شاگردان قطبی به لیگ یک چین سقوط کردند

تیم شیجیاژوانگ اور برایت که شروع فوق العاده ای در سوپرلیگ چین داشت، با شکست مقابل ووهان زال به لیگ یک سقوط کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، پس از سه شکست در بازی های پلی آف، تیم شیجیاژوانگ در بازی مرگ و زندگی به مصاف ووهان زال رفت. دیدار رفت این دو تیم با تساوی 0-0 به پایان رسیده بود و شاگردان افشین قطبی برای زنده نگه داشتن شانس بقا، به پیروزی نیاز داشتند.

اما در دقیقه 17 بازی جین اورارد کواسی به راحتی هرچه تمام تر دروازه شیجیاژوانگ را باز کرد تا نیمه اول با پیروزی ووهان به پایان برسد. قطبی در همین نیمه دو تعویض را هم انجام داد تا نشان دهد به هیچ عنوان از عملکرد شاگردانش رضایت ندارد. شیجیا در این نیمه مالک توپ و میدان بود اما نمی‌توانست موقعیت سازی کند.

در آغاز نیمه دوم کادرفنی شیجیاژوانگ سه تعویض دیگر هم انجام داد و ورود این پنج بازیکن سرانجام سبب شد تا این تیم موفق به گلزنی شود. در دقیقه 54 متئوس ستاره خط حمله این تیم گل تساوی را به ثمر رساند اما بلافاصله تغییرات پرتعداد در تیم ووهان زال، نشان داد که کادرفنی این تیم به هیچ عنوان قصد از دست دادن این بازی را ندارد.

چند دقیقه بعد تیم شیجیاژوانگ یک گل دیگر هم زد که از سوی کمک داور آفساید گرفته شد. سرانجام در دقیقه 86 پاس اروارد کواسی در محوطه جریمه شیجیاژوانگ با یک شوت همراه شد که مدافعان برگشت دادند اما در ادامه توپ دوباره به اروارد رسید و در شرایطی که دروازه بان هم جلو آمده بود، او گل دوم خود و ووهان را به ثمر رساند تا بازی 2-1 شود. پس از گل مهاجم خارجی تیم ووهان زال لباسش را درآورد و همراه با طرفداران حاضر در ورزشگاه دالیان، به شکلی جالب خوشحالی کرد.

در نهایت تیم ووهان زال با کسب پیروزی 2-1 در مجموع دو بازی رفت و برگشت، امید خود برای صعود را زنده نگه داشت اما شیجیاژوانگ با این شکست در رتبه شانزدهم قرار گرفت تا یک فصل پس از صعود این تیم به سوپرلیگ با هدایت افشین قطبی، آن ها دوباره به لیگ یک برگردند.

این در حالی است که شیجیاژوانگ حتی در مقاطعی به رتبه سوم لیگ برتر هم صعود کرد و فرصت امتحان کردن شانس برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا را هم داشت اما به شکلی عجیب در رتبه انتهایی جدول قرار گرفت.

 

دیدگاه تان را بنویسید