گزارش جی پلاس

پیراهن کدام تیم لیگ برتری زیباتر است؟/ تزریق اندکی خلاقیت در کنار کپی‌های ناشیانه!+ تصاویر

تیم های لیگ برتری ایران در زمینه طراحی، رونمایی و فروش لباس از فوتبال روز دنیا فرسخ‌ ها عقب هستند اما در فصل جاری خلاقیت هایی در زمینه طراحی لباس دیده می شود که شاید زمینه ساز تحول جدی در این زمینه شود.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛ کپی کردن و سرقت طراحی های خارجی یک عادت همیشگی در میان تولید کنندگان البسه تیم های ورزشی در ایران بود که در این فصل اندازه بسیار کمی، خلاقیت داخلی چاشنی کار شده تا طراحی های جدیدی بر روی لباس تیم های لیگ برتری دیده شود.

اگر چه این طراح ها طبق معیارهای بین المللی راضی کننده نیستند اما برخی توانستند اندکی هواداران را سر ذوق بیاورند و شاید بتوانند به این شکل در فروش پیراهن خود درآمدزایی کنند. البته درآمدزایی در این زمینه برای تیم‌ هایی که بیشتر خریدار لباس هستند، احتمالا در آمدی نخواهد داشت.

به همین دلیل است که تیم های ایرانی در طول فصل از طراحی ها و شکل های پیش پا افتاده و آماده استفاده می کنند و از نظر طراحی، ثبات چندان زیادی ندارند.

در ادامه قصد داریم نگاهی به البسه تیم ها در شروع لیگ برتر بیاندازیم؛ لباس هایی که حتی در برخی موارد نسبت به هفته نخست مسابقات هم تغییر کردند‌

پرسپولیس

با وجود این تحول اندک در طراحی لباس های ورزشی، پرسپولیس از همان پوشاک فصل گذشته استفاده می کند و اسپانسر این تیم قول داده برای لیگ قهرمانان آسیا لباس جدیدی عرضه شود.

پرسپولیس

استقلال

آبی‌ ها بعد از کش مکش فراوان با اسپانسر قبلی، ابتدا به سراغ برند چینی خود در لیگ هجدهم رفتند که بعد از پوشیدن پوشاک این شرکت در هفته نخست، مجددا در تصمیم خود تجدیدنظر کردند و این بار به جای اسپانسری، از یک برند داخلی پوشاک خود را تهیه کردند که حداقل منحصر به استقلال است.

پیراهن اول جدید به رنگ آبی همراه با یک پس زمینه محو با ساختاری نزدیک به اشکال لوزی و لکه های ریز طلایی که تداعی گر ستاره های آسمان هستند مشابه آنچه در آخرین لباس استقلال شاهد بودیم در قسمت های مختلف پیراهن به صورت پراکنده خودنمایی می کند.

استقلال

گل گهر

شاگردان امیر قلعه نویی در این فصل خیلی شبیه به استقلال هستند. آن‌ها که از نظر کادرفنی و بازیکنان هم تیم دوم استقلال در لیگ برتر نامیده شده اند، در پوشاک خود طرح به خصوصی به کار نبرده اند و یک دست آبی می‌پوشند.

لباس های جدید گل گهر البته فاقد هرگونه عنصر تازه و مختص این تیم است، به گونه ای که برای لباس اول از طرح لباس اول چلسی در فصل ۲۱-۲۰۲۰، برای لباس دوم از طرح لباس دوم چلسی فصل ۲۱-۲۰۲۰ و برای لباس سوم نیز از طرح لباس اول اینتر در فصل ۲۱-۲۰۲۰ بهره برده خواهد شد.

گل گهر

سایپا

شاگردان ابراهیم صادقی همانند سالیان گذشته نارنجی با اندکی نوارهای خاکستری و سفید به تن دارند. طرح پیراهن این تیم هیچ چیز به خصوصی را عرضه نکرده است.

