پوکی استخوان زودتر از ۵۰ سالگی سراغ‌تان می‎‌آید

رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، از خانواده ها درخواست کرد در ایام کرونایی به تغذیه مناسب و فعالیت بدنی بچه ها بیشتر توجه کنند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، افشین استوار، روز دوشنبه در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، به تشریح وضعیت بیماری پوکی استخوان در کشور پرداخت.

مهر نوشت؛ وی با عنوان این مطلب که عوامل پوکی استخوان خیلی زودتر از ۵۰ سالگی فرد را مستعد ابتلا می کنند، گفت: تغذیه نامناسب، کمبود دریافت لبنیات و کم تحرکی، از عوامل بروز پوکی استخوان به شمار می روند.

استوار با اشاره به رعایت نکات تغذیه ای و فعالیت بدنی باید در دهه اول زندگی مورد توجه بیشتری قرار بگیرد، افزود: به خانواده ها توصیه می کنیم به تغذیه و فعالیت بدنی فرزندان خودشان بیشتر توجه کنند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، ادامه داد: قرار گرفتن در مقابل نور آفتاب برای بچه ها از اهمیت زیادی برخوردار است. ضمن اینکه فعالیت بدنی نیز از اهمیت ویژه و حیاتی برای سلامت بچه ها برخوردار است.

استوار گفت: رعایت توصیه های تغذیه ای، فعالیت بدنی و...، به عنوان عوامل مشترک همه بیماری های غیر واگیر محسوب می شوند که باید در ایام کرونا بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید