احتمال برگزاری یورو ۲۰۲۰ در یک کشور

رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) می‌گوید که وی اطمینان دارد تورنمنت به تعویق افتاده یورو ۲۰۲۰ باوجود موج جدید شیوع کرونا، سال آینده طبق برنامه برگزار خواهد شد هرچند ممکن است در صورت نیاز در کمتر از ۱۲ کشور، انجام شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تورنمنت ۲۴ تیمی اروپا به دلیل پاندمی کووید-۱۹ یک سال به تعویق افتاد اما موج تازه همه‌گیری، ابهاماتی را در خصوص برگزاری این رویداد در بازه زمانی ژوئن تا جولای ۲۰۲۱ مطرح کرده است.

ایرنا نوشت: «الکساندر چفرین» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی اسپانیایی مووی استار گفت: ما همیشه به شرایط توجه داریم اما کاملا مطمئن هستیم که یورو برگزار خواهد شد. برنامه این است که یورو را همانطور که باید برگزار کنیم.

وی ادامه داد: اما باید بگویم که به جای ۱۲ کشور میزبان، می‌توانیم تورنمنت ار در ۱۱، هشت، پنج و یا حتی یک کشور برگزار کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد که حالا خیلی زود است که بگوییم بازی‌ها بدون تماشگر، در ورزشگاه مملو از تماشاگر و یا با گنجایش معدود انجام می‌شود.

چفرین همچنین تاکید کرد که ایده برگزاری و اتمام لیگ قهرمانان با فرمت «فینال چهار» یک هفته‌ای، مورد علاقه وی بوده و این موضوع در چرخه بعدی این تورنمنت که از فصل ۲۰۲۴ – ۲۰۲۵ آغاز می شود، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

تورنمنت فصل گذشته با برگزاری «فینال هشت» و با انجام دیدارهای مرحله یک چهارم به بعد به طور تک بازی و در بازه دوهفته‌ای به اتمام رسید.

این طرح در ابتدا پاسخی مقطعی به پاندمی کووید-۱۹ بود.

چفرین در این باره نیز اظهار داشت: سیستم سال گذشته جذاب بود و بازخوردی که از سوی باشگاه‌های شرکت کننده داشتیم، بسیار خوشحال کننده بود.

دیدگاه تان را بنویسید