سایپا

پیکان

پیراهن جدید در زمینه از یک طرح استتاری در چند سایه متفاوت از رنگ سرمه ای در سرتاسر پیراهن تشکیل شده است. شورت و جوراب سرمه ای ترکیب لباس اول پیکان در لیگ بیستم را کامل می کند.

پیکان

صنعت نفت آبادان

پیراهن اول برزیلی‌های ایران طبق سنت همیشگی در زمینه به رنگ زرد همراه با یک طرح گرافیکی متشکل از خطوط سبز رنگ در قالب شش ضلعی های در هم تنیده ارائه شده است. فرم یقه عینا از یقه های نایک برداشت شده و به رنگ سبز و زرد است، نوار روی آستین و پهلو نیز زرد کار شده است.

صنعت نفت آبادان

فولاد

پیراهن اول همچون همیشه در زمینه عمدتا به رنگ قرمز همراه با نوارهای گرافیکی زرد و مشکی و سفید در محدوده بالای پیراهن ارائه شده است.

فولاد خوزستان

تراکتور

پیراهن اول بر پایه طرح تیمی آدیداس در زمینه به رنگ قرمز همراه با جزئیات سفید در قالب یقه، خط کناره های یقه و سه خط پهلو ارائه شده است. این طرح فصل گذشته با ترکیب رنگی معکوس به عنوان لباس دوم تراکتور معرفی شده بود.

تراکتور

نساجی

پیراهن اول جدید در زمینه به رنگ قرمز(زرشکی) همراه با یقه و نوار لبه آستین سرمه ای ارائه شده است. دو خط باریک سرمه ای در محدوده شانه به چشم می خورد و یک نوار قرمز، سفید و سرمه ای نیز در پشت یقه دوخته شده است.

نساجی

نفت مسجد سلیمان

پیراهن اول در زمینه سفید همراه با پترن سیاه برگرفته از چوقا لباس بومی قوم بختیاری در دو سمت محدوده بالای پیراهن ارائه شده است. یقه و نوار لبه آستین از دیگر جزئیات مشکی پیراهن جدید نفت مسجدسلیمان است.

نفت مسجد سلیمان

مس رفسنجان

پیراهن اول در زمینه به رنگ نارنجی همراه با پترن محو برگرفته از کاروانسرای کبوترخان از بناهای تاریخی در نزدیکی شهر رفسنجان ارائه شده است. نوارهای مشکی رنگ با فرم مشابه نمای بادگیر معین رفسنجان نیز در پایین پیراهن به چشم می خورد.

مس رفسنجان

سپاهان

سپاهان فصل جدید را با پیراهن جدید خود آغاز کرده است. لباس این تیم به دو طیف رنگی زرد و سفید در زمینه تقسیم شده و طرح هایی در قسمت سفید پیراهن دیده می شود.

سپاهان

ماشین سازی

نماینده تبریز در لیگ برتر فصل جدید را با اسپانسر جدیدی آغاز کرده است. این تیم با لباسی در زمینه به رنگ سفید و خطوط به رنگ سبز به عنوان پیراهن اول در لیگ برتر حاضر شده است.

ماشین سازی

ذوب آهن

پیراهن اول جدید در زمینه سفید همراه با جزئیات سبز در قالب نوار لبه آستین و حاشیه یقه طراحی شده است. یک گرافیک سبز رنگ نیز در محدوده پهلو به چشم می خورد.

ذوب آهن

شهرخودرو

شاگردان مهدی رحمتی در این فصل لباسی یک دست به رنگ آلبالویی را به تن دارند و طراحی خاصی در این پیراهن به کار نرفته است و حتی این تیم از اسپانسر هم استفاده نمی کند. لباس اصلی شهرخودرو همان لباس های تمرینی تامین کننده پوشاک این شرکت است.

شهرخودرو

  • لباس شناس ارسالی در

    پرسپولیس زیباتر است

دیدگاه تان را بنویسید