صرافان دلار را به چه قیمتی می‌خرند؟

در آخرین روز هفته فاصله قیمت خرید و فروش دلار در بازار به بیش از دو هزار تومان در صرافی‌های بانکی رسید .

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، صرافی‌های بانکی هر دلار آمریکا را امروز به قیمت ۳۱ هزار و ۷۰۰ تومان به متقاضیان فروختند و نرخ خرید دلار نیز برابر با ۲۹ هزار و ۶۰۰ تومان اعلام شد .

خبرآنلاین نوشت،  این در حالی است که در بازار آزاد صرافان عادی و دلالان خیابانی قیمت‌هایی جذاب‌تر را به رهگذران و متقاضیان فروش پیشنهاد می‌دادند . نرخ خرید دلار از مردم در این صرافی‌ها تا حدود ۳۰ هزار و ۵۰۰ تومان نیزپیشروی کرده بود . بسیاری از دلالان البته متقاضی خرید پارت‌های بالا بودند و می‌گفتند خرید کمتر از هزار دلار ندارند. در بسیاری از موارد امتناع صرافان از خرید سیگنالی را به فروشنده می‌دهد که کاهش قیمت در راه است اما پیچیدگی بازار این روزها افزایش یافته است.

 دلیل این اتفاق از سوی برخی متقاضیان تشنه‌تر کردن بازار بود چرا که برخی از فعالان بازار معتقدند این دسته از افراد با پیش بینی ریزش قیمت‌ها در آینده پیشنهاداتی نامتعارف می‌دهند تا بازار را با پیچیدگی‌های عجیب‌تر روبرو کنند.همتی اخیرا سفری به عراق داشت.حجم پول بلوکه شده ایران در این کشور را ۵ میلیارد دلار اعلام و تاکید کرد که توافق برای استفاده از این اعتبار برای ایران فراهم شده است.وی برای چندمین بار بازار ارز را پرریسک اعلام کرد اما گفت مردم در بازار ارز به تشخیص خودشان عمل کنند تقاضا برای خرید ارز این روزها به اوج رسیده است.

دیدگاه تان را بنویسید