معرفی موتورسیکلت بی ام و M 1000 RR

به تازگی موتورسیکلت بی ام و M 1000 RR با طراحی بر پایه مدل S 1000 RR معرفی شد. که در ادامه این مطلب با مشخصات و امکانات موتورسیکلت جدید BMW آشنا می‌شویم.

لینک کوتاه کپی شد

جی پلاس، شرکت آلمانی بی ام و در حوزه موتورسیکلت نیز به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده است و برای گسترش سبد محصولات این حوزه از نخستین موتورسیکلت مدل M خود پرده برداشت. موتورسیکلت بی ام و M 1000 RR طبق مدل S 1000 RR این برند آلمانی طراحی شده و این موتورسیکلت جدید از ویژگی‌های برجسته بی ام و M نیز بهره می‌برد. این موتورسیکلت به یک موتور ۴ سیلندر خطی مجهز بوده که طبق موتور S 1000 RR طراحی شده است، اما شرکت بی ام و برای آن پیستون‌های جدید، محفظه‌های احتراق و شاتون‌های تیتانیومی اصلاح شده را در نظر گرفته است.

مشخصات موتورسیکلت بی ام و M 1000 RR

 موتورسیکلت بی ام و M 1000 RR

گجت نیوز نوشت: شرکت بی ام و ضریب تراکم پیشرانه موتورسیکلت جدید خود را افزایش داده است و اکنون این پیشرانه از چکش سوپاپ‌های سبک‌تر، اگزوز تیتانیومی و منیفولد ورودی ماشین‌کاری شده با هندسه جدید بهره می‌برد. با چنین تغییراتی، قدرت تولیدی از این موتور ۴ سیلندر به ۲۰۹ اسب بخار و گشتاور آن به ۱۱۳ نیوتن‌متر رسیده است. البته قدرت این پیشرانه نسبت به قبل فقط ۵ اسب بخار افزایش یافته است، اما شرکت بی ام و اعلام کرد بین دور موتورهای ۶ تا ۱۵ هزار، قدرت بیشتری ارائه می‌شود که این بازه قدرتی برای پویایی رانندگی در پیست مسابقه بسیار مناسب خواهد بود.

 موتورسیکلت بی ام و M 1000 RR

موتورسیکلت M 1000 RR از باله‌های فیبرکربنی بهره می‌برد که با افزایش تولید داون‌فورس باعث افزایش چسباندگی موتورسیکلت به زمین می‌شود. همچنین طبق اعلام بی ام و، این باله‌ها باعث بهبود شتاب، ترمزگیری و پایداری در پیج‌ها خواهد شد. این تولیدکننده آلمانی برای محصول جدید خود فریم آلومینیومی، پایه فنر مرکزی اصلاح‌شده و دو شاخه بهینه را در نظر گرفته است که چنین تغییراتی بهبود ترمزگیری و سواری راحت را به همراه خواهند داشت.

 موتورسیکلت بی ام و M 1000 RR

موتورسیکلت جدید بی ام و از رینگ‌های فیبر کربن برخوردار بوده و به سیستم ترمز M با کالیپرهای آبی‌رنگ مجهز است. صفحه آمپر دیجیتالی ۶.۵ اینچی یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته این موتورسیکلت محسوب می‌شود که مشتریان می‌توانند برای آن سیستم ثبت اطلاعات M GPS را نیز سفارش دهند. برای این موتورسکیلت امکان سفارش پکیج M کامپتیشن نیز وجود دارد که مواردی چون قطعات M، پکیج‌های کربنی M، بازوهای عقبی سبک‌تر و زنجیر M را شامل می‌شود.

 موتورسیکلت بی ام و M 1000 RR

شرکت بی ام و هنوز برای این محصول قیمتی را اعلام نکرده است، اما از آنجایی که از مدل S 1000 RR گران‌تر خواهد بود، می‌توان قیمتی فراتر از ۱۷ هزار و ۴۹۰ دلار را برای محصول جدید BMW متصور بود.

 

دیدگاه تان را بنویسید