سازوکار کشف قیمت خودرو در بورس کالا اعلام شد

مسئول کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در طرح ساماندهی بازار خودرو عرضه و فروش خودرو در قالب بورس کالای ایران انجام می‌شود و از قیمت دستوری به سمت قیمت تعادلی خواهیم رفت و قیمت فروش در قالب عرضه و تقاضا کشف می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، روح الله ایزدخواه با اشاره به اینکه طرح ساماندهی خودرو به زودی در کمیسیون صنایع نهایی می‌شود، اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که هر چه سریعتر این طرح را در صحن علنی به بررسی بگذاریم.

تسنیم نوشت؛ مسئول کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع مجلس، افزود: موضوع تعادل و تنظیم بازار خودرو متاسفانه به درستی تعریف نشده است و با تصویب و اجرای این طرح جدید، امیدواریم جلوی بسیاری از دلال بازی‌ها گرفته شود و کنترل عرضه و تقاضا را شاهد باشیم.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: بر اساس این طرح، عرضه و فروش خودرو در قالب بورس کالای ایران انجام می‌شود و تمام تولیدات خودرو در بورس کالا عرضه خواهد شد، بر این اساس عرضه و تقاضا شفاف سازی می‌شود و اولویت در این طرح با مصرف کنندگان است.

این نماینده مردم تهران در مجلس گفت: بر اساس این طرح، مصرف کننده واقعی خودرو را تحویل می‌گیرد و از قیمت دستوری به سمت قیمت تعادلی خواهیم رفت. قیمت خودرو به شکل پایه توسط دستگاه متولی که سازمان حمایت از مصرف کننده است مشخص شده و قیمت فروش در قالب عرضه و تقاضا کشف می‌شود که مازاد مبلغ پایه به نسبت فروش، به جیب خودروساز نخواهد رفت و به خزانه برای توسعه حمل و نقل عمومی اختصاص می‌یابد.

ایزدخواه تاکید کرد: قطعا با طرح ساماندهی خودرو دلال بازی به حداقل می‌رسد و شرایط به سمت بازاری دو سویه و به نفع مردم و خودروسازان و قطعه سازان تغییر می‌کند.

مسئول کارگروه خودرو در کمیسیون صنایع یادآور شد: بحث واردات و صادرات، تولید خودروهای دست ساز و غیرکارخانه ای، ورود صنایع نظامی به بحث خودروسازی در این طرح در 20 ماده تنظیم شده که به زودی امیدواریم پس از بررسی‌های نهایی در صحن مطرح و به تصویب برسد.

 

دیدگاه تان را بنویسید