خودروی تسلا در نزدیک فاصله با مریخ

خودروی رودستری که در سال 2018 به فضا فرستاده شده بود، اکنون در 5 میلیون مایلی مریخ قرار دارد که نزدیک ترین فاصله به سیاره محسوب می شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، خودروی رودستری که الون ماسک به فضا فرستاد، روز چهارشنبه برای نخستین بار به مریخ نزدیک شد.

مهر نوشت: پشت فرمان این خودرو یک مانکن به نام استارمن در لباس فضانوردی قرار دارد. رودستر مذکور و مانکن بخشی از محموله ای بودند که همراه قسمت دوم یک موشک فالکون هوی (متعلق به اسپیس ایکس) در سال ۲۰۱۸ میلادی به فضا فرستاده شد.

 اسپیس ایکس روز گذشته در یک توئیت اعلام کرد خودروی مذکور برای نخستین بار به مریخ نزدیک شده و اکنون در فاصله ۵ میلیون مایلی این سیاره قرار دارد.

جاناتان دوول یکی از ستاره شناسان مرکز فیزیک اخترشناسی هاروارد-اسمیتسونیان در این باره می گوید: این فاصله بسیار زیادی است.

او با استفاده ازابزارهای آزمایشگاه JPL ناسا این خودرو را ردیابی کرد که به نظر می رسد همچنان در مسیری قرار دارد که قبل از پرتاب موشک فالکون برای آن تعیین شده بود.

رودستر تسلا تاکنون ۱.۷۵۰۷ بار دور خورشید مدار زده و بیش از ۳۷ میلیون مایل از زمین فاصله دارد. طبق اطلاعات موجود این خودرو طی ۲ سال و ۸ ماه گذشته حدود ۱.۳ میلیارد مایل سفر کرده اما مدتی طول می کشد تا دوباره به زمین نزدیک شود.

 به گفته دوول خودروی تسلا در سال ۲۰۴۷ میلادی از فاصله ۵ میلیون کیلومتری  زمین می گذرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید