لوسید ایر ۲۰۲۱، رقیب سرسخت تسلا رونمایی شد+ مشخصات

​خودرو جدید شرکت لوسید موتور با نام لوسید ایر ۲۰۲۱ – Lucid Air 2021 معرفی شد که رقیب سر سخت خودروهای الکتریکی تسلا خواهد بود.

لینک کوتاه کپی شد
 

جی پلاس، چهار سال از نمایش پیش تولیدی لوسید ایر گذشته است. سرانجام این خودرو به مرحله معرفی رسید و این سدان الکتریکی و پیشرفته از تکنولوژی‌های پیشرو در کلاس، طراحی چشم‌گیری داشته و در چهار نسخه متنوع که عموم مردم با بودجه‌های متفاوت قادر به خریداری این خودرو باشند.

 

مشخصات فنی خودرو لوسید ایر

لوسید ایر2021

گجت نیوز نوشت: لوسید ایر ۲۰۲۱ دارای باتری ۱۱۳ کیلو وات ساعتی و یک جفت پیشرانه‌ی الکتریکی با حداکثر قدرت ۱۰۸۰ اسب بخار است. این خودرو در نسخه فول آپشن دریم ادیشن خود شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۵ ثانیه‌ای دارد و مسافت ۴۰۰ متر را در ۹.۹ ثانیه و با سرعت ۲۳۱.۷ کیلومتر در ساعت طی می‌کند. حداکثر سرعت لوسید ایر به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

سه نسخه‌ی دیگر این خودرو عبارتند از مدل پایه ایر، مدل ایر تورینگ و مدل ایر گرند تورینگ که دو پیشرانه گرند تورینگ حداکثر قدرت ۸۰۰ اسب بخار را تولید می‌کنند و باعث ایجاد شتاب ۳ ثانیه‌ای و طی کردن مسافت ۴۰۰ متری در ۱۰.۸ ثانیه با سرعت ۲۱۴ کیلومتر بر ساعت می‌شوند.

لوسید ایر2021

 

لوسید ایر ۲۰۲۱ می‌تواند با داشتن رینگ‌های ۱۹ اینچی و لاستیک‌های ویژه، شعاع حرکتی ۸۳۲ کیلومتری را ثبت کند و همچنین نسخه پرفورمنس ایر دریم ادیشن برد ۷۴۸ کیلومتری را با رینگ‌های ۲۱ اینچی برجای می‌گذارد. البته در صورت استفاده از رینگ‌های کوچک‌تر ۱۹اینچی برد خودرو به ۸۰۹.۵ کیلومتر نیز خواهد رسید.

مدل ایر تورینگ دارای قدرت ۶۲۰ اسب بخار، شتاب ۳.۲ ثانیه‌ای و رکورد عبور از مسافت ۴۰۰ متر در ۱۱.۴ ثانیه و با سرعت ۱۹۷.۹ کیلومتر بر ساعت را دارد. این نسخه از لوسید ایر شعاع حرکتی ۶۵۳ کیلومتری را با رینگ‌های ۱۹ اینچی به دست می‌آورد. لوسید فعلا مشخصات مربوط به نسخه پایه‌ی ایر را معرفی نکرده است.

لوسید ایر دارای سیستم باتری ۹۲۴ ولتی است که بالاترین ولتاژ در بین خودروهای الکتریکی جهان محسوب می‌شود. این خودرو با پکیج ۱۱۳ کیلووات ساعتی با بالاترین بهره‌وری تمامی رقیب‌های خویش را به چالش می‌کشد. تمامی مدل‌های لوسید ایر با استفاده از شارژر سریع خواهند توانست در عرض یک دقیقه شارژ ۳۲ کیلومتر را طی کنند. به این ترتیب تنها در عرض ۲۰ دقیقه می‌توان خودرو را برای طی مسافت ۴۸۲ کیلومتری شارژ کرد.

 

لوسید ایر2021

 

مشخصات داخل کابین خودرو لوسید ایر

در داخل کابین این خودرو فضایی جادار و با طراحی مدرن دیده می‌شود. هدف از این نوع طراحی ایجاد حداکثر فضا بوده است و همچنین این خودرو از کاکپیت شیشه‌ای منحنی ۳۴ اینچی با صفحه نمایش ۵K بهره می‌برد. عملکردهای کلیدی خودرو توسط صفحه نمایشی که لوسید آن را پانل پایلوت می‌نامد کنترل می‌شود. نکته قابل توجه صفحه نمایش این است که می‌تواند در زمان عدم استفاده داخل داشبورد مخفی شود.

این سدان در ابتدا با صندلی‌هایی برای سه فرد بزرگسال در عقب عرضه خواهد شد اما به گفته شرکت در آینده صندلی اجرایی دو نفره نیز ارائه خواهد شد.

 

لوسید ایر2021

 

لوسید دارای دستیار صوتی آمازون الکسا است و از به‌روزرسانی راه دور پشتیبانی می‌کند. ایر همچنین دارای جلوی مشابه تسلا مدل X است که به سمت سقف کشیده شده است. به این مورد باید یک پانل شیشه‌ای بزرگ در بالای ردیف دوم را نیز اضافه کرد. لوسید همچنین پکیج دستیار راننده کاملی را در نظر گرفته و آن را لوسید دریم درایو نامیده است. این سیستم دارای ۳۲ حسگر مختلف از جمله لیدار می‌باشد و همچنین از هوش مصنوعی خودران سطح ۲ و ۳ بهره می‌برد.

این خودرو تعدادی از رکوردهای جهانی را در دست دارد که عبارتند از: بیشترین شعاع حرکتی برای یک خودروی الکتریکی، سریع‌ترین زمان طی مسافت ۴۰۰ متری در سدان‌ها، بهترین آئرودینامیک در خودروهای تولیدی جهان با ضریب درگ تنها ۰.۲۱ و سریع‌ترین شارژ باتری؛ همه این‌ها نشان دهنده ارزش بالای لوسید ایر هستند.

 

لوسید ایر2021

 

قیمت خودروهای شرکت لوسید موتورز

قیمت لوسید ایر ۲۰۲۱ از ۷۲۵۰۰ دلار برای نسخه پایه شروع می‌شود. البته این مبلغ پس از کسر ۷۵۰۰ دلار مشوق‌های دولتی محاسبه شده است و قرار است این خودرو از سال ۲۰۲۲ روانه بازار شود. مشتریانی که خواهان مدل بهتر ایر هستند می‌توانند نسخه تورینگ را با قیمت ۸۷۵۰۰ دلار انتخاب کنند. این مدل نیز از اواخر سال آینده تولید خواهد شد.

لوسید ایر گرند تورینگ نیز از اواسط سال ۲۰۲۱ با قیمت ۱۳۱۵۰۰ دلاری در دسترس خواهد بود. نهایتا به مدل دریم ادیشن اشاره می‌کنیم که در بهار سال ۲۰۲۱ و با قیمت پایه ۱۶۱۵۰۰ دلاری عرضه خواهد شد.

 

دیدگاه تان را بنویسید