روزنامه‌نگار عربستانی: نمی‌دانم کدام «نابغه» شکایت النصر از پرسپولیس را تهیه کرده

«عدنان جستنیه» روزنامه نگار ورزشی عربستانی در مقاله ای با عنوان « النصر و سوء‌نیت» که در شماره امروز نشریه سعودی «الریاضیه» منتشر شده، با بیان اینکه «نمی‌دانم کدام نابغه شکایت النصر از پرسپولیس را تهیه کرده است»، نوشت که این باشگاه برای سرپوش گذاشتن بر شکستش از تیم ایرانی شکایت کرده است.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، «عدنان جستنیه» در این مقاله آورده است: همانگونه که شنبه گذشته در جریان رویارویی "سرنوشت ساز" نماینده کشورم باشگاه النصر با تمام وجودم در کنار آن ایستادم، امروز نیز بر اساس احساسات ملی، با این باشگاه اعلام همبستگی می‌کنم و برای پیروزی در این میدان ( شکایت از پرسپولیس )آرزوی موفقیت دارم و اکنون نیز نسبت به هرگونه مجازات احتمالی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای‌اف‌سی) ضد این تیم ایرانی، اعلام همدلی با النصر می‌نمایم.

ایرنا نوشت؛ تیم النصر عربستان شنبه گذشته در دوحه قطر مقابل تیم پرسپولیس ایران در ضربات پنالتی تن به شکست داد تا نماینده جمهوری اسلامی ایران به نمایندگی از غرب آسیا در مسابقه نهایی لیگ قهرمانی آسیا حضور یابد.

این روزنامه ورزشی عربستان یکشنبه گذشته و یک روز بعد از ناکامی باشگاه سعودی نوشته بود: شکست النصر مقابل پرسپولیس ایران در ضربات پنالتی، رویای حضور یک نماینده عربستان را برای دومین سال متوالی در فینال لیگ قهرمانان، نقش برآب کرد.

جستنیه در ادامه گزارش خود آورده است: باشگاه النصر در این اعتراض، در خصوص حضور برخی از بازیکنان (پرسپولیس) در مسابقه با این تیم موضع گیری حقوقی داشت و در ارتباط با سوء‌نیت و بی‌توجهی عمدی باشگاه ایرانی به مقررات دلایلی ارائه داده است.

وی سپس با طرح این سوال انتقادی که «واقعا نمی‌دانم کدام مشاور حقوقی نابغه‌ای، این لایحه اعتراضیه را برای باشگاه النصر تهیه و بر موضوع سوء‌نیت تاکید کرده است؟» تاکید می‌کند که این مشاور در حالی لایحه را تنظیم کرده که کاملا واقف است در قوانین و مقررات بشری، خلآهایی وجود دارد که می‌توان از طریق آنها اقداماتی انجام داد، لذا چنین مواردی مستلزم وجود مغزهای متفکر و افراد باهوشی برای نحوه برخورد صحیح است تا بتوان بدون وجود مواد قانونی که منجر به شکست آن می‌شود، به نتیجه رسید.

این روزنامه نگارعربستانی خاطرنشان می‌کند: تا زمانی که مدیریت باشگاه النصر اقدام به نیت خوانی(باشگاه پرسپولیس) کرده و نیت این باشگاه را دست‌مایه لایحه اعتراضیه خود قرار داده است، آیا می‌توان گفت جهت سرپوش گذاشتن بر دلایل واقعی شکستش‌، به این اعتراض پناه آورده است؟ آیا این دیدگاه انتقاد آمیز را نیز دارای سوءنیت می‌داند یا آن را دیدگاهی ناشی از حسن‌نیت و بر اساس آزادی بیان به شمار می‌آورد؟ و کسانی را سرزنش می‌کند که فرصت انتقاد از تیمی را بوجود آورده اند که یک پیروزی حتمی و قهرمانی بسیار آسان را از دست داد.

 

دیدگاه تان را بنویسید