تلاش تامین اجتماعی برای افزایش سن بازنشستگی/ شامل چه کسانی می‌شود؟

نایب رئیس هیأت مدیره سازمان تأمین اجتماعی با اشاره به اینکه پیشنهاد افزایش سن بازنشستگی مطرح شده است، گفت: این قانون در صورت اجرایی شدن شامل حال بیمه‌شدگان جدید و افراد کم‌سابقه می‌شود.

لینک کوتاه کپی شد

 جی پلاس؛‌ علی حیدری در خصوص اینکه آیا افزایش سن بازنشستگی نیز جزء اصلاح قوانین سازمان تامین اجتماعی پیشنهاد شده است یا خیر، گفت: بله افزایش سن بازنشستگی نیز یکی از پیشنهادات ما در اصلاح قوانین بوده است.

مهر نوشت؛‌ وی با اشاره به اینکه قانون تأمین اجتماعی در سال ۵۴ به تصویب رسید، گفت: زمانی که قانون تأمین اجتماعی تصویب می‌شد، سن امید به زندگی ۵۸ سال بود و در نتیجه حداقل سن لازم برای بازنشستگی ۵۵ سال با ۳۰ سال سابقه یا ۶۰ سال با کمتر از ۳۰ سال سابقه بود، اما در حال حاضر به یمن اتفاقات خوبی که در کشور افتاده، امید به زندگی برای خانم‌ها ۷۵ سال و در آقایان ۷۳ سال است.

نایب رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: یعنی امید به زندگی طی دو دهه افزایش یافته ولی سن و سابقه برای بازنشستگی بالا نرفته است. در حالی که در تمام دنیا یک رابطه منطقی بین امید به زندگی و حداقل سن بازنشستگی وجود دارد و ما متأسفانه برعکس عمل کردیم. یعنی نه تنها سن بازنشستگی را بالا نبردیم بلکه با قوانینی مانند مشاغل سخت و زیان‌آور و بازنشستگی‌های پیش از موعد و … این سن را پایین‌تر آورده‌ایم. این موارد طبیعتاً باعث می‌شود سازمان دچار عدم تعادل در مصارف و عدم تنظیم ورودی و خروجی شود همچنین پایداری مالی در بلندمدت نیز دچار مشکل می‌شود.

حیدری در پاسخ به این سوال که آیا سن بازنشستگی متناسب با سن امید به زندگی افزایش پیدا می‌کند، گفت: چنانچه این آئین‌نامه به تصویب برسد، افزایش سن بازنشستگی به تدریج و برای بیمه شدگان جدید بصورت پلکانی خواهد بود و در دنیا هم همینطور است. در فرانسه حداقل سابقه برای بازنشستگی ۴۰ سال است. خیلی از کشورهای پیشرفته که رشدهای اقتصادی بالا داشتند، کارگرانی با ۴۰ سال سابقه کار دارند اما کارگران ما با زیر ۴۰ سال سابقه بازنشسته می‌شوند.

وی تاکید کرد: سازمان پیگیر اصلاح سن بازنشستگی است و در صورت اجرایی شدن مشمول بیمه‌شدگان جدید و نیز افرادی می‌شود که زیر ۵ یا ۱۰ سال سابقه دارند.

 

  • ناشناس ارسالی در

    آقای حیدری لطفا کارشناسی نظر بدهید لفاظی نکنید.. شما با چه منطقی شرایط کشوری مثل فرانسه که نرخ رشد جمعیت آن منفی است و نرخ بیکاری 3 درصد و لاجرم بدلیل عدم وجود نیروی جوان مجبورند سن بازنشستگی را بالا ببرند اما در ایران که نرخ رشد جمعیت 3 مثبت نرخ بیکاری بالای 20 درصد و وجود 5 میلیون جوان تحصیلکرده بیکار را چگونه میخواهید نسخه فرانسوی بپیچید.. اگر می‌خواهید در مقابل طرح بازنشستگی پیش از موعد مجلس گارد بگیرید لااقل با دلایل بهتری این کار را بکنید فکر نکنید مردم بیسواد هستند الان در هر خانه ای یکنفر با مدرک دکترا هست که بفهمد شما دارید با کلمات بازی میکنید و تنها دلیلتان این است که راه گذشته را بی دغدغه و تلاش ادامه بدهید و همچنان صندوقتان از بیمه پردازی پر شود.. آقای حیدری بجای اتکا به پول بیمه پردازان بررسی کنید که چرا شستا با چند صد هزار میلیارد تومان سرمایه ما بیمه گذاران با چند صد شرکت عظیم و هلدینگ چرا باید بهره وری پایین و در خیلی مواقع زیان ده هست... از خودتان پرسیدید چرا؟ نپرسیدی من جوابتان را می دهم دلیلش عدم وجود افراد توانمند در مدیریت و هیئت مدیره شرکت‌ها و گماردن آدمهای سفارشی نابلد هست و همچنین پرداخت حقوق های 50 میلیونی و پاداش های چند صد میلیونی به اینهاست.. لذا بهتر است منابعی که دارید مدیریت کنید و برای مصارف مربوط به بیمه پردازان خساست نکنید اینها اموال خود انهاست

دیدگاه تان را بنویسید