ورزشکار ایرانی که سه بار کرونا گرفت!

دوومیدانی کار پارالمپیکی در پرتاب نیزه گفت: تاکنون سه بار به بیماری کرونا مبتلا شدم که با کمک ورزش توانستم آن را به زانو درآورم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، حامد امیری درباره ابتلایش به کرونا اظهار کرد: برای اولین بار در مسابقات جهانی امارات به بیماری کرونا مبتلا شدم که در آن زمان اطلاعی نسبت به این بیماری نداشتم. حالم به حدی بد بود که از شروع مسابقات در بیمارستان بستری بودم اما با این حال توانستم در پرتاب نیزه رکورد ۲۸.۹۷ را به ثبت برسانم و به مدال طلا دست پیدا کنم. البته بعد از ثبت این رکورد دوباره راهی بیمارستان شدم و تجربه بسیار سختی را در امارات داشتم.

ایسنا نوشت: وی گفت: برای دومین بار به صورت خفیف در فروردین امسال به این بیماری مبتلا شدم که البته شرایطم خیلی حاد نبود و توانستم بعداز مدت کوتاهی تمرینات خودم را آغاز کنم. سومین بار در شهریور امسال کرونا را تجربه کردم ولی شرایطم برای سومین بار بسیار بد بود به طوری که ۸۰ درصد ریه خود را بر اثر کرونا از دست دادم و واقعا نفس کشیدن برایم سخت بود. در سومین بار مرگ را به چشم خودم و اصلا حالم خوب نبود به طوری که آرزو می کردم ای کاش روزی برسد که بتوانم یک لیوان آب بخورم. گلویم زخم شده بود و واقعا نمی‌دانستم که زنده خواهم ماند یا خیر.

وی اضافه کرد: در عمرم چنین دردی را تحمل نکرده بودم. خدا را شکر با آمپول‌های تقویتی که در طی یک ماه گذشته به بدنم تزریق شد، توانستم برای سومین بار کرونا را به زانو درآورم.  الان نیز چند روزی است تمرینات خود را آغاز کردم و در اولین پرتاب توانستم ۳۰ متر و ۶۰ سانت را تجربه کنم هر چند ۲۵ کیلو وزن کم کردم و از نظر بدنی بسیار ضعیف شده‌ام، اما با این حال باز هم با این رکورد می‌توانم در توکیو به مدال طلا دست پیدا کنم.

دارنده مدال طلا مسابقات جهانی امارات در پاسخ به این پرسش که چطور شد برای سومین بار به بیماری کرونا مبتلا شد، گفت: در خرم آباد ما یک سالن تخصصی برای ورزشکاران جانباز و معلول داریم که معمولا تعداد مراجعه کننده به این سالن بسیار زیاد است. متأسفانه در این سالن نه فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود و نه ورزشکارانی که می‌خواستند از امکانات این سالن استفاده کنند، ماسک می‌زدند. رئیس هیأت جانبازان و معلولان خرم آباد نیز رسیدگی خاصی به این موضوع نداشت. من چون در خرم آباد فضایی برای تمرین نداشتم برای انجام تمرینات و پرتاب مجبور بودم از این سالن استفاده کنم و همین عامل سبب شد که برای سومین بار به کرونا مبتلا شوم. الان از ترسم دیگر جرأت نمی‌کنم به این سالن بروم. واقعا برای سومین بار مرگ را جلوی چشمان خود دیدم.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در استان لرستان، تنها ورزشکار طلایی دوومیدانی من هستم اما تا به امروز ریالی نه از طریق هیأت و نه از اداره کل ورزش جوانان استان لرستان دریافت نکردم و تنها تحت حمایت فدراسیون جانبازان و معلولان و کمیته ملی پارالمپیک بودم. در طی یک ماهی نیز که به خاطر کرونا بستری بودم کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون مرتب جویای حال من بودند و حمایت‌های لازم را از من داشتند.

امیری در پاسخ به این پرسش که آیا در حال حاضر از نظر تنفسی مشکلی برای پرتاب ندارد، گفت: خوشبختانه شرایط ریه‌ام به حالت قبل برگشته و با آمپول‌های تقویتی که زدم الان خیلی بهتر شده‌ام. به طوری که در اولین روز تمرینات خود ۵۷ پرتاب داشتم. البته این تعداد برای من خیلی کم است و من باید پرتاب های خود را در طول روز به ۲۰۰ پرتاب برسانم.

امیری با بیان اینکه از اول آبان تمرینات خود را در اردوی کیش آغاز می‌کنم، خاطر نشان کرد: با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولان قرار است از اول آبان تمرینات خود را در کیش شروع کنم و تا پایان سال در کیش خواهم بود تا بتوانم خود را برای پارالمپیک توکیو آماده کنم. به هر صورت با شرایطی که برای من کمیته ملی پارالمپیک فراهم کرده است، قطعا می توانم دوباره به روزهای اوج قبل خود برگردم.

دیدگاه تان را بنویسید