قابلیت تمام خودران تسلا عرضه می شود

مدیر ارشد اجرایی تسلا از ارائه نسخه آزمایشی قابلیت «کاملا خودران» برای تعدادی از مشتریان خبر داده است. با کمک این قابلیت تغییرلاین خودکار برای کاربران فراهم می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، به نقل از دیلی میل، الون ماسک مدیر ارشد اجرایی تسلا در یک توئیت اعلام کرد نسخه بتا قابلیت «تمام خودران» به طور محدود برای برخی از مشتریان ارائه می شود که رانندگان با دقت و خبره ای تلقی می شوند.

مهر نوشت، این به روز رسانی ۲۰ اکتبر( هفته آینده) ارائه می شود و دسترسی به ویژگی های مخصوصی برای رانندگی در بزرگراه و کنترل علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوی ایست را برای راننده فراهم می کند.

نرم افزار مذکور نسخه پیشرفته «اتوپایلوت» است و این بدان معنا است که رانندگان باید هنگام استفاده از این فناوری همچنان دست هایشان را روی فرمان خودرو حفظ کنند. همچنین با ارائه قابلیت کاملا خودران، ویژگی های جدیدی مانند پارک اتوماتیک خودرو و تغییر لاین اتوماتیک خودرو در جاده، فعال می شوند.

همچنین رانندگان خودروهای تسلا می توانند با استفاده از قابلیت کنترل علائم راهنمایی رانندگی و تابلوی ایست، این علامت های راهنمایی و رانندگی را شناسایی و به طور خودکار سرعت خودرو را قبل از توقف کامل، کاهش دهند.

در کنار این موارد در نسخه بتا قابلیت«تمام خودران»  ویژگی ناوبریدر اتوپایلوت نیز فعال می شود که خودرو را از مسیر ورودی بزرگراه به خروجی آن هدایت می کند.

هرچند نام این آپدیت تمام خودران است اما در حقیقت برخی از ویژگی هایی را برای رانندگان فراهم می کند که خودرو را نیمه خودران می کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید