پیشکسوت فوتبال در گفت و گو با جی پلاس؛

آشوبی: فضای حاکم بر پرسپولیس تلاش برای بیشترین ها است/ باید فشار را از روی یحیی بردارند

یک کارشناس فوتبال معتقد است فضا و جو حاکم بر پرسپولیس به گونه ای است که بازیکنان این تیم برای رسیدن به بیشترین ها تلاش می کنند و فراتر از توانایی های خود ظاهر می شوند.

لینک کوتاه کپی شد

گروه ورزشی جی پلاس؛  شاگردان گل‌محمدی با تک گل سیامک نعمتی موفق شدند نخستین پیروزی فصل را برابر صنعت نفت جشن بگیرند و در جدول رده بندی لیگ برتر چهار امتیازی شوند.

سرخپوشان تهرانی زیر بارش شدید باران پای به زمین مسابقه گذاشتند و برابر حریف سخت‌جان خود قرار گرفتند که قرار نبود به راحتی امتیازات بازی را به حساب پرسپولیس واریز کند اما خطای پنالتی، همان اتفاقی بود که پرسپولیس انتظارش را می کشید و در نهایت با همین تک گل هم شاگردان گل محمدی پیروز شدند.

اتفاق عجیب و غیرقابل تصور این دیدار، عصبانیت یحیی‌ گل‌ محمدی در کنار زمین مسابقه بود که کارت قرمز را برای او به دنبال داشت. سرمربی پرسپولیس در اعتراض به تصمیم داور، توپ را با شدت شوت کرد و محمدرضا اکبریان هم او را با اخراج از کنار زمین جریمه کرد.

فرزاد آشوبی، بازیکن سابق پرسپولیس و کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ پیروزی این تیم مقابل صنعت نفت را حیاتی دانست و اظهار کرد: پیروزی و کسب سه امتیاز در هفته‌های نخست لیگ بسیار ارزشمند است. تیم‌ها به علت دور بودن از شرایط آرمانی خود، در هفته‌های نخست بازی‌ های خوبی را به نمایش نمی گذارند. این موضوع رفته رفته در فوتبال اروپا حل شده اما در ایران اختلاف سطح تیم ها بین هفته اول تا هفته دهم خیلی زیاد است. به همین دلیل معتقدم این پیروزی در آینده خیلی به نفع پرسپولیس خواهد شد.

او در ارزیابی عملکرد شاگردان گل محمدی در این دیدار که فقط یک بار دروازه حریف را باز کردند گفت: این دیدار به لحاظ بارش شدید باران و اعتراض بازیکنان به بلندی چمن ورزشگاه، معیار مناسبی برای ارزیابی توانایی بازیکنان پرسپولیس نیست اما بازیکنان این تیم مانند بازی های گذشته آماده بودند. پرسپولیس در خط دفاعی بسیار آماده بود و از همه مهم‌ تر شرایطی فیزیکی سیدجلال حسینی است که در 39 سالگی یک انتخاب مطمئن برای گل محمدی به شمار می رود.

هافبک سال های دور پرسپولیس درباره نگرانی ها از آینده سیدجلال حسینی در خط دفاعی اظهار کرد: سال ها است که او را می شناسم. می دانم که خیلی مرتب و منظم تمریناتش را برگزار می کند تا در هنگام مسابقه جزو بهترین بازیکنان باشد. اگر او به این روند ادامه دهد، در فینال آسیا هم آماده خواهد بود و امیدوارم دغدغه گل محمدی را با موفقیت در آینده برطرف کند. معتقدم حسینی می تواند یک الگوی مناسب برای هر بازیکنی باشد. او از نظر اخلاقی و رفتاری یک کاپیتان مناسب برای پرسپولیس است.

آشوبی درباره عملکرد پرسپولیس در خط هافبک و حمله گفت: تیم هنوز مشکلاتی در بخش تمام کنندگی دارد اما واقعا بازیکنان این تیم آماده هستند. وحید امیری که در زیر باران و در آن شرایط هم دوندگی خود را داشت و خط دفاعی حریف را تحت فشار گذاشته بود. بشار رسن همچنان یک هافبک بازیساز سطح بالا است و خوشحالم در این تیم مانده و در آسیا حضور دارد. مقداری در بخش تمام کنندگی مشکلات هست که باید در گذر زمان و با افزایش تجربه بازیکنان این معضل حل شود.

او در واکنش به اینکه آیا پرسپولیس قادر خواهد بود با وجود غیبت آل کثیر در خط حمله، در لیگ برتر به وضعیت باثبات برسد و در لیگ قهرمانان آسیا قهرمان شود، اظهار کرد: فضای حاکم بر پرسپولیس به گونه ای است که بازیکنان را برای رسیدن به بیشترین ها سوق می دهد. آن ها به گونه ای بار آمده اند که فراتر از توان خود ظاهر می شوند. چه کسی انتظار داشت در برابر النصر مهدی عبدی جای خالی آل کثیر را پر کند و یا سیامک نعمتی تبدیل به یک مدافع راست کامل شود؟ این تیم از نظر اعتماد به نفس در شرایط خوبی قرار دارد و می تواند مانند دو سال قبل که به محرومیت از نقل و انتقالات غلبه کرد، این بار هم بر غیبت آل کثیر غلبه کند. به اعتقاد من گل محمدی مربی توانمندی است و از نظر ذهنی بازیکنانش را آماده خواهد کرد.

این کارشناس فوتبال درباره عصبانیت گل محمدی و اخراج او از کنار زمین تصریح کرد: آرام ترین مربیان جهان هم در مقطعی آرامش خود را از دست می دهند. بیشترین فشار در پرسپولیس به یحیی می آید. او باید مراقب همه چیز باشد تا تیمش تا فینال آسیا حفظ شود. از مدیران جدید پرسپولیس انتظار دارم بیشتر از این کنار یحیی باشند و مشکلات را تقسیم کنند. کادرفنی و سرپرستی پرسپولیس هم می تواند به یحیی کمک کند. نباید او را دست تنها بگذارند که در شرایط سخت قرار گیرد و اخراج شود.

آشوبی در واکنش به این سوال که کدام تیم را در هفته های گذشته در حد و قواره مدعی قهرمانی دیده است، گفت: لیگ ایران را نمی توان به این شکل ارزیابی کرد. تیم ها خیلی بالا و پایین دارند ولی مدعیان فصل قبل در این فصل هم نتایج خوبی را کسب خواهند کرد. به نظرم تیم های استقلال، فولاد، سپاهان و تراکتور رقبای پرسپولیس در مسیر قهرمانی هستند. حتی گل گهر هم تیم خوبی نشان داده است اما به نظرم باید کمی صبر کنیم تا عیار تیم ها مشخص شود. جا به جایی ها در این فصل زیاد بود.

دیدگاه تان را بنویسید