وضعیت بازار بورس و فرابورس + جدول / 14 مهر 99

امروز ( ۱۴ مهر) بازار سرمایه با افزایش عرضه در اکثر گروه‌ها آغاز بکار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس،‌ امروز (دوشنبه؛ ۱۴ مهر) بازار سرمایه با افزایش عرضه در اکثر گروه‌ها  آغاز بکار کرد.

‌ باتوجه به معاملات پر عرضه روز گذشته، امروز هم شاهد شروعی با افزایش عرضه و فشار فروش در تمام نماد‌ها هستیم.

برترین صف های خرید فرابورس در پیش گشایش بازار

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۴ مهر

برترین صف های خرید بورس در پیش گشایش بازار

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۴ مهر

در جریان معاملات پر عرضه گروه بانکی شاهد رشد بیش از ۱ درصدی قیمت در نماد وتجارت هستیم. وپارس رشد ۳ درصدی دارد. وبصادر با عقب نشینی ۳ درصدی مواجه است. وبملت در قیمت ۵۳۰ تومان قرار دارد.

شاهد قدرت نمایی خریداران و نوسانات مثبت در نماد خودرو هستیم. خساپا در قیمت ۲۳۲ تومان افت ۲ درصد دارد. خگستر در کف قیمت روزانه صف فروش را تجربه می‌کند.

در گروه فلزات اساسی شاهد معاملاتی یکپارچه قرمز و پر عرضه هستیم. فولاد در قیمت ۱۷۹۵ تومان قرار دارد. فملی در قیمت ۲۷۸۸ تومان افت بیش از ۴ درصد دارد. ذوب افت ۳ درصد دارد.

محصولات شیمیایی نیز معاملاتی پر عرضه را تجربه می‌کنند. تاپیکو٬ شگویا٬ فارس٬ شیران٬ شاراک٬ پارسان، شغدیر و شفن از جمله نماد‌های پر عرضه گروه اند. شاروم٬ شصدف و شفارس با افزایش قیمت همراه اند. شکربن و پاکشو متعادل اند.

افت ۲۴ هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۸ واحد قرار گرفته است.

فارس، فملی و فولاد بیش‌ترین تأثیر منفی و نماد‌های وپارس کاما و خودرو بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

پیشتازی خودرو تا سقف قیمت روزانه و شکل گیری صف خرید بروی این نماد را شاهدیم. خساپا در قیمت ۲۴۴ تومان رشد ۲.۵ درصدی دارد.

افزایش تقاضا روند معاملات گروه خودرویی را تغییر داد و شاهد سبز پوشی اکثریت نماد‌ها هستیم.

خساپا صف خرید ۵۳ میلیونی دارد.

روند معاملاتی بانکی‌ها به مدار مثبت بازگشت. دی رشد ۲ درصدی دارد. وتجارت رشد ۳ درصدی دارد. ونوین در قیمت ۴۶۳ تومان قرار گرفت.

نماد دارا یکم با رشد نزدیک به ۲ درصد در قیمت بالاتر از سطح ۲۰ هزار تومان قرار دارد.

رایانه ای‌ها نیز با فشار فروش همراه اند. رانفور و مفاخر نماد‌های پر تقاضای گروه اند.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۴ مهر

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از کاهش ۲۶هزار و ۹۷۳واحدی (۱.۸درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۴۹۶هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افت ۰.۶درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۶۵ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۳۵۹ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۲۳۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های خودرو، وبملت و فولاد در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دو هزار و ۳۹۰میلیارد تومان رسید.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۴ مهر

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۴ مهر

در ساعت ۹ و ۴۵دقیقه جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۲۵۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش ۶هزار و ۱۶۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۹۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وملی، ثشاهد و وشهر به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه صنعتی ملی ۳۸۵میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وآیند، وسپهر و خودرو در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع هزار و ۶۵۰میلیارد تومان (۷۳درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دو هزار و ۴۰۰میلیارد تومان (۳۸درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۲۹ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۲۱ نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف کاشی سعدی (کسعدی) به ۹درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۸۹۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «محصولات غذایی و آشامیدنی» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۳۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» با تقاضای خرید ۲۹۰میلیارد تومانی همراه است.

این جدول حدود ۳۴درصد از هشت هزار و ۴۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع دو هزار و ۴۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۵۳درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۰هزار و ۸۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

در گروه معدنی‌ها نماد کاما امروز هم در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه است. سایر نماد‌های گروه از جمله کگل و کچاد با افت بیش از ۴ درصد مواجه هستند.

اُفت بیش از ۳۰ هزار واحدی

در ساعت ۱۰:۳۰ شاخص با اُفت بیش از ۳۰ هزار واحد در محدوده ۱ میلیون و ۴۹۲ هزار واحد قرار دارد. نماد‌های فارس، فملی و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را تا به این لحظه داشتند.

شاخص هم وزن نیز افت ۲۸۰۰ واحدی را تجربه می‌کند.

ارزش معاملات خرد تا این لحظه ۵۲۰۰ میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

تعداد ۸۳ نماد به ارزش ۲۵۰۰ میلیارد تومان صف خرید دارند و تعداد ۳۰۳ نماد به ارزش ۶۲۰۰ میلیارد تومان صف فروش است.

سیمانی‌ها امروز با بهبود تقاضا مثبت و با صف خرید معامله می‌شوند. سفارس٬ ستران٬ سمازن٬ سیدکو٬ سپاها٬ سشمال٬ سدشت٬سهگمت و سدور نماد‌های مورد توجه گروه اند.

دارایکم مثبت شد. حجم معامله بیش از ۲۶ میلیون سهم است.

وتجارت صف خرید شد.

در ساعت ۱۲:۰۰ شاهد اقبال بازار به گروه‌های کوچکتر هستیم که اخیرا افت قابل توجهی داشته اند.

در پایان معاملات امروز شاخص کل با اُفت ۳۲ هزار واحدی وارد کانال یک میلیون و ۴۹۰ هزار واحدی شد.

دیدگاه تان را بنویسید