جزییاتی درباره طرح خرید اقساطی لوازم خانگی برای بازنشستگان

با اجرای این طرح، بازنشستگان کشوری می‌توانند از ۲۰ مهر ماه، به سایت گروه صنعتی انتخاب مراجعه و در دو سطح ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی کالاهای مورد نیاز خود را سفارش دهند.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، تفاهمنامه سه‌جانبه طرح خرید اقساطی لوازم خانگی امروز(دوشنبه) از سوی صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات ایران و گروه صنعتی انتخاب امضاء شد و از ۲۰ مهر ماه اجرایی خواهد شد.

با اجرای این تفاهمنامه، بازنشستگان عضو این صندوق می‌توانند با مراجعه به سایت گروه صنعتی انتخاب از لوازم خانگی تولیدی این گروه، در بسته‌های ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی با سود ۱۰ درصد و اقساط پنج ساله متناسب با میزان حقوق دریافتی خریداری کنند.

این تفاهمنامه که هفتمین بسته از مجموعه بسته‌های رفاهی و خدماتی صندوق بازنشستگی کشوری در سال جاری محسوب می‌شود، توسط اکبر افتخاری مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، حجت‌الله صیدی مدیرعامل بانک صادرات ایران و فهیمی قائم‌مقام مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب، به امضاء رسید.

 بسته‌های طرح یاری، مدلی تازه از همکاری استراتژیک برای خدمت‌رسانی به شهروندان

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری در این مراسم گفت: «هدف از طراحی و اجرای بسته‌های طرح یاری، توسعه قدرت خرید بازنشستگان است.در کنار این مساله، طرح یاری یک مسئولیت مهم و ملی را ایفا کرده و آن اینکه مدلی مناسب از همکاری استراتژیک میان بخش خصوصی و تولیدی، تامین‌کنندگان مالی و صندوق بازنشستگی کشوری به‌عنوان متولی و نهاد حاکمیتی را ارائه کرده است.

اکبر افتخاری در ادامه گفت:«هدف مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری در این دوره، ارتقای کیفیت زندگی بازنشستگان بوده استدر این جهت، علاوه بر اجرایی کردن طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری که مرحله دوم آن در مهرماه جاری انجام می‌گیرد؛ طرح‌های رفاهی و خدماتی را برای بهبود وضعیت معیشتی بازنشستگان اجرا کرده‌ایم.»

وی افزود: «در شرایط اقتصادی کنونی، حتی اجرای طرح همسان‌سازی و افزایش حقوق بازنشستگان هم مشکلات و نیازهای آنان را رفع نمی‌کند.در این جهت، با اجرای طرح‌های رفاهی و خدماتی تلاش کرده‌ایم قدرت خرید بازنشستگان را تا ۳۰ درصد افزایش دهیم.»

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی میانگین حقوق بازنشستگان عضو این صندوق با اجرای مرحله اول طرح همسان‌سازی از ابتدای سال جاری گفت:«در این مدت، با اجرای طرح‌های مختلف خدماتی و رفاهی شامل هفت بسته طرح یاری، توسعه و تقویت بیمه تکمیلی و ارائه تسهیلات مختلف، عملا توانستیم به همین میزان قدرت خرید بازنشستگان را افزایش دهیم تا در شرایط تورمی موجود، بخشی از نیازها و دغدغه‌های بازنشستگان برطرف شود.«

وی با تاکید بر سیاست صندوق بازنشستگی کشوری در جهت  خدمات‌دهی حداکثری به بازنشستگان، تاکید کرد: این خدمات، صرفا در حوزه اقتصادی و معیشتی نبوده؛ بلکه حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ارتباطی را نیز در بر گرفته است و اگر مشکلات ناشی از کرونا نبود، طرح‌های تازه‌ای را در حوزه‌های تفریحی و ورزشی به اجرا درمی‌آوردیم.

