هت تریک سقوط شاخص بورس در هفته جاری/ وضعیت بازار در پایان معاملات 8 مهر 99

بازار بورس برای سومین روز متوالی با کاهش شدید شاخص خود مواجه شد تا جایی که نگرانی ها درباره فروپاشی نرخ شاخص افزایش یافت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه کار و ر درآمد جی پلاس: شاخص بورس با حدود 24 هزار واحد سقوط نسبت به روز قبل به رقم 1.492.020 واحد رسید که بر خلاف پیش بینی های صورت گرفته توسط کارشناسان بود. 

وضع قوانین حمایتی برای بهبود شاخص بازار بورس و همچنین اعتماد فعالان بازار و همچنین خبر اجرایی شدن تزریق منابع مالی صندوق توسعه ملی برای بازارگردانی در بورس از امروز نتوانست جلوی روند نزولی بازار بورس را بگیرد. 

نمادهایی همچون فارس، فملی، فولاد، شپنا، شبندر و اخابر بیشترین سهم را در سقوط شاخص امروز داشتند که همین موضوع نویددهنده سقوط ارزش پرتفوی سهام عدالت است چراکه تاثیرگذارترین نمادهای این سبد از همین شرکت ها تشکیل می شود. 

شاخص بازار فرابورس نیز با 120 واحد کاهش، به رقم 17441رسید که بیشترین تاثیر منفی را از نمادهایی از جمله بپاس، میدکو و صبا پذیرفت. 

از سوی دیگر یکی از مهم ترین نماد های این روزها یعنی صندوق های etf  دولتی زیر ذره بین کارشناسان بازار قرار دارند.

دارایکم که روز گذشته به کمترین میزان ممکن در روزهای اخیر رسید با رشد 6.2 درصدی توانست خود را به قیمت پایانی  هر واحد 18942 تومان در معاملات برساند.

صندوق etf دوم موسوم به «پالایش یکم» نیز عملا سوددهی خاصی برای خریداران خود نداشتهو تقریبا اغلب نمادهای آن به پایین تر ازمقداری که دولت فروخته رسیده اند. بایستی دید این صندوق می تواند در روزهای آینده شاهد رونق باشد یا خیر. 

وضعیت بازار به نگران کننده ترین حالت خود رسیده و اغلب کارشناسان نیز در این خصوص سکوت در پیش گرفته اند اما نقطه توافق اغلب آنها این موضوع است که بورس در گذشته هم شاهد چنین روزهایی بوده است.

بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که روند اخیر بازار بورس به دلیل هیجانات افراد تازه وارد در بورس و رشد بازارهای موازی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید