روز خونین بورس علی رغم وعده ها/ وضعیت بازار بورس در پایان معاملات 6 مهر 99/

پس از روند صعودی بورس در روزهای اخیر، شاخص این بازار با افت 43 هزار واحد به کانال 1 میلیون و پانصدهزار برگشت.

لینک کوتاه کپی شد

گروه کار و درآمد جی پلاس: شاخص بازار امروز با غافلگیر کردن تمام کارشناسان و علی رغم حمایت های  سازمان بورس از جمله ممنوع کردن معاملات الگوریتمی و تزریق یک درصد از سرمایه صندوق توسعه ملی برای حمایت از بازار، به کانال 1میلیبون و پانصد هزار واحد برگشت تا اغلب نمادهای بورسی را در رنج منفی قرار دهد. پ

یکی نکات قابل توجه بازار ورود کدهای حقوقی به نمادهای شاخص ساز و عدم فروش سهام شرکت ها توسط آنها بود به گونه ای در نماد وبصادر، حقوقی بیش از 2.7 میلیارد سهم را خریداری کرد. 

فولادی ها که در روزهای اخیر پرچمدار رشد در بازار بورس بودند نیز امروز را در صف های فروش سر کردند و این موضوع در حالی رخ داد که سهام داران حقوقی این شرکت ها خریدار بودند و از فروش سهام خود خودداری کردند. 

نمادهای پالایشی در روزهای اخیر همچنان در صف فروش قرار دارند به گونه ای که نمادهای صندوق ای تی اف دوم موسوم به پالایش یکم به مرز وارد کردن ضرر به خریداران خود رسیدند.

ارزش پرتفوی سهام عدالت نیز با کاهش مواجه شد تا این روزهای بازار بورس در شرایط نگران کننده تری قرار بگیرد. 

برخی از کارشناسان علت رخوت بازار بورس را مواردی از جمله کنترل دستوری بازار و رشد بازارهای موازی مانند دلار، سکه و مسکن می دانند و معتقدند که اگر بازار دلار شاهد ثبات باشد، بازار بورس می تواند به روزهای سبز خود برگردد.

دیدگاه تان را بنویسید