بهبودی دو برابری بیماران کرونایی با استنشاق این دارو

نتایج یک مطالعه بزرگ، نشان می‌دهد استنشاق یک داروی ام. اس به نام SNG۰۰۱، به بیماران کرونایی کمک می‌کند تا به موارد شدید این بیماری مبتلا نشوند و سرعت بهبودی آنها افزایش یابد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به گزارش روزنامه دیلی میل، این مطالعه نشان داد که تنها ۱۳ درصد از افرادی که به دلیل ابتلا به کووید۱۹ در بیمارستان بستری  و داروی SNG۰۰۱ استنشاق کرده بودند به حدی بیمار شدند که به مراقبت های ویژه نیاز پیدا کنند.

ایرنا نوشت؛ درحالی که این میزان در بیمارانی که دارونما مصرف کرده بودند ۲۲ درصد بود.  

همچنین بر اساس این تحقیق که توسط محققان دانشگاه « ساوت‌همپتون» در انگلیس انجام شد، بیمارانی که با این دارو درمان شدند در مقایسه با بیمارانی که این دارو را دریافت نکردند، دو برابر بیشتر احتمال داشت که بعد از دو هفته بهبود یابند.

SNG۰۰۱ با استفاده از پروتئینی به نام «اینترفرون بتا» کار می کند که به طور طبیعی در بدن ایجاد می شود؛ بدن این پروتیین را در زمان مبارزه با عفونت های ویروسی تولید می کند.

اینترفرون بتا،  پروتئینی است که واکنش ایمنی بدن را به عفونت های ویروسی مانند COVID-۱۹ هماهنگ می کند اما همزمان ویروس کرونا نیز ترشح این پروتیین را سرکوب می کند.

داروی اینترفرون بتا برای درمان بیماری ام. اس استفاده می شود و به طور معمول به بدن تزریق می شود. اما SNG۰۰۱ با استفاده از یک «نبولایزر» (ریزپاش)  در ریه ها استنشاق می شود تا یک واکنش ضد ویروسی قوی تر و هدفمندتر ایجاد کند. محققان بر این باورند که کووید-۱۹ توانایی سیستم ایمنی بدن را برای تولید این پروتئین در دوزهای بالا قطع می کند اما با این روش جدید درمانی، به توانایی ریه ها افزوده میشود.

اکنون این موفقیت باعث می شود که در صورت تایید داروی SNG۰۰۱ برای درمان کرونا، SNG۰۰۱ پس از داروی دگزامتازون، دومین دارویی باشد که از نظر علمی برای درمان کرونا اثبات شده است.

شرکت Synairgen که این داروی جدید را تولید کرده است - مشخص نکرده است که هزینه درمان کووید-۱۹ با این دارو چقدر است. اما درمان های مشابه برای MS برای هر ماه حدود ۱۶۰ پوند هزینه دارد.

نتایج مطالعه داروی SNG۰۰۱ به همراه نتایج مرحله سوم واکسن کرونای شرکت فایزر امیدهای بیشتری را برای پایان دادن به همه گیری کووید۱۹ به وجود آورده اند؛ شرکت فایزر هفته گذشته اعلام کرد که واکسن کرونای این شرکت که با همکاری شرکت آلمانی «بایونتک» ساخته اند ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا موثر است.

امید می رود که با استفاده از این واکسن، داروی های متعدد و آزمایش سریع تشخیص کووید-۱۹ در بیمارستان ها به زودی بتوان به تعطیلی جامعه از طریق اعمال قرنطینه ها خاتمه داد.

با این حال محققان اذعان داشتند که نتایج این مطالعه اگرچه امیدوارکننده است اما محدودیت هایی نیز دارد که مهم ترین آنها این است که بر روی تعداد کمی از افراد انجام شده است.

نتایج این مطالعه در مجله Lancet Respiratory Medicine منتشر شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید