داورزنی: نمی خواهیم لیگ را نیمه کاره رها کنیم/ به فکر سلامتی بازیکنان هستیم

رئیس فدراسیون والیبال گفت: نمی خواهیم امسال لیگ را نیمه کاره رها کنیم، چون قطعاً تبعاتی خواهد داشت.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، نشست هم‌اندیشی نحوه ادامه مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه‌های برتر مردان ایران  یادواره سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، از ساعت ۱۴ امروز (دوشنبه) با حضور نمایندگان باشگاه‌ها در آکادمی ملی المپیک آغاز شد.

محمدرضا داورزنی، رئیس فدراسیون والیبال در این نشست اظهار داشت: زمان زیادی نداریم که فعالیت های والیبال را در کشور تعطیل کنیم و از سال جدید بازیکنان ملی پوش را دعوت کنیم و در مسابقات حضور پیدا کنیم. از دست دادن فرصت ها و شرایط مسابقات و حفظ آمادگی بازیکنان جز اولویت های فدراسیون است. این به این معنا نیست که به فکر سلامتی بازیکنان نیستیم. باید مدلی را انتخاب کنیم که ریسک کمتری داشته باشد. از طرفی نمی خواهیم تصمیمی بگیریم که بعد از 6 ماه تعدادی بازیکن ناآماده در تیم ملی داشته باشیم. به هر حال ما باید برای المپیک هم برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: اکثر کشورهای دنیا این شرایط بحرانی را دارند و هرزگاهی کشورهای مختلف تصمیم های جدیدی را اتخاذ می کنند. اروپایی ها هم به دنبال ایجاد شرایطی هستند که با وجود ویروس کرونا مسابقات خود را برگزار کنند.

رئیس فدراسیون والیبال، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه پروتکل ها رعایت می شود، اما بازهم شاهد این هستیم که بسیاری از ورزشکاران به کرونا مبتلا شدند. در روزهای اخیر شاهد اظهارنظرهای زیادی بودیم که همگی از سر دلسوزی و برای کمک به والیبال بود. نمی خواهیم لیگ را نیمه کاره رها کنیم، چون برای تیم ملی هم تبعات دارد.

داورزنی گفت: تا پایان سال 99 حدود 18 -19 هفته زمان داریم و در این مدت باید لیگ را تمام کنیم. برگزاری مسابقات بدون حضور تماشاگران یکی از موضوعاتی است که هیجانات لیگ را کاهش داده، ما از طرفی دیگر بحث میزبانی و میهمانی مطرح نیست.

وی ادامه داد: اگر تصمیم گرفته شود تا متمرکز برگزار کنیم دست باشگاه ها باز خواهد بود، چون فلسفه برگزاری بازی های به صورت رفت و برگشت این است که تیم ها از شرایط میزبانی و میهمانی استفاده کنند. امیدوارم در جلسه امروز به تصمیمی منطقی برسیم.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: شاید مشکلات دیگری هم داشته باشیم، اما در این جلسه نباید مطرح کنیم، چون ممکن است به نتیجه گیری خوبی نرسیم. اگر قرار باشد موضوعاتی خارج از لیگ مطرح شود بدون شک جمع بندی درستی نخواهیم داشت. دور هم جمع شدیم تا درمورد برگزاری ادامه مسابقات لیگ برتر امسال تصمیم گیری کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید