تقویت سیستم ایمنی بدن با گیاه خواری؟

حتی در صورت عدم وجود ماده ای در رژیم غذایی شما برای تقویت سیستم ایمنی بدن، تعادل میان کربوهیدرات ها ، پروتئین ها ، چربی ها ، ویتامین ها و مواد معدنی همراه با ورزش، خواب و رعایت نکات بهداشتی می تواند ترفندهای خوبی برای دریافت نتایج یکسان باشد.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، در روزگار کنونی، میلیون ها انسان از اختلالات مزمن سبک زندگی مانند فشار خون بالا ، قند خون بالا ، کلسترول بالا ، چاقی و افسردگی شکایت دارند. بیشتر آنها علی رغم مصرف کافی مواد غذایی در تلاشند تا سرتاسر طول روز فعال  و باانرژی بمانند. بنابراین این سوال مطرح می شود که آیا غذای مصرفی کافی می تواند مواد مغذی بدن را نیز تامین کند؟ 

 

بهداشت نیوز نوشت: یک رژیم غذایی سالم و متعادل تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن را از همه گروه های غذایی تأمین می کند و با کمک به عملکرد بهتر بدن ، سیستم ایمنی را نیز تقویت می کند.  رژیم غذایی شامل میوه ها و سبزیجات نقش مهمی در حمایت از یک سیستم ایمنی موثر و با عملکرد مناسب ایفا می کند و ما را از عفونت و بیماری در امان نگه می دارد. اگرچه هیچ ماده خاصی در رژیم غذایی شما وجود ندارد که بتواند ایمنی بدن شما را تقویت کند ، اما تعادل سالم کربوهیدرات ها ، پروتئین ها ، چربی ها ، ویتامین ها و مواد معدنی همراه با ورزش ، خواب و رعایت نکات بهداشتی می تواند ترفندهای خوبی برای رسیدن به این هدف باشد. با این حال، باید به خاطر داشت که اعتدال مساله ای مهم و کلیدی است.

 

گیاه‌خواری و سیستم ایمنی بدن

سیستم ایمنی بدن، دفاع ما در برابر بیماری ها و عفونت هاست. حدود 70-80٪ سیستم ایمنی بدن ما به سلامت روده بستگی دارد.  غذاهای گیاهی مانند میوه ها ، سبزیجات ، غلات کامل ، نبض ها ، دانه ها و مغزها که سرشار از فیبرند، برای روده مفید هستند. از این رو ، تمرکز بر منابع غذایی حاوی ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی که برای مبارزه با عفونت ها با هم کار می کنند ، مفید است. نقش میوه و سبزیجات در سلامتی روده غیر قابل انکار است. 

 

یک رژیم غذایی گیاهی به بهبود سلامت روده ، جذب مواد مغذی از مواد غذایی پشتیبانی کننده سیستم ایمنی بدن و کاهش التهاب کمک می کند. فیبر موجود در  این غذاها به کنترل سطح کلسترول کمک و قند خون را تثبیت می کند، برای مدیریت روده مفید است و  همچنین خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان ، بیماری های قلبی ، سکته مغزی و دیابت را کاهش می دهد.

 

 محققان و متخصصان بهداشت  بر این عقیده اند که پلی فنول های موجود در میوه ها و سبزیجات ممکن است به کاهش تضعیف توان شناختی مغز کمک کرده و روند پیشرفت بیماری های مغزی مانند آلزایمر را کند کنند. خوردن غذای گیاهی نه تنها باعث تغذیه بدن و سلول ها می شود ، بلکه به دلیل ضریب گلیسمی پایین و محتوای فیبر بالا به فرد در حفظ وزن سالم کمک می کند. همچنین مهم است که از روش های پخت و پز سالم استفاده کنید تا حداکثر سود را از غذاهای گیاهی که می خورید دریافت کنید.

 

یک رژیم غذایی سالم و متعادل هنگامی که  با خواب کافی ، بهداشت مناسب ، ورزش منظم و کاهش استرس همراه باشد ، سلامتی و قوای جسم  را افزایش می دهد. یک سیستم ایمنی قوی به بهبود سریعتر از بیماری ها کمک می کند. بیماری همه گیر COVID-19 ، علیرغم پیامدهای مضر خود ، زنگ هشدار و خطر را برای سلامتی همه انسان ها به صدا در آورده است. 

 

 اقدامات احتیاطی ساده - ایمنی قوی ، خواب خوب و عادات غذایی سالم و مغذی ، اگرچه پر زرق و برق نیست ، اما تنها مواردی است که می تواند ما را در برابر اختلالات سلامتی مزمن محافظت کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید