ایران و سایر کشورها صورت گرفته است، در این بین  بیش از ۷۵ میلیون تن کالا به ارزش ۲۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار به بخش صادرات اختصاص داشته است که از نظر وزنی ۱۴ درصد و ارزش ۱۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

ایسنا نوشت: اما بررسی وضعیت صادرات پسته در تجارت ایران با این اعلام لطیفی- سخنگوی گمرک ایران- به ایسنا همراه بود که پسته چهارمین قلم از صادرات غیرنفتی ایران در هشت ماهه اول امسال بوده است.

براین اساس ۶۷۶ میلیون دلار پسته با وزن ۱۱۰ هزار تن در هشت ماهه اول سال جاری صادر شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزنی ۱۳۱ درصد و ارزش ۸۲.۵ درصد افزایش دارد.این در حالی است که در هشت ماهه اول سال گذشته ۴۷ هزار تن پسته به ارزش ۳۷۱ میلیون دلار از ایران صادر شده بود.

در حالی میانگین ارزش کالاهای صادراتی ایران در هر کیلو حدود ۳۰ سنت است که پسته در هر کیلو ۶.۴ دلار و بالاتر صادر شده است.

دیدگاه تان را بنویسید