ویدیو/ همتی: بسته جدید ارزی در راه است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: شیوه‌های برگشت ارز صادرکنندگان طوری طراحی می شود که ابتدا ارز سریع به کشور بازگشته و به مواد اولیه کارخانه جات تبدیل شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، عبدالناصر همتی در حاشیه افتتاحیه رسمی سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی با بیان اینکه فعالان اقتصادی بخش خصوصی با توجه به شرایط تجارت خارجی نیاز دارند که آزادی عمل برای بازگرداندن ارز داشته باشند، گفت: ما پیش از این نیز روش های مختلفی را برای بازگشت ارز  حاصل از صادرات امتحان کرده بودیم اما با مواردی که در جلسه ستاد اقتصادی دولت مطرح شد، قرار بر این شد مقررات جدید بازگشت ارز حاصل صادرات به کشور امر به گونه ای طراحی شود که اولا سریع ارز به کشور بازگردد و به مواد اولیه کارخانه جات بازگردد و ثانیاً دیگر شاهد مواردی همچون خالی فروشی و ادعاهای خلاف واقع در آن وجود نباشیم که این مقررات به زودی ابلاغ خواهد شد.

همتی تصریح کرد: تصمیمات جدید ستاد اقتصادی دولت اشاره می کند که شیوه‌های برگشت ارز صادرکنندگان طوری طراحی شود که ابتدا ارز سریع به کشور بازگشته و به مواد اولیه کارخانه جات تبدیل شود، همچنین خالی فروشی و ادعاهای خارج از واقع در آن وجود نداشته باشد. این دستورالعمل به زودی توسط رئیس جمهور ابلاغ خواهد شد.

 

 

حجم ویدیو: 1.76M | مدت زمان ویدیو: 00:01:00 دانلود ویدیو

دیدگاه تان را بنویسید