افتخاری در ادامه روند چهار ماهه پیگیری و برگزاری جلسات متعدد سه‌جانبه میان صندوق بازنشستگی کشوری، بانک صادرات ایران و گروه صنعتی انتخاب برای تحقق طرح خرید اقساطی کالای خانگیرا تشریح کرد و گفت: این طرح بارها بررسی شد، چون جزئیات فنی، قانونی و مالی مختلفی داشت که در این جهت، هم بانک صادرات و هم گروه صنعتی انتخاب از بخشی از منافع خود گذر کردند تا خدمت بزرگ و مناسبی به بازنشستگان ارائه شود.

افتخاری افزود: با اجرای این طرح، بازنشستگان کشوری می‌توانند از ۲۰ مهر ماه، به سایت گروه صنعتی انتخاب مراجعه و در دو سطح ۳۰ و ۵۰ میلیون تومانی کالاهای مورد نیاز خود را سفارش دهند. خوشبختانه، امروز تامین مالی طرح از سوی بانک صادرات انجام شده و گروه صنعتی انتخاب هم برنامه‌ریزی لازم برای زیرساخت‌های دریافت سفارش، تامین کالا و سفارش‌های بازنشستگان و نیز حمل و نصب رایگان محصولات را انجام داده است که امیدواریم این طرح با قدرت، اجرایی شود.

 بانک صادرات، منبع تامین مالی بسته‌های طرح یاری

مدیرعامل بانک صادرات ایران نیز در این مراسم با اشاره به چنددهه سابقه همکاری این بانک با صندوق بازنشستگی کشوری، امضاء و اجرای این تفاهمنامه را در شرایط دشوار تحریم‌های اقتصادی و نیز تاثیر منفی کرونا بر بازارهای جهانی بسیار مهم دانست.

حجت‌الله صیدی گفت: مدیریت جدید صندوق بازنشستگی کشوری از زمان آغاز مسئولیت خود، با ابتکارهای جدید و بطور جدی و پیگیر طرح‌های مختلف رفاهی و خدماتی را اجرایی کرده است؛ بطوری که در هفتمین ماه سال شاهد آغاز هفتمین بسته طرح «یاری» هستیم و در این زمینه، بانک صادرات هم برای تداوم و توسعه بسته‌های متنوع این طرح آمادگی کامل دارد.

وی همچنین با اشاره به سابقه تامین مالی پروژه‌های گروه صنعتی انتخاب از سوی بانک صادرات ایران تاکید کرد: فعالیت جدی این گروه، باعث شد تبعات خروج دو برند معروف خارجی از بازار لوازم خانگی ایران محسوس نباشد و این گروه، مصداق تحقق شعارهای «رونق تولید» و «جهش تولید» در دو سال اخیر بوده است.

هیچگونه خللی در تامین نیازها و سفارش‌های بازنشستگان نخواهیم داشت

قائم‌مقام مدیرعامل گروه صنعتی انتخاب نیز در این مراسم، اعتماد صندوق بازنشستگی کشوری را موجب افتخار این گروه دانست و تاکید کرد: اجرای این طرح، موجب ایجاد و تقویت زنجیره ارزش از تامین مواد اولیه و قطعات تا تولید، حمل‌ونقل، نصب و خدمات پس از فروش خواهد شد و مانع تبعات منفی واسطه‌گری میان تولیدکننده و مصرف‌کننده نهایی خواهد شد.

فهیمی از سه برابر شدن تولید و فروش محصولات گروه صنعتی انتخاب در سال جاری نسبت به سال ۱۳۹۸ خبر داد و گفت: در برنامه راهبردی شرکت، میزان تولید و فروش در سال ۱۴۰۰ به چهار برابر سال جاری خواهد رسید.

او از اجرای ۱۲ پروژه توسعه‌ای از سوی گروه صنعتی انتخاب برای تامین مواد اولیه و بی‌نیاز شدن از واردات خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام‌شده، هیچگونه کمبود و خللی در تامین نیازها و سفارش‌های بازنشستگان نخواهیم داشت و امیدواریم با جلب رضایت آنها، گام مهمی در جهت توسعه بازار و جذب مشتریان جدید برداریم.​

دیدگاه تان را بنویسید