جی پلاس/حکم امام به شهید مدنی؛

علت انتصاب شهید مدنی به امامت جمعه تبریز از طرف امام چه بود؟

در دوازدهم آبان ماه سال ۵۸ امام خمینی در حکمی شهید مدنی را به امامت جمعه تبریز منصوب کردند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، در دوازدهم آبان ماه سال ۵۸، امام خمینی در حکمی آیت الله سید اسدالله مدنی را به امامت جمعه تبریز منصوب کردند. (شهید آیت الله میر اسدالله مدنی دهخوارقانی  (۱۲۹۳ در آذرشهر – ۲۰ شهریور ۱۳۶۰ در تبریز)، نماینده دورهٔ اول مجلس خبرگان بود که حین اقامهٔ نماز جمعه به وسیله یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین ترور و به شهادت رسید. ایشان دومین شهید محراب جمهوری اسلامی است). متن حکم امام به شهید مدنی در ادامه آمده است:

 

"بسم اللّه‌ الرحمن الرحیم

خدمت جناب مستطاب سیدالعلماء الاعلام و حجت الاسلام آقای حاج سید اسداللّه‌ مدنی ـ دامت افاضاته

با اینکه شهرستان همدان به وجود جنابعالی احتیاج داشت، مع ذلک با احتیاج مبرمی که شهر تبریز بلکه آذربایجان به جنابعالی دارد و از طرف جمعی تقاضا شده است، مقتضی است جنابعالی در تبریز، مدتی اقامت فرمایید و به مسائل و مشکلات آنجا رسیدگی فرموده و نظارت در کمیته‌ های انقلاب و همین طور دادگاه های انقلاب فرموده و آنان را ارشاد فرمایید.

 

جنابعالی منصوب برای اقامۀ نماز جمعه ـ این فریضۀ بزرگ اسلامی، سیاسی و اجتماعی ـ می‌ باشید. امید است مردم عزیز غیرتمند تبریز و آذربایجان در پشتیبانی شما که به نفع اسلام و مسلمین است کوشا باشند. از خداوند تعالی عظمت اسلام را خواستار، و جبران فقدان فرزند عزیز اسلام و سلالۀ طیبۀ رسول اکرم، مرحوم شهید طباطبایی معظم را امیدوار است. والسلام علیکم و رحمة‌اللّه‌.

12 شهر ذی الحجه 99

روح‌ اللّه‌ الموسوی الخمینی"

 

صحیفه امام؛ ج ۱۰، ص ۴۵۰

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید