جی پلاس/ ۵۱ سال پیش در چنین روزی؛

اولین نامه امام به عروسشان بعد از ازدواج

به دنبال ازدواج حاج احمد آقا خمینی با بانو فاطمه طباطبایی، امام خمینی در نامه ای خطاب به عروسشان، این وصلت میمون و مبارک را تبریک گفتند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار جی پلاس، هنگامی که مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج احمد آقا قصد ازدواج داشتند، چند سالی بود که امام خمینی در تبعید به سر می بردند بنابراین امام خمینی برای عرض تبریک به عروسشان بانو فاطمه طباطبایی از نوشتن نامه استفاده کردند. این نامه را که امام در نهم آبان ماه سال ۴۸ مطابق با نوزدهم شعبان المعظم ۱۳۸۹ خطاب به بانو فاطمه طباطبایی نوشتند، در ادامه آورده ایم: 

 

"‌‌بسمه تعالی‌

‌‌19 شعبان المعظم 89‌

‌‌     مخدرۀ محترمه را سلام وافر می رسانم. خوشوقتم از اینکه احمد با فامیل اصیل‌‎ ‎‌محترم بزرگی متصل شد. امید است ان شاءالله تعالی در زیر سایۀ اجداد طاهرینتان خوش‌‎ ‎‌و خرم و سعادتمند باشید. ان شاءالله تعالی این وصلت، میمون، مبارک و سرشار از‌‎ ‎‌نیکبختی و سعادت دنیا و آخرت باشد. بحمدالله تعالی شما از کرائم اخلاق موروثه از پدر‌‎ ‎‌بزرگوار و اجداد پدری‌‎[1]‎‌ و مادر محترمه و معظمه و اجداد مادری‌‎[2]‎‌ برخوردار هستید.‌‎ ‎‌امید است ان شاءالله تعالی احمد نیز از این کرامتها برخوردار شود. اینجانب از دعای خیر‌‎ ‎‌شماها را فراموش نمی کنم. خدمت حضرت مستطاب سیدالعلماءالاعلام و‌‎ ‎‌حجت الاسلام آقای سلطانی‌‎[3]‎‌ ـ دامت برکاته ـ و علیا محترمه خانم والده‌‎[4]‎‌ ـ دام عمرها ـ‌‎ ‎‌سلام برسانید. والسلام علیک و رحمة الله .‌

روح الله الموسوی الخمینی‌"

 

۱. آقای سلطان العلماء (از علمای بروجرد).

۲. آقای سید صدرالدین صدر، و آقای سید حسین قمی.

۳. آقای سید محمد باقر سلطانی طباطبایی، پدر همسر آقای سید احمد خمینی.

۴. خانم صدیقه صدر.

 

 

صحیفه امام؛ ج ۲، ص ۲۴۹.

دیدگاه تان را بنویسید