وضعیت بازار بورس و فرابورس + جدول / 12 مهر 99

امروز ( ۱۲ مهر) بازار بورس در اولین روز هفته با افزایش تقاضا در اکثر گروه‌ها آغاز بکار کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس،‌ امروز (شنبه؛ ۱۲ مهر) در اولین روز هفته با افزایش تقاضا در اکثر گروه‌ها آغاز بکار کرد.

برترین صف های خرید در پیش گشایش بازار

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۲ مهر

برترین صف های فروش در پیش گشایش بازار

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۲ مهر

در گروه خودرویی‌ها امروز شاهد متعادل شدن معاملات نماد خگستر هستیم. سهم در قیمت ۴۳۵ تومان داد و ستد می‌شود. خودرو در سقف قیمت روزانه صف خرید بالای ۶۰۹ میلیون سهمی دارد. خساپا نیز در قیمت ۲۲۶ تومان در سقف قیمت روزانه داد و ستد می‌شود.

در گروه فرآورده‌های نفتی شپنا در قیمت ۲۳۴۷ تومان با نوسانات مثبت دنبال می‌شود. شبندر در قیمت ۳۷۳۰ تومان رشد نزدیک به ۲ درصد دارد. شبریز در قیمت بالاتر از ۳ هزار تومان با رشد ۲ درصد همراه است.

گروه محصولات شیمیایی در تیررس خریداران قرار دارند و شاهد پیشروی قیمت در عمده نماد‌های گروه هستیم.

پترول صف خرید بالای ۷۸ میلیون سهم را تجربه می‌کند.

تاپیکو در قیمت ۲۲۵۵ تومان در حال داد و ستد است.

آریا با رشد ۲ درصد در قیمت ۱۸۹۹۰ تومان قرار دارد.

در گروه فلزات اساسی شاهد رشد دسته جمعی و سبز پوشی یکپارچه نماد‌ها هستیم. فولاد با رشد ۲ درصد و فملی با رشد ۴ درصد در حال داد و ستد است. ذوب پیشروی بیش از ۴ درصدی دارد.

برخلاف روند متعادل و مثبت خودرویی ها در مقابل قطعه سازها همچنان با افزایش عرضه و صفوف فروش مواجهند.

رشد ۱۳ هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰ دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت ۹:۱۰ در ارتفاع یک میلیون و ۵۱۶ واحد قرار گرفته است.

فولاد، فملی و شپنا بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های فارس، خگستر و بترانس بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

فلزات اساسی امروز معاملاتی نوسانی را تجربه می‌کنند. ذوب٬ کاوه٬ فاسمین٬ فپنتا و فنورد با افزایش تقاضا معامله می‌شوند. فسرب٬ فنوال٬ فلوله و فمراد از جمله نماد‌های پر عرضه‌ی گروه اند. فزرین٬ فولاد و فملی متعادل اند.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۲ مهر

در ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد ۲۱ هزار و ۷۱۸واحدی (۱.۴درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۵۲۵هزار واحد قرار گرفت و همچنین شاخص کل هم‌وزن با افزایش ۰.۳درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۱۷۰ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۲۶۹ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۱۵۰ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند و نماد‌های شپنا، خودرو و وبملت در گروه پربیننده‌ترین‌های بورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به دوهزار و ۳۳۰میلیارد تومان رسید.

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۲ مهر

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۲ مهر

در ساعت ۹ و ۳۰ جمع صف‌های خرید حدود دو هزار و ۸۰۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش پنج هزار و ۴۰۰میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به دوهزار و ۶۰۰میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وملی، ثشاهد و ونیرو به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام گروه صنعتی ملی ۳۸۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید وآیند، وسپهر و خودرو در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰ صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع حدود دوهزار میلیارد تومان (۷۰ درصد کل) و ۱۰ صف فروش برتر دوهزار و ۱۰۰میلیارد تومان (۳۹ درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در ۴۱ نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۱۰ نماد بیش از ۱۰ میلیارد تومان بوده است. گفتنی است حجم صف عمران و توسعه شاهد (#ثشاهد) به ۴.۶درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

 «انبوه‌سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۹۵۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۴۲۰میلیارد تومان می‌شود، از سویی دیگر گروه «بانک‌ها و مؤسسات اعتباری» با تقاضای خرید ۵۸۰میلیارد تومانی همراه است.

در جدول بالا حدود ۳۷ درصد از هشت هزار و ۲۰۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند را تشکیل می‌دهد. در مجموع دوهزار و ۳۰۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۳۵۳ درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به ۱۰هزار و ۵۰۰میلیارد تومان خواهد رسید.

در ساعت ۹:۴۵ نماد‌های گروه فرآورده‌های نفتی از جمله شپنا، شبندر و شبریز در سقف قیمت روزانه با صف خرید همراه شدند.

نماد ثبهساز با رشد بیش از ۳ درصد در قیمت ۳۸۴ تومان داد و ستد می‌شود. حجم معامله بیش از ۱۵۱ میلیون سهم  است.

در گروه معدنی شاهد شکل گیری صف خرید ۲ میلیون سهمی بروی نماد کگل هستیم. کچاد در آستانه سقف قیمت روزانه قرار گرفت. ومعادن در قیمت ۱۷۴۶ تومان دنبال می‌شود.

شکل گیری صف خرید بیش از ۶ میلیون سهمی بروی نماد وغدیر در قیمت ۱۶۷۱ تومان را نظاره هستیم.

پیشروی نزدیک به ۹ درصدی قیمت و قرار گرفتن نماد دارایکم در محدوده قیمتی ۲۱۸۸۹ تومان هستیم.

حسینا٬ حریل و توریل نمادهای پر تقاضای گروه حمل و نقلی ها هستند.

در پایان معاملات امروز شاهد رشد ۴۲هزار واحدی شاخص کل و ۰/۷۸درصدی شاخص هم‌وزن بودیم.

ارزش معاملات خرد به بیش از ۸هزار و ۷۰۰میلیارد تومان رسید.حقیقی‌ها ۶۵۰میلیارد تومان بیشتر از حقوقی‌ها دست به خرید زدن.بیش از ۲۷۰ نماد در پایان معاملات امروز سبز بودند.

 

دیدگاه تان را بنویسید